Bim 330i touring

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
Bim

Bim 330i touring

Bericht door Bim » 27 nov 2017, 09:06

Hoi allen,

Hier Bim uit NH.
Rijd in een e46 touring als dagelijkse auto, voor erbij nog op zoek naar een m3. De baas des huizes rijd ook bmw.
Iemand nog tips om buiten medeweten bazin een m3 te kopen? :rolf:
Onderhoud die ik qua simpele dingen zelf zover dat gaat, monteurtje spelen is leuk maar ontbreekt het toch vaak aan de juiste gereedschap...en een brug uiteraard.
Zal ook nog ff wat pics plaatsen.

groetjes

Martijn van Tilburg

Re: Bim 330i touring

Bericht door Martijn van Tilburg » 28 nov 2017, 06:53

Welkom Bim.

Bim

Bericht door Bim » 28 nov 2017, 20:20

voor de liefhebber
viewtopic.php?f=681&t=55386

Bim

Bericht door Bim » 30 nov 2017, 17:11

weer voorzien van apktje
2 veren achter, 2 remslangen voor, 2 remschijven voor, 2 remblokken voor, remvloeistof, draagarmrubbers, 1 remleiding naar achter, brandstoffilter, interieurfilter, luchtfilter, koplampen afstellen. 700 lichter maar kan er weer tegen :duimen:
neem ik nog zelf de spullen mee want anders is het denk nog zeker 4 meier duurder

Bim

Bericht door Bim » 04 dec 2017, 16:46

mmm in de andere 330, (een X) vrijdag wat mindere ervaring..opweg van z'dam naar r'dm ongeveer bij Leiden ik wissel van strook net alsof er hobbels in de weg zaten mmm d8 zal wel... ff later bij gas geven...is het de auto die rammelt / schud.. :nee: moest nog 80 km en dan nog 150 terug gelukkig geen ernistige file maar reed niet lekker..d8 aan hardyschijf of motorsteun. Zaterdag auto ff bij de garage gezet.
Bleek dus motorsteun te zijn die plat was en daardoor de aandrijving van de airco ergens tegenaan liep.
En een koelvloeistiof lek (had ik al gezien maar was minimaal maar nu iets meer) ,of een slang of de pomp vervangen.
Maar een X mmm eens maar nooit weer denk ik heb er al ruim 3k aan uitgegeven dit jaar. (daarbij ook nog op de kosten geledt om minimaal te houden, dealer had veel voud van dat bedrag gerekend)

Purm

Bericht door Purm » 05 dec 2017, 07:59

herkenbaar probleempjes met een x-drive
(en dat de spulletjes relatief duurder zijn, doordat er weinig auto's van zijn dus minder handel in die onderdelen)

Bim

Bericht door Bim » 07 dec 2017, 17:40

als goed is is morgen de motorsteun er....dit modelletje komt inderdaad niet vaak langs bij de bmw dealer, dus 3 dagen levertijd. gelijk ff wat kleine lekkages (slangen) koelvloeistof aangepakt en nieuwe bodemplaat erop. En een setje winterbanden.

Bim

Bericht door Bim » 15 dec 2017, 11:41

:gek:

mieske90
BimmerPortal Team

Bericht door mieske90 » 02 jan 2018, 19:10

Welkom Bim,

Heb je toevallig ook foto's van je Bimmer?
Succes met de aanschaf van de :///m:3 en het je vrouw niet erachter te laten komen :gek:

Als je iets zoekt kun je het beste de zoekfunctie rechtsboven gebruiken.
Als er vragen of opmerkingen zijn over het forum neem gerust contact met een van ons, wij helpen je graag.

Vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
Veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E46 een keer op één van onze meetings/events.
Dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events :driving:
Afbeelding
Volgende evenement:

de fiscalist
Contacteer:

Bericht door de fiscalist » 02 jan 2018, 21:31

stiekum een Alpina kopen is misschien makkelijker ;)

Kan het ook weer een touring zijn, hopelijk zelfde kleur en scheep je je totmbo af met de verklaring dat je een andere bumper en velgen hebt gekocht ;)

Bim

Bericht door Bim » 02 jan 2018, 22:07

maar weer is een e46 gekocht (zie ander topic) een touring gekocht nr 10. Alles komt toch uit zelfde pot dus stiekum gaat niks haha.
Ik hoor wel is dat mensen financien gescheiden hebben (ik kan me daar niks bij voorstellen) maar dan kan je wel wat stiekum doen :-)

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”