Deur sluit niet meer goed aan
Deur sluit niet meer goed aan
Goedemorgen,
Ik zie net dat mijn bijrijders deur niet meer goed aansluit, ik weet niet of het altijd al zo was maar het viel me net pas op.
Het raam sluit benenden niet meer aan bij de rubbers en je ziet duidelijk dat de deur boven niet meer aansluit.
Is de deur te verstellen?
Gr Alex
Ik zie net dat mijn bijrijders deur niet meer goed aansluit, ik weet niet of het altijd al zo was maar het viel me net pas op.
Het raam sluit benenden niet meer aan bij de rubbers en je ziet duidelijk dat de deur boven niet meer aansluit.
Is de deur te verstellen?
Gr Alex
Re: Deur sluit niet meer goed aan
Zal vanmiddag even een foto plaatsen 
-
AlpinaDrachten
Dat helpt inderdaad :-)
-
BMWE39FREAK
Er zal hoogst waarschijnlijk (om wat voor reden dan ook) een andere deur in geplaatst zijn van een andere coupe..
Iedere auto heeft zijn eigen instelling vandaar datr je deur niet goed past..
Je hebt boven en beneden de aansluiting van de deur naar het carroserie..
De bevetsigingspunten van de deur zitten met moeren vast..
Als je goed kijkt waar hij niet goed sluit (b.v.b. beneden) dan haal je de onderste 2 moeren een beetje los en stel dan de deur door deze naar binnen of naar buiten te schuiven..vervolgens doe je dit net zolang dat deze weer passend is..
Dan haal je boven voorzichtig los en zorgt dat de spanning een beetje weg is en de schaneerplaat recht zit,zodat deze niet forseerd..
Succes ermee..
Iedere auto heeft zijn eigen instelling vandaar datr je deur niet goed past..
Je hebt boven en beneden de aansluiting van de deur naar het carroserie..
De bevetsigingspunten van de deur zitten met moeren vast..
Als je goed kijkt waar hij niet goed sluit (b.v.b. beneden) dan haal je de onderste 2 moeren een beetje los en stel dan de deur door deze naar binnen of naar buiten te schuiven..vervolgens doe je dit net zolang dat deze weer passend is..
Dan haal je boven voorzichtig los en zorgt dat de spanning een beetje weg is en de schaneerplaat recht zit,zodat deze niet forseerd..
Succes ermee..
BMW L.A.CarParts
Voor diverse E34 ,E36,Z3,E39 en E46 Onderdelen
Als ik dat zo zie, lijkt de onderzijde nog wel goed aan te sluiten. Hebben 'ze' niet je auto proberen los te breken? Dan wordt het namelijk wel eens zo geforceerd. Met het gevolg dat je deur dan kromgetrokken is. Ik heb namelijk de wegenwacht zoiets een keer zien doen bij iemand die de sleutels in de auto had laten liggen en de auto op slot gegaan was.
Of je contact (slot/sluiting) is niet goed meer en sluit niet volledig aan. (kan bovenliggende reden hebben maar ook slijtage o.i.d.)
Maar goed, ik zeg maar wat. Misschien hebben er anderen een beter idee én een oplossing?
Of je contact (slot/sluiting) is niet goed meer en sluit niet volledig aan. (kan bovenliggende reden hebben maar ook slijtage o.i.d.)
Maar goed, ik zeg maar wat. Misschien hebben er anderen een beter idee én een oplossing?
-
BMWE39FREAK
Mijn bericht is voordat je de foto's plaatste dus kun je dat bericht vergeten..
Zoals ik het op de foto's zie denk ik dat je deurvanger die op de carroserie geplaatst is op zijn eind..
Deze vanger is met plastic uitgevoerd en door de slijtage van de deur dicht doen word het plastic minder en komt de deur verder naar buiten.
Maak eens éen foto van deze deur vangen en de deursluiting van de deur zelf om wel de goede diagnose te stellen..
Want het zal in iedergeval in 1 van deze 2 zitten..
Zoals ik het op de foto's zie denk ik dat je deurvanger die op de carroserie geplaatst is op zijn eind..
Deze vanger is met plastic uitgevoerd en door de slijtage van de deur dicht doen word het plastic minder en komt de deur verder naar buiten.
Maak eens éen foto van deze deur vangen en de deursluiting van de deur zelf om wel de goede diagnose te stellen..
Want het zal in iedergeval in 1 van deze 2 zitten..
BMW L.A.CarParts
Ik ga nu even de foto`s maken.
...
Ik riep alweer te snel. BMWe39freak zal het beter weten dan ik....
Ik riep alweer te snel. BMWe39freak zal het beter weten dan ik....
haha toch bedankt voor je info 
Als de deur dicht zit en ik probeer hem aan te drukken dan gebeurt er helemaal niks er komt geen beweging in.
-
BMWE39FREAK
Zoals op foto 1 van je te zien is is de deurvanger (die op het carroserie zit) ver ingesleten zoals ik al vermoede..
Dit is wel te zien voor je als je erbovenop kijkt..Deze zal je dus moeten vervangen..
Wat de vanger in je deur betreft zie ik zo op je foto geen probleem..
Succes ermee
Dit is wel te zien voor je als je erbovenop kijkt..Deze zal je dus moeten vervangen..
Wat de vanger in je deur betreft zie ik zo op je foto geen probleem..
Succes ermee
BMW L.A.CarParts
Super ga ik die bestellen! Heel erg bedankt.
Gr ALex
Gr ALex
Draai ik hem er trouwens makkelijk af?