auto leren kennen

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
DannyE39sedan

auto leren kennen

Bericht door DannyE39sedan » 21 jun 2020, 17:34

Hoi Allen. Na wat ritjes om te wennen aan de automaat ben ik dit weekend maar eens aan de slag gegaan met de wateruitstroom openingen onder de luchtfilterbakken. Alles nog wel open, maar behoorlijk wat oude blaadjes. Dus lekker kunnen wegblazen; nu alles mooi open.
Vorige week iets van de 'ondeugendheid?' van dit type gevonden. Herkent iemand dit probleempje en is er een oplossing voor? Want constant water = roest?
Er stond een plasje water in de kom van de benzine vulopening en dat kan niet weg door de opstaande rand. Verdwijnt dat wel als je gaat rijden? ik reed van huis naar het benzine station (dichtbij), dus lage snelheid.
Afbeelding

Bart nog bedankt voor de verwijzing; ga daar eens rustig lezen. Groeten, Danny
Laatst gewijzigd door Bart70 op 22 jun 2020, 06:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verplaatst naar juiste subforum

ehombie

Re: auto leren kennen

Bericht door ehombie » 22 jun 2020, 08:13

Bij de e60 zit onder de tankdop een klein gaatje voor afvoer...waar jij zegt dat er water in blijft staan. Als je de foto iets lager had genomen kan ik beoordelen of jij dat ook hebt...(gezien de vorm zit daar iets,denk ik...)
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

Marcel RSD

Bericht door Marcel RSD » 22 jun 2020, 15:01

Dat is helaas standaard zo, daar zit geen gaatje. Regelmatig schoonhouden is de enige oplossing. Maar mij heeft het in al die jaren nooit gestoord en is daar niet gaan roesten. Wat wel vervelend is, is dat het lipje waar de benzineklep tegenaankomt makkelijk in te drukken is en dan is de vloeiende lijn weg. Moet je met beleid weer terugtrekken, anders gaat op een gegeven moment de lip scheuren. Had er in mijn eerste BMW een bruggetje van kneedbaar metaal achter gezet omdat het daar al begonnen was met scheuren.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506

Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats

DannyE39sedan

Bericht door DannyE39sedan » 02 jul 2020, 16:00

Edit Marcel "" is daar niet gaan roesten. "" . Helaas is dat bij mijn auto wel het geval, zag allerlei bultjes onder de lak. Heb ik weg geslepen en 'roestvreter' erop, 2x geprimerd en 2x lak erop. Ben aan het bedenken over een verhoging( kit?) of zo iets, zodat het water er wel uitloopt. Groeten, Danny

enigmacloud

Bericht door enigmacloud » 17 jul 2020, 18:04

Correct, daar zit geen gaatje helaas om het water af te voeren, ironisch genoeg wel onder de tankdop. in mijn geval is dat gaan roesten, ik heb even achter de wielkuip gekeken en in principe zou je er een klein gaatje kunnen boren om het water af te laten, tijdens het rijden gaat het grootste gedeelte van dit water er wel uit, mits je natuurlijk geen zeer korte of langzame ritjes maakt.

als je er een klein gaatje besluit te maken, vergeen dan niet om het metaal wat daar zit te beschermen met een likje verf of tectyl.

maar in uw geval ziet de verf er nog prima uit zo ver ik kan zien dus ik zou het vooralsnog lekker zo laten onder het mom ""if it aint broke, dont fix it""

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”