Vind deze optie niet echt belangrijk, nu heb ik de foutmelding ook al dus kan hem zoizo er van tussen halen en negeren.
Punt is dat ik de slang niet kan vinden die ik nodig heb van die pomp naar de radiator bij dit motorblok.
en wel een slang die rechtstreeks van de radiator naar de verwarming loopt, deze kan ik ook gewoon afknippen en aansluiten op de pomp maar dan moet ik alsnog die pomp nieuw kopen.
en dit project kost al redelijk wat geld
momenteel heb ik een oogje op een blok van 2490 euro met 90 000 op de teller uit Litouwen ( druk in onderhandeling over de prijs )
Dit gaat over een blok die helaas van een rechts gestuurde komt dus de volgende grote klus word de kabelboom aanpassen.
voor de motor heb ik dus al 1 kabelboom van een linksgestuurde maar de kabelboom van de injectie en ontsteking ga ik moeten " inkorten " wordt dus een heel spel en uitdaging.
de motor is er 1 uit 2010 en mijn dme is de msv70 ( oude versie tot eind 2007 ) volgens engels forum zou alleen de MAF sensor een andere aansluiting hebben en een paar kleine sensors.
Deze worden dus vervangen voor sensoren van het "oude" blok.
De MAF sensor ga ik weglaten aangezien de N52B30A ontworpen is om zonder MAF sensor te kunnen draaien.
Een leuke uitdaging dus met het nodige denk en paswerk.
Plan is het blok zo snel mogelijk te hebben en dan de kabelboom te gaan vermaken.
Zodra dit gedaan is kan mijn huidige CAS module samen met de DME naar Source voor de ISN te koppelen.
Dan komen we nog op het puntje Kilometer stand, voor zover ik heb begrepen ga ik zoizo een "dot" krijgen op mijn cluster die aangeeft dat er iets niet klopt met mijn kilometerstand aangezien dit op 3 verschillende modules geschreven staat ( DME CAS KOMBI ) kan ik hier onmogelijk onderuit komen.
Tenzij ik op de DME precies de zelfde kilometerstand zou kunnen zetten als op me andere modules.
Misschien dat Source hier een oplossing voor heeft, het liefst zou ik natuurlijk de kilometerstand van het blok aanhouden maar dan ga ik weer gedonder krijgen bij de RDW als ik laat keuren.