Pagina 5 van 24

Re: De koppeling

Geplaatst: 09 jul 2009, 10:35
door 320driver
Als ie d'r zit en je verwijderd hem dan gaat het zeker helpen :D

Re: De koppeling

Geplaatst: 10 jul 2009, 08:51
door Adrenaline
Zo, hij is er uit. En inderdaad; met succes!

Re: De koppeling

Geplaatst: 11 jul 2009, 12:32
door Ome Cied
ik heb me auto nu op de brug staan en de cdv er tussenuit heb ik alles weer aangesloten lekt die bij waar de cdv zat. ga nu maar gewoon de cdv uitboren en dan alles weer terug zetten met de hoop op het zelfde resultaat

Re: De koppeling

Geplaatst: 11 jul 2009, 14:31
door Yoshiii
Dus hij zit er bij de 318i ook in... dan heeft mijne er vast ook een. Iemand die het eruit kan halen voor me? :P

Re: De koppeling

Geplaatst: 11 jul 2009, 18:24
door Ome Cied
ik heb die van mij er weer terug in gedaan omdat die anders lekt (zonder de cdv is het schroefdraad korter) en dan heb ik straks geen koppelingdruk meer maar het um wel uitgeboord dus heb het zelfde resultaat als ik hem er uithaal. maar wat een verschil in schakelen zeg ik dacht eerst dat merk je toch niet maar je merkt het wel degelijk. ontluchten is als je met ze 2en bent 3 min werk. de tatale klusl als die op een brug staat is een min of 10 werk.

Re: De koppeling

Geplaatst: 11 jul 2009, 18:46
door bjornc
Goede oplossing, dan behoud je in ieder geval de juiste schroefdraad lengtes :duim:

Re: De koppeling

Geplaatst: 12 jul 2009, 21:10
door acs3-e46-coupe
zijn er hier bij die een lichtgewicht vliegwiel (fidanza oid) in hun auto hebben? ik heb al zitten kijken om dit te doen, dit vliegwiel samen met een e34 m5 koppeling lijkt me een goede kombo dan ben je van het tweemassa vliegwiel af en ook van die sac koppeling maw een hoop rommel weg in een keer.

Re: De koppeling

Geplaatst: 23 jul 2009, 14:37
door bibic
Heb vandaag de auto even op de brug gehad maar werd een beetje onzeker, heb dus nog niets los gemaakt oid, maar heb wel een aantal foto's genomen.

Het lijkt erop dat ik wel een CDV heb maar weet het dus niet zeker, kon de bleednipple (ontluchting ventiel) niet vinden btw.

Het gaat om een 320d PFL

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: De koppeling

Geplaatst: 23 jul 2009, 15:12
door AlpinaDrachten
(h)

Re: De koppeling

Geplaatst: 23 jul 2009, 15:23
door bibic
Thanks voor de uitleg, maare hoe moet je dan ontluchten? Ik heb het dopje er even af gehad maar zag geen schroefkop oid.

@ Alpina Drachten
Welke mm boor heb je gebruikt bij het uitboren?

Bedankt guy's

Re: De koppeling

Geplaatst: 23 jul 2009, 15:51
door bjornc
Ik heb dat kreng er dus volgens bmwfans ook in zitten, maar ik eigenlijk meer last van het feit dat de koppeling behoorlijk plotseling komt.
Oftewel, heel laat grijpt de koppeling ineens aan.
Kan de CDV dit ook veroorzaken?

Re: De koppeling

Geplaatst: 23 jul 2009, 16:11
door bibic
Ik zou dat ding er sowieso ertussenuit halen als je die een hebt imho.
_DV_ schreef:Klik mij :!
Zou je ook zonder powerbleeder oid kunnen ontluchten? Vind het een beetje onnodig om zo'n ding te kopen en maar 1x gebruiken.

Re: De koppeling

Geplaatst: 23 jul 2009, 17:01
door bjornc
_DV_ schreef:Gaat dit gepaard met een stootje? m.a.w, moet je veel moeite doen (spelen met gas en koppeling) om geleidelijk te kunnen koppelen
Spelen niet echt, ik moet het laatste beetje van de koppeling gewoon erg voorzichtig op laten komen.
Doe ik dit niet, dan kan ik de motor erg makkelijk af laten slaan. (een diesel notabene (| )

Re: De koppeling

Geplaatst: 23 jul 2009, 17:09
door sebasel*
had ik ook last van ( afslaan )


hij zit inderdaad ook onder een 320D 2002/2003

vandaag er tussen uitgehaald icm vervanging van de remolie
rijdt 1000x beter nu voel je weer wat je doet 8)

Re: De koppeling

Geplaatst: 23 jul 2009, 17:11
door bjornc
Zie net dat ik een crosspost gecreëerd heb met je showroom topic.

Kon je die cdv eruit halen zonder een brug?