Pagina 11 van 28

Re: Harm: 320D 1998 p11: Dynavin!

Geplaatst: 09 mei 2010, 21:07
door j320T
geweldig die bx plaat, het kan wel hoor een bmw fan met een zwak voor franse auto's, ook top > stug doorrijden met oranje jaren 80 look! :) :)

Re: Harm: 320D 1998 p11: Dynavin!

Geplaatst: 10 mei 2010, 12:38
door 320driver
@j320t: 8P :jack:

Dynavin ziet er wel weer goed uit :>

Re: Harm: 320D 1998 p11: Dynavin!

Geplaatst: 10 mei 2010, 12:59
door Harm78
stug doorrijden met oranje jaren 80 look!
Bedoel je daarme m'n oranje knippers? :P

Hou ik bewust zo, ik vind dat oranje wel mooi staan op een groene auto. Heb wel eens een e46 in dezelfde kleur gezien met witte knippers, maar dat vind ik duidelijk minder mooi. Ook om tegendraads te doen: iedereen heeft al witte knippers :)

Extra voordeel is nog dat als er eentje stuk is, een andere zo voor weinig geregeld is... iedereen die witte monteert houdt immers de oranje over.

Re: Harm: 320D 1998 p11: Dynavin!

Geplaatst: 10 mei 2010, 21:27
door Robbiegoal
Zeker aan de voorkant vind ik de oranje knippers mooi! Achterkant wat minder.

Mijn pa heeft ook oranje knippers in z'n zwarte 316i. Misstaat zeker niet!

Re: Harm: 320D 1998 p11: Dynavin!

Geplaatst: 11 mei 2010, 10:56
door bmwpeter
Mooi systeem met veel mogelijkheden en mooie looks.

Hou ons op de hoogte van de praktijkervaringen :zwaai:

Re: Harm: 320D 1998 p11: Dynavin!

Geplaatst: 11 mei 2010, 15:25
door Harm78
Goed, wat eerste ervaringen dan maar :) Ben vandaag van Vught naar Maastricht op en neer gereden. Ondanks dat ik de weg wel wist, uiteraard met de navigatie.

Ik heb toch wel wat eigenaardigheden gevonden. Niet om de boel af te zeiken, meer als kritische gebruiker. Laat ik voorop stellen dat ik er erg blij mee ben!

Om te beginnen valt op dat de software me het idee geeft met een soort prototype op stap te zijn. Een paar voorbeelden:

- De lachwekkend slechte vertalingen van Engelse menuteksten naar een soort Nederlands (heb 'm dus maar op Engels gezet)
- De lachwekkend slechte Engelse teksten in de handleiding
- Switchen tussen functies: om in de navigatie te komen kun je op de Navi knop drukken, maar ook met Mode tot je bij de Navi bent. Dan is er ook nog het hoofdmenu, dat je alleen kunt bereiken als je in radio, usb of bluetooth zit. Als je iGo afsluit, kom je weer in een ander menu mt instellingen en mediaplayer, die compleet los lijken te staan van de rest van de software.
Als ik vanuit Navi de Mode knop gebruik om naar het usb scherm te gaan, lijkt het alsof de boel opnieuw opstart (BMW logo). Wat ik dus eigenlijk mis is een echt hoofdmenu: een knop waarmee je direct naar het functiekeuzescherm gaat, ongeacht welk scherm je open hebt.

- Navi: de GPS ontvanger lijkt niet helemaal lekker te zijn, Autodinges stuurt een nieuwe op. Dat het lang duurt (soms) om satellieten te vinden en ze soms ineens allemaal kwijt zijn, laat ik even buiten beschouwing.
Het Naviprogramma werkt verder prima, maar heb ik wel even ruzie mee gehad. Zo werden de instellingen van tijdweergave niet onthouden. Ik vermoed dat dat nu wel zo is, nadat ik het programma een keer heb afgesloten. De dynamische volumwregeling heb ik ook maar uitgezet. De ene keer was het veel te hard, later weer te zacht. Dat was me dus iets te dynamisch :)

Verder werkt iGo als ieder naviprogramma, maar (naar mijn bescheiden mening) niet zo goed als TomTom. Ik vind bijvoorbeeld dat er erg vaak een afslag wordt aangekondigd. Omdat elke keer de muziek wordt onderbroken, is het niet fijn als een weg naar rechts 3 of 4 keer wordt aangekondigd met verschillende afstanden.

- USB: Ik gebruik de usb aansluiting die niet "GPS usb" heet, dus gewoon vanuit het homescherm van het apparaat. Misschien moet ik er nog wat mee experimenteren, maar de mp3's lijken in een nogal willekeurige volgorde afgespeeld. Ik vermoed op volgorde van het tracknummer in de idtag. Da's natuurlijk erg onhandig, een sortering op bestandsnaam was ik gewend en lijkt me handiger.

- Radio: daar heb ik vandaag nogal ruzie mee gehad. Een zender die naar een andere frequentie gaat, was ie vaak helemaal kwijt, waarbij ie een voorkeur had om naar Belgische en Duitse zenders te gaan. de AF functie heb ik dus wel eens beter zien werken. Ontvangst is best vaak helemaal weg.

