Eerste tankstation wat lampjes vervangen helaas zonder resultaat, de melding bleef staan. Thuisgekomen bleek het 3e remlicht en het rechter remlicht niet te functioneren. Inmiddels werkt het 3e remlicht na een lampjes wissel wel. De melding is uit het dashboard. Het rechter remlicht werkt echter nog niet.
Zo op het eerste oog ziet alles er qua kabels netjes uit, ik krijg het zwarte connector blok niet los om te controleren op corrosie. Weet niet of ik het verkeerd doe of dat er gewoon wat meer kracht opgezet moet, wil het uiteraard niet slopen.
Als we het connectorblokje wel los halen, welke draad is dan voor het remlicht (ik zag nog geen goed schema, niet heel technisch

Ik begreep online ook dat wanneer de accu vervangen wordt dat er dan een afvoerslangetje voor de corrosieve dampen op zou moeten zitten. Ik zie deze bij mijn auto niet, is dit bij alle accu's nodig?
Ik probeer even wat foto's toe te voegen.
Het gaat overigens om een e39 uit 2003 een 525i.

Het stekkerblok rechts op de foto, hoe haal ik die zonder dingen kapot te maken los?

Dit draadje gaat sowieso aandacht krijgen, weten alleen nog niet waar hij bij hoort, hij gaat wel richting het zwarte connector blok wat ik niet los krijg.

De accu, ik zie er geen afvoer zitten, zal deze accu voor corrosie zorgen of zijn er accu's waarbij dit niet nodig is?

Melding in dashboard van de verlichting. (Ja weet dat er nog een melding staat, uitlezen en resetten levert niets op, melding komt en gaat is een lambda die soms wat in de war is)