Pagina 1 van 1

Renegeren van DPF-roetfilter

Geplaatst: 02 dec 2018, 10:11
door Submarine
Wanneer het oliepeil plotseling te hoog staat, dan werkt de regeneratie niet meer. Dieselolie wordt dan in de motorolie afgevoerd, er ontstaat brandgevaar of de motor kan op hol slaan.
Wanneer uw BMW diesel150.000 km of meer gereden dan:

1. vier nieuwe gloeibougies plaatsen, Bosch,ca. 20 euro/stuk
2. pakking inlaatspruitkstuk vernieuwen, ca. 8 euro
3. Beru regeleenheid gloeibougies vervangen, ca. 70 euro

Eventueel roetfilter DPF vervangen (schoonbranden heeft na 150.000 km. geen zin meer), vervangingsmarkt vraagt ca. 400 euro. Let bij aankoop op verplicht EU keurmerk!
4. sensor uitlaatgasdruk vervangen ca. 38 euro
5. lambdasonde vervangen ca. 110 euro
6.sensor uitlaatgastemperatuur vervangen ca. 67 euro

Totaal kosten onderdelen: 375 euro, nieuwe DPF-roetfilter 400 euro, samen 775 euro materiaal. Ongeveer 5 uur werk. BMW kan weer 150.000 km mee in plaats van voor een prikkie wegdoen vanwege elektrisch rijden!

Regeneratie afdwingen:
Na ca. 2000 km gereden te hebben, rijd dan een half uur mee in ochtend- of avondspits. Metertje rijden, stoppen, metertje rijden enz. De motor wordt dan goed heet. Wanneer de middenconsole warm, bijna heet aanvoelt, dan door blijven rijden om het regeneratieproces te voltooien. Doe dit om de ca. 2000 km.

Re: Renegeren van DPF-roetfilter

Geplaatst: 04 dec 2018, 07:08
door rfs88
schoonmaken heeft wel degelijk zin hoor....lijkt mij beter dan een nieuw roetfilter van 400 euro; tevens lijkt het mij ook sterk dat deze van goede (vergelijkbare) kwaliteit zijn als OEM. Maargoed, iedereen zijn eigen mening/ervaring in deze ;) no offense