Rokende e46 320D

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
gerrit11

Re: Rokende e46 320D

Bericht door gerrit11 » 28 mar 2009, 08:56

ik heb de mijne vorige week zelf maar vernieuwd, ook filters en intercooler.
was zo'n 900,- kwijt. alles nieuw en zo ook de turbo a 600,-!! :) (koopje niet?)

maar voorheen liep ie toch beter, zit nu toch een behoorlijke vertraging in de reactie op het gaspedaal.... ;(

kleze

Bericht door kleze » 29 mar 2009, 11:35

Heb je je gaspedaal al gereset gerrit ? :P Is wel een topic over hoe dat moet

multied

Bericht door multied » 29 mar 2009, 23:07

Hallo allemaal,

Toch nog een reactie op het roken van de 320D. Zodra de rook andere kleuren gaat krijgen als een zwarte pluim(pje), meteen stoppen. Ik spreek uit ervaring. Een maand geleden zag ik in mijn spiegel een wat grijze/witte rook en heb, na op mijn bestemming te zijn gekomen, de dealer gebeld. Die gaf het advies "peil je olie" en kom direct naar ons toe.
Olie genoeg dacht ik en rijden maar. De rit duurde 200 meter tot mijn blok op volle toeren ging lopen, ik probeerde hem nog in een hogere versnelling te prakken, in de hoop met de rem erop te stoppen.
na 5 sec was het over en uit!.

Conclusie: Blok overleden en een peperdure reparatie met een nieuw ruilblok + verstuivers + turbo= veel euro :( .

inmiddels rij ik weer met zon 100K minder gelopen blok en hoop het nu even vol te houden.

Ik rij dus niet zo snel meer verder met (wit/grijze) rook ;)

Ed

izzy

Bericht door izzy » 22 mar 2010, 17:29

Oei das zuur, maar inmiddels weer een jaar geleden... :D
Ik heb nu weleens last van een beetje blauwe rook bij een koude start. Met koud bedoel ik echt winters weer of dat hij 2 dagen heeft stilgestaan.. bij het starten heb je een wolkje blauwe rook. Daarna heb je helemaal geen rook meer, ook niet als je een beetje gasgeeft....dus alleen bij het starten.... komt dit je bekend voor?
BMW e91 LCI 320da Individual

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”