Pagina 22 van 24
Re: De koppeling (CDV)
Geplaatst: 21 mar 2011, 23:01
door 320driver
Laat het ons zeker even weten maar zoals je het beschrijft is de kans groot dat je een stuk lekkerder weg zult trekken als de CDV er onderuit is

Re: De koppeling (CDV)
Geplaatst: 22 mar 2011, 21:24
door tattoodennis
mijn bmw word donderdag of vrijdag opgehaald vanwegen een storing, en hij haald meteen de CDV eruit. Dan merk ik op de terug weg wel of het helpt. Maar hoelang ik de auto kwijt ben met die storing weet ik niet....
Re: De koppeling (CDV)
Geplaatst: 23 mar 2011, 14:48
door verwijderd
even ter verduidelijking.
De cdv is er niet om het schakelen beter/makkelijker of wat dan ook te maken.
Het is om belangrijkere onderdelen van de auto te beschermen (bijvoorbeeld een kneus die hem in zijn 3 jast terwijl hij doorgetrokken heeft tot 6000 rpm in zijn 4, of mensen die een burnout willen maken (???) en de koppeling laten knallen.
De cdv zorgt ervoor dat het zaakje heel blijft, het rijdt wel wat minder fijn. Maar een goede chauffeur kan zonder doen
en wij lenen onze auto toch nooit uit he..

Re: De koppeling (CDV)
Geplaatst: 23 mar 2011, 15:06
door 320driver
Een goede chauffeur kan echt niet zonder doen!
Het optrekken bij een stoplicht of filerijden is rampzalig met een CDV, als deze weg is kun je weer in z'n twee optrekken, moet je eens proberen met die cdv er nog onder.
Sorry maar dit verhaal vind ik niet geloofwaardig, ik vind de cdv compleet overbodig.

Re: De koppeling (CDV)
Geplaatst: 23 mar 2011, 15:17
door verwijderd
320driver, Je begrijpt me verkeerd.
Ik zei, een goede chauffeur kan zonder. Maar stel je voor.. er rijd een vrouw in en die zet hem bijvoorbeeld met 120 in zijn 1, of met 200 in zijn 3 (voorbeelden) De CDV geeft nog tijd om die fout te herstellen en hem in de juiste versnelling te schakelen. Zonder CDV is het gelijk afgelopen.
Zonder CDV rijd de auto beter, ALS je goed kan auto rijden, maar er zijn figuren bij die dat niet kunnen, of hard launches doen, en daarvoor is de CDV. om de rest van de aandrijflijn te beschermen.
Persoonlijk denk ik dat bmw het ook heeft gedaan zodat minder mensen terugk omen met kapotte delen, en die vervolgens onder garantie willen laten herstellen.
Re: De koppeling (CDV)
Geplaatst: 23 mar 2011, 15:23
door verwijderd
Dit is wat ik mij heb laten vertellen, mischien kan ik het niet goed naar voren brengen wat ik bedoel. maar hier moet je het mee doen
En wat betreft die vrouw, is van kleins af verteld
Opmerking in spoiler verwijderd, riekt naar discriminatie en daar willen we ons hier van distantiëren
Moderatoropmerking 320driver
Re: De koppeling (CDV)
Geplaatst: 23 mar 2011, 15:47
door kaasplank
speltip 34: verifieer je bronnen voordat je met kennis strooit op een forum
fvandersluis schreef:Dit is wat ik mij heb laten vertellen, mischien kan ik het niet goed naar voren brengen wat ik bedoel. maar hier moet je het mee doen
Je kunt adem halen op de maan. Tenminste dat heb ik me laten vertellen. Het was iets met een diepvrieszakje en een 4 meter lange panlat. Misschien kan ik niet goed uitleggen wat ik bedoel maar daar moet je het mee doen
Re: De koppeling (CDV)
Geplaatst: 23 mar 2011, 16:44
door Mario TT
Nou ik vind sommige teksten nou niet echt forum waardig mbt vrouwen. En vind ook dat deze berichten aangepast moeten worden.
Ik denk dat je voor en tegens hebt voor de CDV maar ik denk dat het gros de voors niet vind opwegen tegen de tegens..Ik denk dat je sowieso onhandelbaar bezig bent als je van z`n 5 naar z`n 1 gaat. Of je nou een CDV hebt of niet. We kunnen allemaal non redenen opvoeren die nergens op slaan, wat betreft de CDV.
Re: De koppeling (CDV)
Geplaatst: 23 mar 2011, 19:37
door 320driver

maar weer
Re: De koppeling (CDV)
Geplaatst: 23 mar 2011, 20:21
door Frenkz
ik heb hem nu al een tijdje eronder uit, ja rijdt iets beter maar niet schrikbarend zoals hier sommigen vertellen. Maar misschien ligt het bij een 6 cilinder anders.
Re: De koppeling (CDV)
Geplaatst: 23 mar 2011, 20:27
door Mario TT
Mwah ik heb toch ook een 6 cylinder? Ik vind het zeker schelen hoor, veel aangenamer. Als je begint met een nieuwe koppeling dan kan je het verschil misschien minder goed merken?
Re: De koppeling (CDV)
Geplaatst: 23 mar 2011, 20:36
door Arno S.
In de mijne istie er volgens mij uit gehaald, de koppeling voelt normaal. Heb ook es in een 325 Ti proef gereden en daar kon ik het duidelijk voelen.
Re: De koppeling (CDV)
Geplaatst: 23 mar 2011, 21:17
door Frenkz
@mario tt
Ja dat bedoel ik ook te zeggen: misschien is het verschil op de zwaardere motoren (6 cilinders) meer te voelen dan op mijn 2L 4 cilinder.
Re: De koppeling (CDV)
Geplaatst: 24 mar 2011, 15:19
door tattoodennis
Nou mijn BMW is net opgehaald, en heb de garage meteen opdracht gegeven. Hij haalt hem er netjes uit, ik ben benieuwd hoe het rijd volgende week. Maar eerst alle andere dingen laten maken.
En ik merk echt dat ik in een Astra 1999 beter schakel dan in mijn BMW. Heb al die tijd zitten denken zou ik hem verkopen en een automaat terug kopen......En als dit niet helpt gaat hij misschien nog de verkoop in voor een 325 automaat. Maar we moeten eerst afwachten
Re: De koppeling (CDV)
Geplaatst: 31 mar 2011, 08:43
door Johnny
Met 278k op de teller ben ik blij dat de CDV er bij mij waarschijnlijk nog in zit! De BMW specialist was verbaasd dat bij 276000km de originele koppeling werd vervangen! Zijn conclusie na de reparatie was dat de aandrijflijn nog in zeer goede staat was! Vliegwiel nagenoeg geen slijtage, versnellingsbak soepel met schakelen... Dus ... ik denk dat de CDV voor de veelvuldige rijder echt wel voordelen heeft mbt onderhouds/rijkosten!!!