- Bluetooth: Pairen is kinderlijk eenvoudig, belkwaliteit is weinig mis mee. Als ik gebeld word, zie ik wel het nummer in beeld, maar niet de naam uit het telefoonboek. Ik heb nog niet ontdekt of het mogelijk is het hele adresboek te importeren. Wel kan ik via het menu bladeren in mijn adresboek, maar dat gaat erg langzaam en ik kan niet op (eerste letter van) naam zoeken. Ook onhandig is dat tijdens het bellen je niet terug naar de navi kunt.

Conclusie: het is een erg fijn en mooi apparaat waarvan de software een beetje het idee geeft dat je technisch moet zijn om ermee te werken. Ik kan me voorstellen dat een origineel systeem veel beter uitgedacht en doorontwikkeld is, maar qua prijs en functies zijn die eigenlijk niet te vergelijken met de Dynavin.

Re: Harm: 320D 1998 p11: Dynavin!

Geplaatst: 11 mei 2010, 18:21
door Richel88
Ik sluit mij echt volledig bij je bevindingen aan.
Navi en telefoon werke niet same, kwam ik al vrij snel achter (resultaat afslag gemist -_- )
Ook telefoonboek, veel te traag, en hoogst irritant geordend..
Ook als je een cd aant luisteren bent, en je wilt terug naar het hoofdmenu, dan stopt je cd met spelen, waar je radio enzo doorgaat met spelen

Re: Harm: 320D 1998 p11: Dynavin!

Geplaatst: 15 mei 2010, 09:27
door Harm78
Fijn hoor, die gele lampen... half februari gekocht, en vandaag ging de 3e stuk. Nou heb ik dus nog maar één geel lampje, dus ga ik maar weer terug naar wit.

Re: Harm: 320D 1998 p11: Dynavin!

Geplaatst: 14 jun 2010, 19:48
door Harm78
Vandaag voor de verandering maar weer eens een nieuwe LMM aangeschaft. Precies een jaar en 42.000km geleden had ik bij de automaterialenhandel een Pierburg aangeschaft en 'm bij Swinkels in Son laten inleren.
De laatste tijd was er echter weer hetzelfde merkbaar als meer dan een jaar geleden: een dip bij accelereren tussen de 2000 en 2500 toeren. Het verbruiksmetertje zag je dan ook iets zakken.
Dus maar weer eens naar Gerrit Jonkers toe om 'm te diagnotiseren. De LMM gaf in het bewuste toerengebied behoorlijk verkeerde waarden. Dus dit keer maar een Bosch laten monteren en meteen nieuwe software erop. Trekt dat weer even lekker zeg!

Omdat ik er toch was, ook meteen maar een nieuw motorkapembleem laten monteren, dat ziet er weer beter uit :)

Re: Harm: 320D 1998 p12: 1 LMM per jaar?

Geplaatst: 20 jun 2010, 18:51
door Harm78
Gisteren maar eens met de achterremmen bezig geweest. Bij de vorige beurt zeiden ze toen ik 'm kwam ophalen dat de blokken nog 7000 km mee konden. Die hadden ze dus best mogen vervangen, maar vooruit. Toen ik van de week de boel uit elkaar ging halen, bleek dat de schijven ook wel vrij dun waren. Dus ook meteen maar schijven gehaald.

Remmen zijn echt een eitje bij een e46 :) Alles ging gewoon los zoals het hoorde. Alleen doet m'n handrem het nu nog minder dan eerst. Al geprobeerd af te stellen, maar ik denk dat het laklaagje dat op de nieuwe schijven zit roet in het eten gooit. Dat zit er in plaats van de vettigheid waarmee schijven eerder geleverd werden, en op de schijven zelf slijt dat er zo af. Aan de binnentrommel waar de handremblokjes aangrijpen natuurlijk niet, dus ik rij de komende tijd maar met de handrem erop :)

Re: Harm: 320D 1998 p12: 1 LMM per jaar?

Geplaatst: 20 jun 2010, 22:05
door bjornc
Dan verglaasd je handrem sowieso.
Je kan wel een paar keer aantrekken tijdens stapvoet-rijden.

Re: Harm: 320D 1998 p12: 1 LMM per jaar?

Geplaatst: 21 jun 2010, 10:52
door Harm78
Hij lijkt al wel weer iets beter te handremmen, maar echt indrukwekkend is het nooit geweest :)

Re: Harm: 320D 1998 p12: 1 LMM per jaar?

Geplaatst: 21 jun 2010, 11:32
door bofkont
Pierburg LMM is niet van de beste kwalliteit dus verbaast me niks dat hij nu al stuk is, gewoon de orginele van bosch is de beste keus kun je weer enkele jaren mee vooruit :)

Re: Harm: 320D 1998 p12: 1 LMM per jaar?

Geplaatst: 21 jun 2010, 11:55
door Griffendahl
Verbaast me niks, die Pierburgs lossen het probleem gewoon niet op... 't Zit hem niet in de kwaliteit, denk helemaal niet dat die Pierburgs zoveel slechter zijn. Het probleem is alleen de behuizing, en Pierburg heeft de behuizing niet dus mensen drukken een Pierburg in de oude (Bosch) behuizing, dan kan je er op wachten dat het weer gebeurt...

Als je een nieuwe Bosch haalt, zit er ook een nieuwe behuizing om...

Re: Harm: 320D 1998 p12: 1 LMM per jaar?

Geplaatst: 21 jun 2010, 12:11
door Harm78
Precies, weer wat geleerd... er zit nu een mooie Bosch in, compleet met behuizing. En ik weet nu dat er geen speling zit op de turbo (heeft ie meteen ff gevoeld) en dat er de goeie software op zit!