Pagina 1 van 1
Draagarmen en hydrolagers
Geplaatst: 17 jul 2015, 13:28
door Strebbelaar
Goeiemiddag allemaal.. Ik ben toe aan vervanging van de draagarmen onder mijn 330 e46 sedan uit 2001. Ik heb al veel gelezen en zit met t volgende want ik zie door de bomen t bos niet meer. Ik begrijp dat er armen zijn waar je later ook de fusee los van kunt vervangen.. Dat heeft mijn voorkeur. Verder begrijp ik dat niet alle hydrolagers echt "hydro" zijn maar volledig van rubber... Ook lees ik dat meyle goed spul levert maar dat met name de hydrolagers erg stug zijn en trillingen doorgeven. Wat is nou wijsheid ?! Ik wil niet zomaar iets kopen en dan tot conclusie komen dat t niet bevalt. Ik ben geen uitermate sportieve rijder... Rij wel graag door maar vecht niet om elke centimeter zeg maar
Heeft iemand een goede tip voor mij
Alvast bedankt
Groed, ed strebbel
Re: Draagarmen en hydrolagers
Geplaatst: 18 jul 2015, 21:15
door LimaPeru
Ik heb Meyle hd draagarmen + hydrolagers.
Dit was een comlete set met hydrolagers erop gemonteerd, hoefde alleen maar eronder geschroefd te worden.
Na een half jaar was al 1 hydrolager kapot.
Ik heb er nu originele hydrolagers op laten monteren.
Ik ga in het vervolg gewoon voor originele BMW onderdelen.
Re: Draagarmen en hydrolagers
Geplaatst: 19 jul 2015, 18:53
door B.I.Jager
Ik heb begin dit jaar ook de draagarmrubbers vervangen (het zijn gewoon massieve rubber blokken trouwens) door wederom originele BMW rubbers. Maar na 10.000km is er van de linker al een stuk afgescheurd en van de rechter hangt er een stuk los. Ik heb het aangekaart bij de dealer en BMW heeft me 2 nieuwe geleverd(kosteloos) Die dingen lijken al te slijten door er alleen maar naar te kijken

.
Re: Draagarmen en hydrolagers
Geplaatst: 20 jul 2015, 21:32
door pnbmw
Ik had eerst massieve draagarmrubber voor laten monteren. (dus niet de olie gevulde OEM uitvoering). Ik had daarna last van trillen in het stuur. Daarna weer de originele olie gevulde laten plaatsen en het trillen in het stuur was weg. Voor mij alleen nog origineel OEM.
Re: Draagarmen en hydrolagers
Geplaatst: 04 aug 2015, 09:28
door Strebbelaar
Ok thnx voor de reacties... Ik ben idd voor oem gegaan. Hij rijdt weer super.. En geen gekraak meer bij hobbels ook fijn
Re: Draagarmen en hydrolagers
Geplaatst: 31 dec 2015, 18:44
door Hompie
Wat ie nu het merk Hydrolagers wat je bij BMW (OE) koopt, ik begreep dan Lemforder de originele Hydrolagers maakt voor BMW (OEM)
Re: Draagarmen en hydrolagers
Geplaatst: 06 jan 2016, 07:41
door Hompie
Inmiddels Lemforder besteld, is origineel BMW ook.
Re: Draagarmen en hydrolagers
Geplaatst: 09 jan 2016, 14:23
door Hompie
Laat ze zaterdag bij de BMW vervangen voor 100 euro inclusief, kijken we gelijk de Hardy schijf eens goed na nog een keer

Re: Draagarmen en hydrolagers
Geplaatst: 16 jan 2016, 12:38
door Hompie
Vandaag de nieuwe draagarm rubbers laten monteren bij de BMW dealer, keurig netjes gedaan.
Alleen merk ik als ik nu rem een lichte trilling in me stuur met remmen, wat ik eerst niet had
Zou dat nog afnemen na een tijdje rijden, volgens de monteur lost het (banden) vet wat ze gebruiken voor de montage op en zitten de rubbers dan vast, deze methode gebruiken hun altijd

Re: Draagarmen en hydrolagers
Geplaatst: 18 jan 2016, 17:47
door Hompie
Vandaag de dealer gebeld omdat voor na te vragen en nu zeggen ze dat het aan de nieuwe rubbers zou kunnen liggen, zoals hun het gemonteerd hebben is de methode en ze kunnen er maar op een manier op en het bandenvet lost vanzelf weer op en dan zitten de rubbers gewoon vast.
Met remmen trilt het een klein beetje (niet constant) en soms rond de 70-80 km/u (niet constant) wel nog steeds het gevoel zoekerige gevoel vanaf 100 km/u.
Waar kan dat nou aan liggen dan, ben er ten opzichte van de vorige rubbers er zo niet echt op voorruit gegaan

Als ik trouwens me auto op krik en wiel van links na rechts beweeg zit er wel een minimale speling op, zover we konden controleren komt dat van de as die het stuurhuis ingaat, de speling zit dus
niet op de binnenste spoorstang, maar echt op het stuurhuis zelf.
Re: Draagarmen en hydrolagers
Geplaatst: 28 jun 2016, 17:58
door Hompie
Ben er achter dat me remschijven waarschijnlijk weer krom zijn, als ik het wiel rond draai dan loopt ie vrij behalve op een punt, daar loopt het wiel weer vast.
Dacht eerst dat het door de draagarm rubbers kwam, maar blijkt toch de remmen weer te zijn.
Hoe kan het nou steeds krom trekken ?