Pagina 3 van 4
Re: Alweer een probleem :(
Geplaatst: 11 apr 2014, 07:20
door kayano
320ciE46 schreef:Tja.. 170pk klinkt leuk maar je zeult wel een auto van 1400kg mee. Je hebt dus 8 kilo per PK en dat is eigenlijk wat telt bij acceleratie. Een smart roadster met 82 pk heeft bijvoorbeeld 10kg per pk, dus de hoeveelheid PK's zeggen niet alles over acceleratie.

en ff snel nog een vraag ik heb denk vanochten heeeeeeel klein beetje teveel koelsvloeistof eringedaan maakt dat wat uit, dat stokje steekt iets meer uit dan normaal
Re: Alweer een probleem :(
Geplaatst: 11 apr 2014, 07:48
door Jeremy
Hij moet tussen min en max staan, kun je zien op het stukje plastic naast de vuldop. Mocht er teveel in zitten gooit ie dit er waarschijnlijk vanzelf wel uit. Als er echt veel te veel in zit kun je problemen krijgen met overdruk, maar een heel klein beetje kan meestal geen kwaad.
Gebruikt je auto ook koelvloeistof dan?
Re: Alweer een probleem :(
Geplaatst: 11 apr 2014, 07:58
door kayano
320ciE46 schreef:Hij moet tussen min en max staan, kun je zien op het stukje plastic naast de vuldop. Mocht er teveel in zitten gooit ie dit er waarschijnlijk vanzelf wel uit. Als er echt veel te veel in zit kun je problemen krijgen met overdruk, maar een heel klein beetje kan meestal geen kwaad.
Gebruikt je auto ook koelvloeistof dan?
Nee t stokje stak er net niet uit zeg maar ik dacht stokje moet er uit steken dus bijgevuld
Re: Alweer een probleem :(
Geplaatst: 11 apr 2014, 18:54
door bofkont
kayano schreef:bofkont schreef:Ik zou je ook absoluut een Vanos revisie aanbevelen, deze gaat standaard bij de mM52/54 motoren defect waardoor er bij lagere toeren merkbaar minder trekkracht is.
Vanos is al nagekeken toen en er was niks aan de hand, er was een lambda kapot die hebben ze toen gemaakt, en nu trekt die beter dan toen. En het heeft al een vanos revisie gehad
Een slecht of minder goed werkende vanos kun je niet nakijken, als je als iets ziet of hoort met nakijken dan is hij echt aan het einde, daarvoor wordt de werking geleidelijk aan minder.
Doordat de originele olieseals uitharden heb je een minder goed werkende vanos (variabele kleptiming) met als gevolg veel verlies in trekkracht met name in de lagere toeren, dit is op te lossen door de seals van Beisan te gebruiken.
Zeker met een stand van 215000 heb je absoluut last van een minder goed werkende vanos.
http://www.vanosrepair.nl/
Re: Alweer een probleem :(
Geplaatst: 11 apr 2014, 19:02
door matheeuwissen
Ik weet niet waar je vandaan komt, anders kun je wel eens met mijn auto meerijden. Dan kun je kijken of je verschil merkt.
Re: Alweer een probleem :(
Geplaatst: 13 apr 2014, 15:44
door kayano
matheeuwissen schreef:Ik weet niet waar je vandaan komt, anders kun je wel eens met mijn auto meerijden. Dan kun je kijken of je verschil merkt.
Beste leden,
Gisteren naar Duitsland geweest een rit van 400 km. Ik reed dus 170 op cruise een tijd. Nadat ik moest afremmen en drna weer via het gaspedaal naar 170 wilde ging dit echt heel traag. Maar als ik de knopje van de cruise drukte dan trok die als een gek naar 170. Wat kan dit zijn. En vanochtend tijdens koude start viel ie voor het eerst uit. Na tweede x starten deed ie het weer
Helpppppp
Re: Alweer een probleem :(
Geplaatst: 13 apr 2014, 19:24
door bofkont
Persoonlijk zou ik de wagens eens goed laten nalopen door een specialist, geen half werk maar echt goed!
Re: Alweer een probleem :(
Geplaatst: 13 apr 2014, 21:17
door kayano
bofkont schreef:Persoonlijk zou ik de wagens eens goed laten nalopen door een specialist, geen half werk maar echt goed!
Geen idee wat het kan zijn?
Re: Alweer een probleem :(
Geplaatst: 13 apr 2014, 21:28
door Jeremy
Het kan van alles zijn. Een slecht startende motor die uitvalt kan van brandstof tot inlaat tot een rotte sensor zijn. Er is dus zo niks over te vertellen zonder een (uitgebreide) diagnose en/of uitlezing.
