Ruudlek E60 535D
Geplaatst: 26 dec 2014, 17:07
Hoi allemaal,
Na mijn eerste topic werd ik erop gewezen dat het fijn en netjes zou zijn als ik mij eerst even voorstelde.
Terechte opmerking. Mij was echter het voorstel topic nog niet opgevallen. Excuus.
Ik ben Ruud. Ik ben 53 jaar jong en woonachtig in Almere.
Mijn vriendin rijd in een volvo v40 maar deze gaat binnenkort vervangen worden voor een BMW 320D station uit 2007 of 2008. Ik ben mij nog aan het orienteren wat de meest voorkomende problemen van deze auto's zijn. Ben er inmiddels achter dat de turbo het tussen de 180 en 200dkm vaak begeeft.
Na vroeger altijd Opel gereden te hebben met de BMW dieselmotoren, uiteindelijk overgestapt op BMW. Mijn eerste BMW was een normale 530D station met standaard interieur. Hier heb ik nooit lekker in gezeten omdat ik de standaard stoelen van BMW niet diep genoeg vindt.
Nu heb ik alweer 3 jaar een BMW E60 535D High Executive met M pakket en onderstel. Interieur is voorzien van de heerlijke comfortstoelen. Echt ideale stoelen.
De eerste 2 jaar mocht ik met deze BMW nog genieten van 2 jaar BMW fabrieksgarantie die ook vaak gebruikt is. Veel kleine delen zijn tijdens de garantie vervangen maar ook kostbare delen zoals, startmotor ivm kortsluiting en deze veel te veel vermogen trok tijdens starten met startproblemen als gevolg, compleet inlaatspruitstuk ivm met nog steeds onopgeloste storing die niet uit te lezen was. Dit probleem is het soms inhouden en hortend en stotend vaan 100 naar de 140 kruipt, en als ik de auto dan kort daarna stil zet tikt de uitlaat hevig. De uitlaat is dan heel erg heet geworden.
Na het verlopen van de garantie periode geen noemens waardige problemen meer gehad, behalve mijn uitlaat nu en het af en toe hortend en stotend versnellen van de 100 naar de 140.
Ik hoop veel nutige tips hier te kunnen vinden en mijn ervaring met jullie te mogen delen.
Na mijn eerste topic werd ik erop gewezen dat het fijn en netjes zou zijn als ik mij eerst even voorstelde.
Terechte opmerking. Mij was echter het voorstel topic nog niet opgevallen. Excuus.
Ik ben Ruud. Ik ben 53 jaar jong en woonachtig in Almere.
Mijn vriendin rijd in een volvo v40 maar deze gaat binnenkort vervangen worden voor een BMW 320D station uit 2007 of 2008. Ik ben mij nog aan het orienteren wat de meest voorkomende problemen van deze auto's zijn. Ben er inmiddels achter dat de turbo het tussen de 180 en 200dkm vaak begeeft.
Na vroeger altijd Opel gereden te hebben met de BMW dieselmotoren, uiteindelijk overgestapt op BMW. Mijn eerste BMW was een normale 530D station met standaard interieur. Hier heb ik nooit lekker in gezeten omdat ik de standaard stoelen van BMW niet diep genoeg vindt.
Nu heb ik alweer 3 jaar een BMW E60 535D High Executive met M pakket en onderstel. Interieur is voorzien van de heerlijke comfortstoelen. Echt ideale stoelen.
De eerste 2 jaar mocht ik met deze BMW nog genieten van 2 jaar BMW fabrieksgarantie die ook vaak gebruikt is. Veel kleine delen zijn tijdens de garantie vervangen maar ook kostbare delen zoals, startmotor ivm kortsluiting en deze veel te veel vermogen trok tijdens starten met startproblemen als gevolg, compleet inlaatspruitstuk ivm met nog steeds onopgeloste storing die niet uit te lezen was. Dit probleem is het soms inhouden en hortend en stotend vaan 100 naar de 140 kruipt, en als ik de auto dan kort daarna stil zet tikt de uitlaat hevig. De uitlaat is dan heel erg heet geworden.
Na het verlopen van de garantie periode geen noemens waardige problemen meer gehad, behalve mijn uitlaat nu en het af en toe hortend en stotend versnellen van de 100 naar de 140.
Ik hoop veel nutige tips hier te kunnen vinden en mijn ervaring met jullie te mogen delen.