Harm: 330D 2000. p27: Deze week in Autoweek!
Geplaatst: 22 apr 2009, 21:39
Dan nu maar m'n eigen showroomtopic!
Van oorsprong ben ik Citroënliefhebber. Mijn eerste auto was een BX 16TGI, daarna kwam een 19 GTi. Later heb ik daar nog een BX 19 TZD bij gekocht om goedkoper te rijden. Na een jaar heb ik die weer weggedaan en ervoor in de plaats een XM V6 12v automaat Exclusive gekocht. Met destijds 289k op de teller. Daar heb ik LPG in laten bouwen, en er 2 jaar in gereden. De teller stond inmiddels op 372k. Ondertussen heb ik er nog mee in AutoWeek gestaan. Filmpje: http://www.autoweek.nl/videodisp.php?id=938&act=5
Die XM heb ik verpatst. Eigenlijk was ik toen op zoek naar een Xantia: modern (laatste serie van 2000/2001 heeft 4 airbags, HDi motoren, enz), vrij nieuw en lekker degelijk.
Totdat iemand me erop wees dat binnen mijn budget een BMW 320d ook bereikbaar was. Dat zette me aan het denken, en ik realiseerde me dat ik zo'n 3-serie eigenlijk wel erg mooi vond. En een van m'n eerste eisen aan een auto is wel dat ik 'm mooi moet vinden.
Daarbij rijdt een BMW natuurlijk lekker strak, en is zo'n 3-serie wel weer eens iets compleet anders. Dus: op zoek naar een mooie 320d met niet teveel km's.
Ik heb er dus een gekocht. Een mooie groene Executive (eigenlijk geen niet-executives gezien) met niet teveel km's (220k), mooie velgen en geen opties behalve het sportstuur en de cd-speler. Bij Automotive Swinkels in Son.
Ik heb er 2 proefritten mee gemaakt, en samen met een technische maat konden we eigenlijk geen grote gebreken ontdekken. Het rijdt gewoon prima, en ondanks de goede wegligging is 't niet eens een stuiterbak! Ook viel op dat de auto op snelwegtempo zo lekker stil is.
Paar foto's ervan:


















Dit is dus de eerste echt dure auto die ik aanschaf. De eerste echt moderne auto ook. Aan de XM en BX sleutel ik (nouja samen met een vriend) altijd zelf, die komen altijd alleen bij een garage voor de apk. Een klein beetje huiverig ben ik dus wel voor de kosten van zo'n moderne auto....
Op dit moment heb ik dus deze BMW, maar ook nog mijn ouwe trouwe BX 19 GTi van 1987. Ik twijfel nog of ie blijft: eerst had ik de XM als kilometervreter en de BX erbij als scheurijzer, maar de BMW is eigenlijk allebei.
Sinds de aankoop heb ik er eigenlijk niet veel aan veranderd:
- parrot carkit met stuurbediening
- leren telefoonconsole en houder erbij
- vandaag: nieuwe pookknop. de oude was erg versleten en klikte niet lekker meer vast. Wat schakelt dat lekker zeg
De oude:

De nieuwe:

De telefoonconsole:


Wat ik nog wel eens zou willen is zo'n Dension ding, maar dat komt nog wel eens ooit.
Van oorsprong ben ik Citroënliefhebber. Mijn eerste auto was een BX 16TGI, daarna kwam een 19 GTi. Later heb ik daar nog een BX 19 TZD bij gekocht om goedkoper te rijden. Na een jaar heb ik die weer weggedaan en ervoor in de plaats een XM V6 12v automaat Exclusive gekocht. Met destijds 289k op de teller. Daar heb ik LPG in laten bouwen, en er 2 jaar in gereden. De teller stond inmiddels op 372k. Ondertussen heb ik er nog mee in AutoWeek gestaan. Filmpje: http://www.autoweek.nl/videodisp.php?id=938&act=5
Die XM heb ik verpatst. Eigenlijk was ik toen op zoek naar een Xantia: modern (laatste serie van 2000/2001 heeft 4 airbags, HDi motoren, enz), vrij nieuw en lekker degelijk.
Totdat iemand me erop wees dat binnen mijn budget een BMW 320d ook bereikbaar was. Dat zette me aan het denken, en ik realiseerde me dat ik zo'n 3-serie eigenlijk wel erg mooi vond. En een van m'n eerste eisen aan een auto is wel dat ik 'm mooi moet vinden.
Daarbij rijdt een BMW natuurlijk lekker strak, en is zo'n 3-serie wel weer eens iets compleet anders. Dus: op zoek naar een mooie 320d met niet teveel km's.
Ik heb er dus een gekocht. Een mooie groene Executive (eigenlijk geen niet-executives gezien) met niet teveel km's (220k), mooie velgen en geen opties behalve het sportstuur en de cd-speler. Bij Automotive Swinkels in Son.
Ik heb er 2 proefritten mee gemaakt, en samen met een technische maat konden we eigenlijk geen grote gebreken ontdekken. Het rijdt gewoon prima, en ondanks de goede wegligging is 't niet eens een stuiterbak! Ook viel op dat de auto op snelwegtempo zo lekker stil is.
Paar foto's ervan:


















Dit is dus de eerste echt dure auto die ik aanschaf. De eerste echt moderne auto ook. Aan de XM en BX sleutel ik (nouja samen met een vriend) altijd zelf, die komen altijd alleen bij een garage voor de apk. Een klein beetje huiverig ben ik dus wel voor de kosten van zo'n moderne auto....
Op dit moment heb ik dus deze BMW, maar ook nog mijn ouwe trouwe BX 19 GTi van 1987. Ik twijfel nog of ie blijft: eerst had ik de XM als kilometervreter en de BX erbij als scheurijzer, maar de BMW is eigenlijk allebei.
Sinds de aankoop heb ik er eigenlijk niet veel aan veranderd:
- parrot carkit met stuurbediening
- leren telefoonconsole en houder erbij
- vandaag: nieuwe pookknop. de oude was erg versleten en klikte niet lekker meer vast. Wat schakelt dat lekker zeg

De oude:

De nieuwe:

De telefoonconsole:


Wat ik nog wel eens zou willen is zo'n Dension ding, maar dat komt nog wel eens ooit.