[E46]vaag probleem :(
Geplaatst: 12 mar 2010, 21:56
ik rijd op mijn gemak naar huis vanaf utrecht, en bij lexmond sluit ik aan in de file en merk dat mijn toerental een eigen leventje heeft... ik dacht natuurlijk meteen aan de vanos "seals" of hoe die krengen mogen heten dus rustig doorrijden en laten maken..
ik geef wat gas en trap de koppeling in, blijft het toerental rond de 2800 (schakelmoment) hangen... en heeeeeeeeeeeeeeeeel zachtjes terug te lopen.. :? das gek maar goed, in de 2e versnelling, gas geven.. geen reactie is niet voorruit te branden..... vluchtstrook op en de afslag bij lexmond naar een benzinstation, auto uit, oliegepeild onder de motorkap gekeken of ik iets raars zag. niks te zien weer starten, brand het motormanagement lampje, EML lampje en ABS lampje :? :? (wat is EML ..?) .. nog een keer kijken niks.. auto afgezet ff pap bellen haha, conclusie auto op een goede plek zetten en ANWB bellen.. maar toen starten ho maar.. slaat niet aan, auto op een parkeerplaats geduwd anwb gebeld.
3 kwartier wachten, anwb komt en de auto start weer
(sta je met je bek vol tanden) maar als je gas gaf stuiterde hij als een gek en als je flink gas gaf, dan sputterde de toerenteller tussen de 500 en 3000RPM (dus onmogelijk mee te rijden) uitlezen gaf aan gasklepsensor circuit I & II , maar goed auto op de vrachtwagen en naar huis (ondertussen waren we 4 uur verder
)
kom ik thuis, wil hem nog ff starten, niks aan de hand loopt netjes, gas geven gaat goed :? :? wtf!!!!!?????????
ik wil het nu toch wel na laten kijken maar het is wel een raar geval... overigens schijnt een gasklephuis 496 euro te kosten dus dat is niet zo leuk
ik vind het alleen heel raar dat de auto het nu ineens wel goed doet...
wat kan het geweest zijn of beter wat zou er mis kunnen zijn ??
valse lucht konden we niet ontdekken, benzinedruk was 3.5 bar dus in orde, geen kapotte lucht slangen, LMM losgegooid word het er niet beter op dus die kun je ook wel uitsluiten...
maar wtf heb ik nou weer aan mijn broek
(kan ook pas volgende week bij de monteur terecht dus dat is ook wel balen!)
ik geef wat gas en trap de koppeling in, blijft het toerental rond de 2800 (schakelmoment) hangen... en heeeeeeeeeeeeeeeeel zachtjes terug te lopen.. :? das gek maar goed, in de 2e versnelling, gas geven.. geen reactie is niet voorruit te branden..... vluchtstrook op en de afslag bij lexmond naar een benzinstation, auto uit, oliegepeild onder de motorkap gekeken of ik iets raars zag. niks te zien weer starten, brand het motormanagement lampje, EML lampje en ABS lampje :? :? (wat is EML ..?) .. nog een keer kijken niks.. auto afgezet ff pap bellen haha, conclusie auto op een goede plek zetten en ANWB bellen.. maar toen starten ho maar.. slaat niet aan, auto op een parkeerplaats geduwd anwb gebeld.
3 kwartier wachten, anwb komt en de auto start weer


kom ik thuis, wil hem nog ff starten, niks aan de hand loopt netjes, gas geven gaat goed :? :? wtf!!!!!?????????
ik wil het nu toch wel na laten kijken maar het is wel een raar geval... overigens schijnt een gasklephuis 496 euro te kosten dus dat is niet zo leuk
ik vind het alleen heel raar dat de auto het nu ineens wel goed doet...

valse lucht konden we niet ontdekken, benzinedruk was 3.5 bar dus in orde, geen kapotte lucht slangen, LMM losgegooid word het er niet beter op dus die kun je ook wel uitsluiten...
maar wtf heb ik nou weer aan mijn broek
(kan ook pas volgende week bij de monteur terecht dus dat is ook wel balen!)