Ik zal het even anders verwoorden dan de anderen. Zo rond de 20.000km is het verschil tussen benzine en diesel klein. Als er al verschil is. Daardoor kun je nemen wat je het lekkerste vind rijden (geloof me, een 330d

)
edit:
Ik zag net ook de aanleiding van dit topic. Ik zal dus even iets uitgebreider antwoorden.
Je hebt vaste kosten (verzekering en belasting) en je hebt variable kosten (brandstof en onderhoud). De vaste kosten zullen hoger uitvallen bij een diesel en die zul je dus met je lagere variabele kosten moeten terugverdienen. De verzekering scheelt nauwlijks, dus die laten we buiten beschouwing. Onderhoud maakt in de praktijk ook weinig uit. Vroeger was een diesel minder onderhoudsgevoelig, maar met alle electronica is dat niet meer zo. Kortom, onderhoud verwaarlozen we ook. Dan houden we een meerprijs in belasting over, die we met de brandstof moeten terugverdienen.
Laten we maar even een 325i tegenover een 330d zetten, beide handgeschakeld.
Wegenbelasting respectievelijk 630 en 1320 euro per jaar. Het verbruik is:
3er E46 - 325 (Benziner) 9.6 l/100 km 30
3er E46 - 330 (Diesel) 7.36 l/100 km 11
De brandstof doet vandaag:
Euro 95 Ultra Laag Zwavel 1.498
Shell Diesel zwavelvrij 1.252
Pakken we even de rekenmachine. De diesel is dus (1320 - 630) 690 euro per jaar duurder.
De brandstofkosten van benzine is (9.6 * 1.498 / 100) 0,143808 per kilometer. Voor diesel is de brandstof (7.36 * 1.252 / 100) 0,0921472 per km. Kortom, per km is diesel (0.143808 - 0,0921472) 0,0516608 goedkoper. Daarmee moeten we die 690 euro van de wegenbelasting weerverdienen. Daar doen we dan dus (690 / 0,0516608) 13356 km over. Dat is dus het omslagpunt.
In het geval van 20.000km heb je dus ((20.000 - 13.356) * 0,0516608) 343 euro voordeel. Zoals ik al eerder zei, te weinig om doorslag te geven, dus koop gewoon wat je zelf het lekkerste vind rijden (330d dus

)