Ik wou net zeggen, die drukslangen gewoon schoonmaken en opnieuw gebruiken. En waarom een nieuwe inlaat? Gewoon alles goed schoonmaken, nieuwe turbo erop en gaan met die banaan.
Wat ik ook eerder zei: Als mijn turbo naar de kl*te is en ik moet 3000 euro betalen dan kan hij naar de sloop. Dan is het voor mij niet rendabel meer om met mijn auto verder te rijden. Ik denk dat je voor 1500-1600 euro echt wel een turbo kan wisselen. Desnoods ga ik het zelf doen en schors ik mijn auto.. Alles is beter dan die 3000 euro! Ik vind het een schande.. Voor 3000 euro koop je een e36! En nog een redelijk mooie ook.
Voor mij zijn dit soort dingen echt een reden om een benzine auto te rijden. Ik kan het bijna niet opbrengen om diesel te blijven rijden als dit soort dingen kapot gaan. Ik kan het ook niet verantwoorden thuis.. ik rij in een auto met een inruilwaarde van 4500 euro en er gaat een onderdeel van 3000 euro kapot.. dat kan ik niet uitleggen. Ik snap dat het met een 330Cd met iets meer dan een ton op de teller anders is maar goed, dit kan je niet meer compenseren als je veel kilometers rijdt. Vroeger was dieselrijden goedkoop, voor een tweede hands auto met deze techniek kan je gewoon geen diesel meer kiezen. Als je de pech hebt dat je turbo en je HD pomp kapot gaat in een jaar tijd kost je dat gewoon 5000 euro, buiten je gewone onderhoud om. Als je echt heel veel kilometers rijdt kan je dit compenseren maar anders echt niet. En als je echt veel kilometers maakt dan zit je met 5 jaar weer op dezelfde kosten, misschien wel eerder.
Ik vind het echt heel spijtig voor CTD.
- Spoiler: Laat zien
- Ik heb zitten rekenen en als je een 318i en een 320d vergelijkt qua extra kosten dan moet je wel heel veel kilometers rijden om een tweede hands diesel te kiezen. Ik schrok er zelf eigenlijk van. De diesel heeft eigenlijk alleen de HD pomp extra en een turbo, mocht je die allebei vervangen en het kost 5000 euro. Dan moet je 19,5jaar rijden met je 320d bij 20.000km per jaar. Om diesel als voordeliger te zien. Bij 40.000km moet je 4,5 jaar ermee doen wil je de kosten van die 2 onderdelen eruit willen rijden. Ik schrok daar wel een beetje van. Natuurlijk is dit puur theoretisch maar ik denk dat dit wel de keuze tussen een benzine en een diesel iets makkelijker maakt.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.