Hallo, die beste Jos,
Mooi hoor, om dit allemaal te lezen, echt prachtig zelfs.
Ik moet u een ding echt wel bekennen!
Uw moeder heeft echt wel een hele goede keus, wat een BMW betreft, chapeau!
Ik heb er al zo erg vaak naar keken, gelonkt zelfs, wat is het ook een echt schitterende mooie BMW!
Mijn hart gaat echt sneller slaan, als ik een 6 serie tegen kom.
Voorlopig houd ik het bij mijn Titaan zilveren E39 M54B25 Touring!
Het enige wat onze BMW's gemeen hebben, dat is de kleur!
Trouwens wel een hele mooie kleur, je ziet er weinig vuil op.
En Zilver of iets donkerder grijs is wel een van mij favoriete kleuren.
Ik heb voor de BMW een tweetal Audi A6 gehad, ook weer donker grijs.
Maar die laatste A6 V6 TDI, daar kon je de knip aan hangen, een bodemloze put was het.
Rijden en trekken deed dat ding echt goed, het was een echte beer wat trekken betrof, maar dat was het dan ook zo'n beetje.
Ik moest een echte auto hebben, en wel een met de distributie ketting, niet van die spaghetti snaren zooi meer.
Als je dat moest vervangen, dan was je haast € 1.000 armer, en ook 2 werkdagen verder.
Dat waren de onkosten enkel nog voor de distributie zooi!
Je moest de hele neus van de A6 uitkleden, om er bij te kunnen.
Vandaar de BMW.
En, ik moet echt zeggen, ik heb er echt nog geen minuut spijt van!
Enkel rijd ik veel liever in een diesel.
Een veel beter koppel om mee te trekken.
Ik trek met regelmaat een aardige caravan.
Maar ik rijd nog maar slechts een goede 4.000 km./jaar.
Dus een diesel, dat gaat het hem nooit worden.
Deze touring is geen hele mooie BMW, heeft wat lak schades, zoals Steenslag schade.
Maar wel een hele goede BMW, en dat is wel het belangrijkste.
Maar, aanstaande zomer ga ik dit eens proberen te fixen.
Ik heb genoeg ervaring met het spuiten van de lakken.
Enkel ga ik nu spot repair toe passen, heel wat nieuws voor mij.
Ik heb nu een speciale compressor aan geschaft, met een airbrush pistooltje.
Allemaal mini dus.
Ik ben zeer benieuwd, wat dat gaat worden.
Ik heb in het verleden wel auto's gespoten, en gerestaureerd.
Verleren doe je dat eigenlijk niet, het spuiten van een auto.
Maar ooit, als ik weer een kwajongen ben, dan ga ik misschien ook eens een dikke 6 serie proberen.
Ik heb al een aantal mooie M6 gezien, om van te water tanden.
OOk heb ik mijn licht al eens laten schijnen op mijn eigen 5 serie.
Ik ben afgelopen jaar bij Patrick geweest, van Pmotorsport voor de vanos revisie.
Hij heeft zelf een hele snelle 330I en dat is echt een hele super snelle 3 serie.
Dik 600 + pk's onder de motor kap.
Als ik een supercharger laat monteren met een dikke intercooler, dan heeft mijn brok E39 ook een goede 500 PK onder de kap.
Dat zijn geen slechte cijfers voor een M54B25.
Maar ik houd het nog even bij een normale 5 serie.
Het staat een beetje slordig, als ik het rechter pedaal onder in trap, met de caravan er achter, en enkel het chassis van de caravan volgt, en dat de rest blijft staan waar het staat!
Ik denk dat mijn vrouw dat niet echt kan waarderen.
Maar, als ik u was, beste Jos.
Dan zou ik eens voorzichtig kijken, of er misschien al een kabelboompje aanwezig is!
Of misschien eens een stukje kabelboom uit een demontage 5 serie halen.
Indien het met een CD wisselaar gaat lukken uit een 5 serie.
Ik weet niet of dit compatible is, of dat het uitgewisseld kan worden.
Misschien eens een vraag stellen bij een BMW specialist, of een gaan vissen bij de onderdelen man van de BMW dealer.
In feite zou het mogelijk kunnen zijn, dat er iets aangepast zou moeten kunnen worden.
Ik ben best een durfal, en ik had echt al gekeken, want ik kan me dus echt niet bedwingen.
Ik vind dat u best veel geduld bezit, beste Jos!
Ik zou dus echt niet gerust op mijn stoel zitten, ik ben meer van de directe aanval, of beter gezegd, direct kijken an afhandelen.
Ik ben nog al een electronica durfal.
Ik pak mijn soldeer station en de soldeer middelen en de krimpkousjes in alle maten erbij!
Ik begin direct te stoken en te smelten, hihihi!
Ik vind het echt een hele mooie en een zeer boeiende hobby.
Ik ben begonnen op mijn 11de jaar, met het helpen bij mijn pa, en de familie leden.
Er zit een berg voertuigen van alle afmetingen in de familie.
Van een simpele personen auto, tot een paar 500 ton Liebherr mobile kraanwagens.
Maar de neven van mij pa, die hebben inmiddels het bedrijf verkocht, dus die hele zware jongens, die zie in nu met een andere naam rond rijden!
En dan nog alles wat er nog tussen in past.
Ik ben net de 60 gepasseerd, en weet nog steeds van geen ophouden.
Wel ben ik iets geminderd, ik restaureer geen oldies meer.
Nu houd ik het beperkt tot de auto's van ons zelf.
En dat is meer dan voldoende, dan heb ik iets meer tijd over voor ons zelf, zodat we weg kunnen met de caravan wanneer we willen.
Werken mag ik toch al niet meer, dus dan lekker op pad, samen met de vrouw, als zij vrij is.
Dus misschien eens voorzichtjes kijken, beste Jos.
Dan kan je vaak bekijken wat er allemaal nog verborgen zit, achter die panneeltjes.
Succes.
En ik wens u heel erg veel plezier met de hele mooie 6 serie.
Met vriendelijke groet,
Ad