BMW E60 530d touring met ervaring

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
arjan_1980

BMW E60 530d touring met ervaring

Bericht door arjan_1980 » 29 jul 2015, 01:52

Na het overlijden van mijn renault espace 3.0 dci initiale tijdens de terugreis over de fernpas met de caravan er achter, moesten we op zoek naar een andere auto, de auto was dorstig geworden ;) , ongeveer 10 liter water bijgevuld op de verdere terugreis.

Zag deze BMW bij een auto dealer in de buurt staan, had bijna een alfa 166 2.4 jtd gekocht, maar op het laatst besloten om toch maar een stukje in de BMW te gaan rijden, en was gelijk verkocht, alles rond gemaakt en in de beamer weer naar huis gereden.

Gisteren mijn tocht naar Esbjerg denemarken gemaakt welke ik elke 5 weken maak, en moet bekennen dat ik niet snap dat ik niet eerder een 5 serie gekocht heb, heerlijke autobahn rijder.

Ben me nog druk aan het inlezen over bepaalde zaken die ik nog wil aanpakken aan de auto.
Het eerste wat ik aan wil schaffen is een paar mooie wielen, aangezien er nu 16 inch onder zit deze gaan dan dienst doen als winterbanden dragers.

Ik ben een echte autofreak, en heb ook het een en ander thuis staan, een project alfa 916 spider met een 2.0 16v turbo, motor is compleet opnieuw opgebouwd en dient geplaatst te worden, alleen tijd is altijd een probleem.
Er staat ook nog een range rover classic overfinch, alleen door de nieuwe belasting maatregel staat deze nu te wachten op zijn lot.

Ik ben ook erg thuis in het uitlezen en opsporen van electronische problemen en heb hier ook de nodige meet en uitlees apparatuur voor, INPA adaptertje heb ik ook nog ergens liggen, alleen gebruik ik eigenlijk alleen maar mijn Autocom adapter aangezien deze bijna alles kan op uitlees gebied.

Tevens ook de beschikking over een complete werkplaats met 2 koloms hefbrug, draaibank, freesbank en alle navenante zaken, dus kan eigenlijk alles binnenshuis doen :)

Quadrantz

Re: BMW E60 530d touring met ervaring

Bericht door Quadrantz » 29 jul 2015, 08:54

Welkom Arjan!

Kijk je hebt eindelijk het licht gezien ;).

Ik rij dezelfde auto als jij, zijn heerlijke snelle tourders! Bij BMW is de Touring de E61 en de Sedan de E60 btw :).
Heb je ook nog foto's van je bolide? En hoeveel km ervaring heeft ie?

Ideaal dat je alles zelf kan doen, veel plezier hier en met de bimmer :duim:

ruudje2015

Bericht door ruudje2015 » 29 jul 2015, 09:14

Maar goed dat je geen alfa hebt gekoz3n, tenzij je het gezellig vind om daar bij de garage om de haverklap te staan, goeie keuze, duitse degelijkheid gaat boven alles!!! :duim: LIKE
Wie een BMW niet eerd, is het rijden niet weerd!

mieske90
BimmerPortal Team

Bericht door mieske90 » 29 jul 2015, 14:15

Welkom Arjan,

inderdaad een wijze keus om toch een proefrit te maken in je BMW.

je garage klinkt als een leuk speelplaats om te hobbyen.
zeker als je zelf handig bent met auto's ;)

foto's zijn altijd welkom.

als je iets zoekt kun je het beste de zoekfunctie rechtsbovenin gebruiken.
als er vragen zijn neem gerust contact met een van ons, wij helpen uw graag.

vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E61 een keer op één van onze meetings/events.
dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events :driving:

volgende evenement: 1 november winterwielen meet & greet
Afbeelding
Volgende evenement:

arjan_1980

Bericht door arjan_1980 » 29 jul 2015, 18:54

ruudje2015 schreef:Maar goed dat je geen alfa hebt gekoz3n, tenzij je het gezellig vind om daar bij de garage om de haverklap te staan, goeie keuze, duitse degelijkheid gaat boven alles!!! :duim: LIKE
Het alfa verhaal wil ik wel even afzwakken, de diesel motoren van alfa (fiat) zijn een van de beste diesel motoren, de benzine motoren ligt er veelal aan hoe er mee om gegaan is, en een groot probleem is natuurlijk het onderhoud.

Zie je met elk merk auto die in een bepaalde prijs klasse terecht komen, dat er dan ineens niet meer naar word gekeken en dan ook nog vreemd opkijken dat het stuk gaat ;)

Veel jongeren die bijvoorbeeld graag de 156 willen kopen kiezen dan voor de v6 motor, super fijne motor waar je weinig problemen mee hebt, maar dan komt de distributie wissel, wat een hels karwei is, aangezien het een v6 24 klepper is, de auto heeft dan bv net 1000 euro gekost en de riem wissel kost dan meer dan de aanschaf van de auto, dus dan maar niet doen tot ie knapt.