Mijn vermoeden is echter wel dat het een nokkenassensor of iets omtrent brandstof(voorziening) kan zijn. Dit komt naar voren tijdens uitlezen en zou wellicht ook het inhouden van de motor kunnen verklaren.
Heb je de auto particulier gekocht? Heb je onderhoudsgegevens van de auto? Want in mijn oren klinkt deze auto nogal verwaarloosd als ik zo al je probleemjes hoor. Ik kan hier eigenlijk niet over oordelen zonder de auto gezien te hebben, maar je hebt in ieder geval erg veel pech ermee!
Re: Alweer een probleem :(
Geplaatst: 13 apr 2014, 22:10
door kayano
320ciE46 schreef:Het kan van alles zijn. Een slecht startende motor die uitvalt kan van brandstof tot inlaat tot een rotte sensor zijn. Er is dus zo niks over te vertellen zonder een (uitgebreide) diagnose en/of uitlezing.
Mijn vermoeden is echter wel dat het een nokkenassensor of iets omtrent brandstof(voorziening) kan zijn. Dit komt naar voren tijdens uitlezen en zou wellicht ook het inhouden van de motor kunnen verklaren.
Heb je de auto particulier gekocht? Heb je onderhoudsgegevens van de auto? Want in mijn oren klinkt deze auto nogal verwaarloosd als ik zo al je probleemjes hoor. Ik kan hier eigenlijk niet over oordelen zonder de auto gezien te hebben, maar je hebt in ieder geval erg veel pech ermee!
Ja particulier gekocht. Ik zal hem eens binnenkort laten uitlezen. Idd zo veel pech heb ik nog nooit gehad. Gelooft t of niet nu gaat de deur niet open met de centrale deurvergrendeling knop aan de passagierskant
Re: Alweer een probleem :(
Geplaatst: 13 apr 2014, 22:21
door Jeremy
Start de auto wel goed? Als ook al die elektronica raar gaat doen zou het ook wel eens de accu kunnen zijn. Naja, laat 'm maar eens goed onder handen nemen door een goeie garage of het liefst zelfs een BMW specialist, want het begint nu toch absurde vormen aan te nemen.
Re: Alweer een probleem :(
Geplaatst: 14 apr 2014, 08:50
door rob75
Als de CC wel een goede acceleratie geeft, dan lijkt me de motor op zich goed. Probleem zit dan meer in het gaspedaal en de elektrische signalen daarvan.
Deze motor heeft een elektronische gaspedaal en dan is waarschijnlijk de weerstand in het gaspedaal defect. Dit is uit te lezen met universele software. Zelfs via standaard OBDII is de stand van het gaspedaal te zien.
Succes,
Rob
Re: Alweer een probleem :(
Geplaatst: 14 apr 2014, 08:55
door kayano
rob75 schreef:Als de CC wel een goede acceleratie geeft, dan lijkt me de motor op zich goed. Probleem zit dan meer in het gaspedaal en de elektrische signalen daarvan.
Deze motor heeft een elektronische gaspedaal en dan is waarschijnlijk de weerstand in het gaspedaal defect. Dit is uit te lezen met universele software. Zelfs via standaard OBDII is de stand van het gaspedaal te zien.
Succes,
Rob
Hoi Rob
Klopt via de CC trekt die als een malle naar de snelheid waar die gebleven was.
Idd het gaspedaal is het probleem hij wil heel soms wel doortrekken. Ik ga hem zsm laten uitlezen
Re: Alweer een probleem :(
Geplaatst: 14 apr 2014, 09:32
door matheeuwissen
rob75 schreef:Als de CC wel een goede acceleratie geeft, dan lijkt me de motor op zich goed. Probleem zit dan meer in het gaspedaal en de elektrische signalen daarvan.
Deze motor heeft een elektronische gaspedaal en dan is waarschijnlijk de weerstand in het gaspedaal defect. Dit is uit te lezen met universele software. Zelfs via standaard OBDII is de stand van het gaspedaal te zien.
Succes,
Rob
Volgens mij heeft de 323 deels een gaskabel en deels elektronisch.
Re: Alweer een probleem :(
Geplaatst: 14 apr 2014, 13:31
door rob75
Klopt, een deze motor heeft een gaskabel, maar de gasklep wordt elektronisch gestuurd. Op het gasklephuis zit een (dubbele) potentiometer om de stand van het gaspedaal te bepalen en daarmee de stand van de gasklep. De gasklep wordt via een elektromotor verdraaid.
Zou best kunnen dat de potentiometer defect/vuil is of een hoge overgangsweerstand heeft, aangezien de CC het wel goed doet.
Groet,
Rob