Symptomen Carterventilatie probleem?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
JzAero

Symptomen Carterventilatie probleem?

Bericht door JzAero » 15 apr 2012, 15:46

Refererend naar dit topic:

http://www.bimmerportal.nl/e46-techniek ... 24663.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb net even mijn oliedop gecheckt, ik vroeg me af of dit al beginnende symptomen zijn van het in het bovenstaande beschreven topic. Er ligt 10W60 olie in mijn auto, oliepijl is nog steeds perfect, kort geleden ververst (januari eind). Vorige eigenaar heeft kortere ritten gereden dat ik heb, maar na de oliewissel is die eigenlijk meteen aan mij verkocht, ik rijd voornamelijk 150km per dag, ongeacht de temperatuur.

Het ziet er nu zo uit:
Afbeelding

Afbeelding

Stationair loopt ie wel prima en ik heb ook nog geen andere meldingen gekregen, alleen misschien is dit al een beginnend symptoom.

Alvast bedankt!

TOMM

Re: Symptomen Carterventilatie probleem?

Bericht door TOMM » 15 apr 2012, 16:24

niks aan het handje hoor! ziet er gewoon goed uit :ja:

zou volgende keer wel een 5w30 pakken!!

Ben je er toch niet helemaal zeker van?? Trek even de carterventilatie slang op je klepdeksel eraf!! Geen witte sludge? Niks aan doen lekker verder touren :driving:
325Ci 2002 /Alpina 19"/Oem Seven 17''/M-stuur/Eibach Pro-kit/M3 interieur kiwi/M-spoilerlip/Trim-wrap/

Verheeske

Bericht door Verheeske » 15 apr 2012, 18:47

ik zou gewoon de 10w60 blijven gebruiken nu
-- Houdoe wanne --

JzAero

Bericht door JzAero » 15 apr 2012, 21:40

@TOMM, welke slang is dat precies? Als je er een foto van hebt dan heel graag! :D

@Verheeske, voor in deze tijd van het jaar moet het inderdaad geen probleem zijn!

Holographic91

Bericht door Holographic91 » 15 apr 2012, 23:22

beetje mayonaise aan de oliedop/stok is niet erg. Als je echt wilt weten of er sludge in de motor zit zou je het kleppendeksel er vanaf kunnen nemen, dan weet je het zeker. Is niet veel werk.

Tom_

Bericht door Tom_ » 15 apr 2012, 23:52

Ik vermoed dat mijn naamgenoot deze bedoelt:
Afbeelding
Boven en onder inknijpen, en met de andere hand de slang eraf trekken. Ik heb de carterventilatie 2 weken terug ook vernieuwd. Altijd mayo onder de dop en peilstok, maar ik had af en toe ook last van een lichte fluittoon wanneer je gas gaf. En wanneer ik dan de olievuldop eraf trok kreeg je ongeveer zo'n zelfde geluid als in dit filmpje :X

Kijk er wel mee uit, als de boel nog nooit vernieuwd is zijn de slangen waarschijnlijk erg bros. Bij mij braken de meeste zo af als je ze een kwartslag draaide.

JzAero

Bericht door JzAero » 16 apr 2012, 00:08

Thanks voor de picture! Ik heb geen last van de mayo onder de peilstok als ik het goed heb, indien dit erger wordt onder de dop en de peilstok en als de Sienna meerdere symptomen gaat vertonen ga ik het even checken! Hij loopt in principe gewoon perfect, maar na een defect met de koeling laatst ben ik wat achterdochtiger geworden over een aantal bekende problemen! Tussen 1500 en 2000 toeren hoor ik wel een ratel in de uitlaat geloof ik, metaalgeluid is dat. Alleen hoorbaar wanneer het raam omlaag staat, maar dat is geloof ik niks ergs. Voorlopig dus lekker rondtoeren! :driving:

TOMM

Bericht door TOMM » 16 apr 2012, 21:32

Die bedoelde ik ja!,kleppendeksel eraf zie je natuurlijk veel meer maar zou ik niet doen moet je ook gelijk die pakkingen vervangen ( en die kost rond de 70 euries) toch zonde om alleen even te koekeloeren! :jack:

dat geluid is zeeeeeer waarschijnlijk de uitlaatsteun op de bak, deze breekt erg vaak en krijg je exact rond dat toerental gebied klachten :shine:
325Ci 2002 /Alpina 19"/Oem Seven 17''/M-stuur/Eibach Pro-kit/M3 interieur kiwi/M-spoilerlip/Trim-wrap/

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”