Maar ondanks dat is de BMW natuurlijk ook een andere klasse auto, wat ook terug te zien is in de aanschaf prijs.

arjan_1980

Bericht door arjan_1980 » 29 jul 2015, 18:57

Quadrantz schreef:Welkom Arjan!

Kijk je hebt eindelijk het licht gezien ;).

Ik rij dezelfde auto als jij, zijn heerlijke snelle tourders! Bij BMW is de Touring de E61 en de Sedan de E60 btw :).
Heb je ook nog foto's van je bolide? En hoeveel km ervaring heeft ie?

Ideaal dat je alles zelf kan doen, veel plezier hier en met de bimmer :duim:
Ik heb nagenoeg dezelfde auto als jij, ook hetzelfde interieur, was ook de reden dat ik deze gekocht heb. Mis alleen het M-pakket maar ondanks dat is het een mooie en fijn rijdbare wagen.

De ervaring is 340000 km maar ik schrik nooit van hoge standen, zolang het onderhoud er maar is geweest en voordeel van dit soort standen is vaak dat er veel snelweg km's mee gemaakt zijn en niet van die korte onbenullige stukjes.

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 18 aug 2015, 16:28

Welkom hier !

5 serie rules ;)

Heb je ook al een showroom aangemaakt ? Altijd leuk voor jezelf en anderen :duim:

:zwaai:

arjan_1980

Bericht door arjan_1980 » 17 jul 2016, 07:35

Even een update met de zaken die het afgelopen jaar gedaan zijn.

- swirlflaps verwijderd, alle pakkingen gelijk vervangen van het inlaat traject
- nieuw startmotor
- uitlaatspruitstuk vervangen voor gietijzer exemplaar
- originele Mstyle 19" wielen onder de auto geplaatst
- 18"m style winterwielen met run flat banden gekocht voor de winter
- nieuwe bosch remschijven en blokken
- vliegwiel vervangen
- gerevisieerde koppelomvormer geplaatst
- nieuwe filter en olie op de automaatbak
- nieuwe hardy schijf geplaatst
- nieuwe keeringdeksel vliegwiel zijde geplaatst (schade door falend vliegwiel)
- karterpan pakking vervangen (door vervangen keeringkap) wat een pokke werk, hele motor moest er bijna uit
- nieuwe motorolie en filter

Als ik dingen doe wil ik ze ook goed doen, de auto is nu in perfect technische staat, optisch was het al een plaatje, geen enkele krassen of deuken te vinden op de auto, interieur hetzelfde, auto is gewoon zuinig mee omgegaan.

Zal als ik thuis ben wel even wat fotos maken als hij weer een wasbeurt heeft gehad. Staat nu paar weken stil op het vliegveld in denemarken wegens werk.

Ovanjole

Bericht door Ovanjole » 17 jul 2016, 10:07

leuk om te lezen dat het je auto goed vergaat, alhoewel ik daar een paar dure reparaties zie... maargoed, hoeveel heeft hij inmiddels gelopen? 360.000 ofzo?
mijn 530d heeft inmiddels 330.000 gelopen, maar ik moet zeggen ik merk daar niet veel van:) :driving:

arjan_1980

Bericht door arjan_1980 » 18 jul 2016, 03:45

Heel dichtbij de werkelijk km stand gegokt, de beamer heeft nu bijna 370000 op de teller staan, dus net ingereden.

Het zijn dure reperaties als je ze laat uitvoeren bij de bmw dealer, ik denk dat ik nu zo ongeveer 1600 euro in de bmw heb zitten aan onderdelen, heb een complete werkplaats met alle benodigde hulpmiddelen anders zijn bepaalde dingen die ik heb gedaan gewoonweg niet te doen.

BMW dealer heb ik na mijn laatste kennismaking gewoon geen hoge pet van op, de auto is paar maand geleden uitgevallen op de duitse autobahn en door de adac naar een dealer in flensburg vervoert, lang verhaal kort, hun diagnose was dat de distributie ketting geknapt was, en thuis bleek dat het vliegwiel dus helemaal verscheurd was, startmotor draaide alleen de buitenste krans wat nog aan de koppelomvormer zat rond. Dus dat was een behoorlijk meevaller :-)

Heb nog wel bepaalde zaken op mijn verlang lijstje staan, het eerste is de kapotte mulf 1 verwijderen en daar iets voor zoeken om te vervangen, wil graag USB en streaming kunnen gebruiken.

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”