Motorlampje brandt spontaan bij mijn M3
Motorlampje brandt spontaan bij mijn M3
Afgelopen vrijdag heb ik mijn M3 gebracht naar de bmw-dealer voor nader onderzoek vanwege het spontaan branden van het motorlampje (niet EML) op de snelweg zonder enige symptomen als vermogensverlies of iets dergelijks.
Na het uitlezen vd computer bleek dat de cilinders 1-3 niet een optimale brandstofmengsel hadden op een bepaald moment en daarom is het lampje gaan branden. De monteur heeft wat ''schoon lopen sprayen'' en lampje brandde niet meer. Ook na een proefrit leek alles goed.
Later die middag is het lampje toch weer spontaan gaan branden en heb de auto toch maar weer achtergelaten zodat ze er goed naar konden kijken.
Tevens om de zomerset maar eens om te wisselen (ze zouden komende week aan de slag gaan, want het was nogal drukjes. Stonden incl mijne 3 M3's en nog een M5) .
Mijn vraag is: wat zou de oorzaak kunnen zijn?
Na het uitlezen vd computer bleek dat de cilinders 1-3 niet een optimale brandstofmengsel hadden op een bepaald moment en daarom is het lampje gaan branden. De monteur heeft wat ''schoon lopen sprayen'' en lampje brandde niet meer. Ook na een proefrit leek alles goed.
Later die middag is het lampje toch weer spontaan gaan branden en heb de auto toch maar weer achtergelaten zodat ze er goed naar konden kijken.
Tevens om de zomerset maar eens om te wisselen (ze zouden komende week aan de slag gaan, want het was nogal drukjes. Stonden incl mijne 3 M3's en nog een M5) .
Mijn vraag is: wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Re: Motorlampje brandt spontaan bij mijn M3
Het kan zoveel zijn, ik denk dat het een sensor is die niet goed is. Misschien de nokkenassensor of de lambda sonde? Zezullen er vast wel uitkomen bij de dealer..
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
zelfde probleem heeft mn vader gehad met de Benz en die had 95 getankt ipv 98 en de dealer zei dat het daardoor kwam. En als ik jou geval lees, kan dat het misschien zijn.. misschien hebben ze bij de tank 95 ipv 98 gezet ofzo?

Ik weet dat ik vaak of V-power tank of 98. Daar heb ik tot nu toe (10.000 km alweer gereden) geen problemen mee gehad. Laatst wel Total Excellent ofzo iets getankt; in iedergeval tank ik de ''duurdere'' benzine. Ik had de auto na het branden ook weer vol getankt met echte 98 (3/4 tank 98 dus).
Volgende keer maar 99 racefuel in Duitsland tanken :p
Volgende keer maar 99 racefuel in Duitsland tanken :p
Laatst gewijzigd door Farl op 05 apr 2009, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd

het zou niet mogen gebeuren als je van 98 naar 95 gaat.. Hij merkt het wel maar hij past zich daarop aan. Dan moet het alsnog een sensor zijn die niet goed is.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Ik heb ook een tijd VPower en BP Ultimate getankt een tijdje terug, na 1x Total Excellium begon bij mij ook het motorlampje te branden! :?
Inmiddels tank ik weer gewoon Euro95 waaronder de nieuwe Euro 95 Fuelsave benzine van de Shell.
Bij mij is het lampje uitgegaan nadat ik E95 ben gaan tanken en daarna is ie ook nooit meer gaan branden. (alweer zo'n 3 maanden geleden)
Voor mij geen Ultimate en VPower meer als STANDAARD benzine maar ik tank het nu wel af en toe bv na 4x Euro95 bijvoorbeeld.
Uit Duits onderzoek is ook gebleken dat die duurdere benzines slecht zijn voor de kleppen van o.a. een BMW als je ENKEL deze benzines gebruikt maar dat las ik dus later x|
Bij de dealer zeiden ze dat je gewoon het beste kunt tanken wat op de tankdop van je BMW staat beschreven en daar niet of nauwelijks van af moet wijken.
Inmiddels tank ik weer gewoon Euro95 waaronder de nieuwe Euro 95 Fuelsave benzine van de Shell.
Bij mij is het lampje uitgegaan nadat ik E95 ben gaan tanken en daarna is ie ook nooit meer gaan branden. (alweer zo'n 3 maanden geleden)
Voor mij geen Ultimate en VPower meer als STANDAARD benzine maar ik tank het nu wel af en toe bv na 4x Euro95 bijvoorbeeld.
Uit Duits onderzoek is ook gebleken dat die duurdere benzines slecht zijn voor de kleppen van o.a. een BMW als je ENKEL deze benzines gebruikt maar dat las ik dus later x|
Bij de dealer zeiden ze dat je gewoon het beste kunt tanken wat op de tankdop van je BMW staat beschreven en daar niet of nauwelijks van af moet wijken.
-
bram2000
Bij mij ook met shell 95 geen #*! lampje meer.
ergens online dit?320driver schreef:Uit Duits onderzoek
Ik las het in een automagazine niet online