Onderdelen bestellen en onderhoud uitvoeren

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
fabricsman

Onderdelen bestellen en onderhoud uitvoeren

Bericht door fabricsman » 02 apr 2009, 15:49

Hallo Medeforummers,

2 weken gelden heb ik jullie mening gevraagd over een dus "net" aangekochtte 320D. Heb de keuze gemaakt voor de zwarte uit 2003 met 108K op de teller en M II uitvoering. Helemaal naar me zin. Mooi interieur met alles wat ik belangrijk wind en niks meer en van buiten ook in tip/top staat. Hij staat op 17 inch velgen en er zat ook nog een set 16 inch winterbanden bij met LM BMW velgen dus prima.

Nu wilde ik het nodige aan vloeistoffen gaan vervangen zodat ik zeker weet dat alles er nieuw is en theoretisch alles weer een hele tijd mee kan. Over 2500 km moet er een olie verversing gebeuren en ik wil dan ook meteen de automaat verversen incl. de filter en magneten.

Nu heb ik voor de onderdelen op de site pelicanparts.com van alles zien staan wat ik nodig heb alleen ben ik benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft. Zijn de onderdelen die niet OEM zijn van goede kwaliteit?

Het gaat dan om:

filter,pakkingen o-ringen - automaat - 2 complete sets.
filter - motor
filter - interieur
filter- luchtinlaat
filter - airco ( klopt het dat er 2 interieur filters zijn)

Begrijp me niet verkeerd ik wil zoveel mogelijk OEM gebruiken zeker voor in de automaat maar luchtfilters voor interieur en oliefilter van MANN lijken mij prima. heb de onderdelen ook opgevraagd bij de dealer maar daar zit dus een groot verschil in.

Aangezien een vriend van me 2 keer per maand op NL vliegt en het dus kan meenemen is dit een groot voordeel tegenover de prijzen hier.

Het enige waar ik tot nu toe nog echt niet uit kom is welke olie ik het beste in de automaat kan stoppen.
Ik lees op diverse fora de originele Esso LT71141 (duur) maar ook Valvoline met Dexron III waardes? (stukken goedkoper). Zelf wil ik het ook wel binnen een redelijk budget allemaal uitvoeren maar geef dan toch liever paar tientjes meer uit voor de juiste olie dan de verkeerd keuze, vooral wat betreft de automaat.

Was weer een heel mooi verhaal. Hoop dat jullie me kunnen helpen.

Gr, John-John

Ps. wat vinden jullie mooier, MAT zwarte nieren of GLANS nieren ( heb een extra set die maandag wordt gespoten) :P
Laatst gewijzigd door fabricsman op 02 apr 2009, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Opt1mus
Contacteer:

Re: Onderdelen bestellen

Bericht door Opt1mus » 02 apr 2009, 15:55

Had je deze topics al gelezen?
Welke olie
Versnellingbak olie

Nieren zou ik mat doen, :! of de buitenste rand in carrosseriekleur!
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

fabricsman

Re: Onderdelen bestellen

Bericht door fabricsman » 02 apr 2009, 16:11

In volgorde:

Ja gelezen, de motorolie kan ik zo uit het rek pakken en ik let erop dat het een bmw approved LL olie is.
Ook gelezen, allen dit gaat om een automaat en hier gaat volgens mij toch echt iets speciaals in.

Sorry, verkeerd uitleg. De nieren, dus de verticale lamellen laat ik zoals ze zijn, de omlijsting dus auto kleur.
Laatst gewijzigd door Opt1mus op 02 apr 2009, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”