Bericht
door Beens1 » 30 jun 2014, 16:55
Tipje, als je hetzelfde systeem hebt als mij (waarschijnlijk reeds facelift), dan kan je het lampje ansich niet vervangen. Dan moet je compleet met fitting vervangen, dus óf 8,60 bij de dealer aftikken (wat ik vanmiddag gedaan heb) óf naar een sloop en een complete met goed lampje (goed kijken) halen. Dat heb ik ook vanmiddag gedaan, maar da's voor de 318i van m'n moeder.
Heb je het pre-facelift systeem (ik noem het maar zo, hoewel mijn wagen een pre-facelift is), dan kan je het lampje wel los vervangen. Dan is het een simpele fitting met draadklemmetjes en niet een klein stekkertje.
Die heb ik ook geregeld op de sloop gezien vanmiddag, maar in wagens van rond '91 tot '94.
BTW: ik ben vrijdag in Broekland Raalte geweest bij Pijffers, maar die heeft nog maar twee E36's staan. De rest is allemaal E46, E87, X5, 5GT, etc. Meeste is uitgebrand.
De spulletjes die ik vanmiddag heb gehaald, komen bij GAOS te Emmeloord vandaan. (Met recht chaos op het terrein; naam komt van Gebruikte Auto Onderdelen Sloop).