Roontje E46 320i 2000

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
Roontje

Roontje E46 320i 2000

Bericht door Roontje » 31 mar 2015, 13:18

Ben in het gelukkige bezit van een BMW 320i e46 uit 2000.

Ben een leek op het gebied van de autotechniek, maar aangezien een bmw rijden ongekend solide is slaat het ook gauw een gat in je portemonnee. :gek: .

Ben daarom eens gaan zoeken en toen kwam ik hier terecht, een onuitputtelijke bron van info en DIY.

Heb me al bezig gehouden met het vervangen van een kleppendekselpakking, het vervangen van beiden nokkenassensoren en nu ben ik me aan het verdiepen i.v.m. het vervangen van de seals in de vanos.

Learning all the time :whistle:

MVG

Roontje

Bart70
Contacteer:

Re: Roontje E46 320i 2000

Bericht door Bart70 » 31 mar 2015, 13:37

Welkom hier Roontje !

Goed bezig zo te lezen :duim:

Heb je ook fotootjes van de wagen ?

Mocht je vragen hebben over het forum, en/of hulp hierbij nodig hebben, stuur dan even een pm naar een van de moderators, we zullen je z.s.m. proberen te helpen.

Zoek je meer info over een bepaald onderwerp en/of probleem, probeer dan ook de zoekfunctie hier op het forum, deze voorkomt meestal het eventueel onnodig starten van een nieuw topic.

Verder wens ik je natuurlijk vele veilige en probleemloze kilometers toe :duim:

p.s. ik heb je topictitel even gewijzigd voor het overzicht hier

Joshuwawa

Bericht door Joshuwawa » 31 mar 2015, 14:34

Welkom!

Ben benieuwd naar je wagen :)

Voor de seals hebben ze op de beisan website een mooie procedure geschreven (ook voor de lagers; antiratel-kit):
http://www.beisansystems.com/procedures/index.html

Roontje

Bericht door Roontje » 31 mar 2015, 15:10

Dank jullie wel.

Ik zal wel wat pics maken

bedankt voor de tip mbt de beisan seals.

Had al contact met hun opgenomen, wat voor setje ik nodig had, maar werd gelijk doodgegooid met allerlei producten, zoals een anti rattle setje, kleppendekselpakking enz (heb ik pas gelee zelf vervangen, moet ik hem dan nu weer vervangen als ik de vanos losmaak van de motor??)

De vorige eigenaar had hem ernstig verwaarloosd, motorisch gezien dan. Onderhoudsboekje waarin bijna niets vermeld stond, servicebeurt met 5000 km overschrijding, Standaard benzinefilter zat er nog op, beide riemen moesten vervangen worden. vette troep onder het kleppendeksel, gitzwarte motorolie. Buitenkant ziet er perfect uit, binnenkant ook (niet gerookt)

Laatste puntjes op de i zetten m.b.t. mogelijk de vanos reviseren (foutcode p0340).

Dan genieten van die auto.

Joshuwawa

Bericht door Joshuwawa » 31 mar 2015, 17:52

Als je deksel niet zolang geleden opnieuw is gedaan dan zal het rubber nog goed zijn. Heb de mijne ook vervangen en paar maanden later vervangen omdat hij bij de koppakingset zat, maar de oude zag er nog goed strak uit.

Succes met het blok, heb zelf ook last van een wat slecht onderhouden auto die aandacht nodig heeft :roll:

Roontje

Bericht door Roontje » 04 apr 2015, 10:14

mieske90
BimmerPortal Team

Bericht door mieske90 » 07 apr 2015, 18:55

Alsnog welkom Roontje,

haha leuke uitspraak over het forum, een onuitputtelijke bron van info en DIY :rolf:

foto's zijn altijd welkom.

vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E46 een keer op één van onze meetings/events.
dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events :driving:
Afbeelding
Volgende evenement:

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”