CO van 4% stationair
Re: slecht stationair lopen en vaag vacuum geluid.
Als je alle andere waardes bekijkt zie ik ook dat dit een apk afkeurtje is.
Je hebt waarschijnlijk wel gehoord van deze monteur dat je een nieuwe labdasonde moet?????
Zoals ik al zei geeft de 4 gastest een goede indicatie van eventuele problemen.
suc6 verder
Je hebt waarschijnlijk wel gehoord van deze monteur dat je een nieuwe labdasonde moet?????
Zoals ik al zei geeft de 4 gastest een goede indicatie van eventuele problemen.
suc6 verder
-
Killerbean
Hey Fabian,
De monteur wist het niet en zei dat het vanalles kon zijn. en dat ik de auto uit moest laten lezen.
Tevens wist hij niet of de lambda voor of de lambda achter kapot was, wel zij hij dat de waardes niet goed waren.
De monteur wist het niet en zei dat het vanalles kon zijn. en dat ik de auto uit moest laten lezen.
Tevens wist hij niet of de lambda voor of de lambda achter kapot was, wel zij hij dat de waardes niet goed waren.
Ik weet wel dat als je slang van je carterventilatie kapot is of vol zit, je lucht meng verhouding ook verkeerd word.
Je labdasonde gaat dan je meng verhouding aanpassen, als je dan die slang repareert dan is je meng verhouding nog steeds niet goed, dan moet de dealer die lambasonde resetten zodat hij weer de goede waarden krijgt.
gr
Je labdasonde gaat dan je meng verhouding aanpassen, als je dan die slang repareert dan is je meng verhouding nog steeds niet goed, dan moet de dealer die lambasonde resetten zodat hij weer de goede waarden krijgt.
gr
-
Killerbean
Hey Gogo,
De carterventilatieklep met slang heb ik vervangen. Ik heb de dealer gevraagd naar wat je zei en die vertelde dat hij zichzelf automatisch weer aanpast dus resetten geen nut zou hebben.
Tevens voor uitlezen had geen garage tijd, duurt allemaal 3 weken eer ze een gaatje hebben.
Volgens Fabian is de Lambda kapot maar helpt dat dan ook tegen de hoge waardes ? ( HC waarde van 899 ) ?
Ik ga namelijk liever geen dingen vervangen die niet nodig zijn !
Tevens nog even wat verder aan het expirimenteren gegaan,
- Het is in princiepe bijna alleen bij warme motor
- Af en toe bokt ie ook een beetje.
- Olie ververst, haalde niets uit.
De carterventilatieklep met slang heb ik vervangen. Ik heb de dealer gevraagd naar wat je zei en die vertelde dat hij zichzelf automatisch weer aanpast dus resetten geen nut zou hebben.
Tevens voor uitlezen had geen garage tijd, duurt allemaal 3 weken eer ze een gaatje hebben.
Volgens Fabian is de Lambda kapot maar helpt dat dan ook tegen de hoge waardes ? ( HC waarde van 899 ) ?
Ik ga namelijk liever geen dingen vervangen die niet nodig zijn !
Tevens nog even wat verder aan het expirimenteren gegaan,
- Het is in princiepe bijna alleen bij warme motor
- Af en toe bokt ie ook een beetje.
- Olie ververst, haalde niets uit.
ik heb ook een poosje het probleem gehad dat mijn auto ging inhouden.
dit was dan wel alleen als ik hoog in toeren ging rijden. bijvoorbeeld de snelweg op. bij +/- 3500rpm
hield 'ie eventjes in en trok dan weer verder.
heb hem toen bij de dealer laten uitlezen en hun concludeerden dat de nokkenas-positie sensor (mooi scrabble-woord
)
defect was. deze laten vervangen en probleem was opgelost!!
gr daniel
dit was dan wel alleen als ik hoog in toeren ging rijden. bijvoorbeeld de snelweg op. bij +/- 3500rpm
hield 'ie eventjes in en trok dan weer verder.
heb hem toen bij de dealer laten uitlezen en hun concludeerden dat de nokkenas-positie sensor (mooi scrabble-woord
defect was. deze laten vervangen en probleem was opgelost!!
gr daniel

-
Killerbean
Hey,
Bij mij is het niet even, maar gewoon vrij vaak. Als ik m op de plank trap dan houd 'ie in.
En er lijkt soms ontbranding in de uitlaat plaats te vinden.
Ik ga morgen naar mensen in leierdorp om de auto uit te laten lezen want ik heb er echt genoeg van !!
Vandaag bougies vervangen, hij loopt beter/mooier maar het euvel inhouden is nogsteeds aanwezig !
GRRRRR !!!!
Bij mij is het niet even, maar gewoon vrij vaak. Als ik m op de plank trap dan houd 'ie in.
En er lijkt soms ontbranding in de uitlaat plaats te vinden.
Ik ga morgen naar mensen in leierdorp om de auto uit te laten lezen want ik heb er echt genoeg van !!
Vandaag bougies vervangen, hij loopt beter/mooier maar het euvel inhouden is nogsteeds aanwezig !
GRRRRR !!!!
Ik weet alleen dat toen hij hem bij mij resettten, de wagen gelijk een wereld van verschil was, hij pakten veel beter op en trok makkelijk en snel door zonder even in te houden, het leek wel een andere wagen.Killerbean schreef:Hey Gogo,
.
Maar misschien is er bij jou iets anders aan de hand hoop dat je er snel achter komt wat, hou ons op de hoogte.
gr
Hoi "Killerbean"Killerbean schreef:Ik heb het probleem waarscheinlijk gevonden !
Ik heb een kapotte vacuumslang gevonden. Deze ga ik morgen vervangen en dan laat ik even horen of de auto het weer naar behoren doet !
Maar die carterventilatieklep, hoe kan ik die testen ?
En tevens lees ik nog het een en ander over een ERG klep, wat is dat? of heb ik dat niet ?
waar zat die kapotte vacuümslang?
-
Killerbean
Het uitlezen van de wagen lukte dus niet. bij een niet bmw garage.
Ik mag dus nog een keer terug naar een officiele dealer om het daar te proberen.
De vacuumslang zit achterop het motorblok, je moet hiervoor het microfilter weghalen (bij de voorruit) en dan zie je m zo zitten vanaf t carter naar de carterventilatieklep (rond zwart klein geval)
Ik mag dus nog een keer terug naar een officiele dealer om het daar te proberen.
De vacuumslang zit achterop het motorblok, je moet hiervoor het microfilter weghalen (bij de voorruit) en dan zie je m zo zitten vanaf t carter naar de carterventilatieklep (rond zwart klein geval)
Ah! da's inderdaad de slang die bij mij ook stuk was.
-
Killerbean
Weer een paar dagen verder en nog is de echte oplossing niet gevonden.
De auto heeft vandaag aan een werkende kast gezeten (brainbee 6000) en op de kast was uit te lezen:
- Signaal meetdraad luchtmassameter
- Signaal zender inlaatbrug
De kast is vervolgens gereset en het probleem lijkt nu weer (bijna) verdwenen.
echter stinkt de auto al een tijdje best naar rotte eieren en zit die 4 gasmeting me ook niet lekker.
Er was hier nog iemand die zei dat ik mn lambdasonde moest vervangen, maar welke word daarmee bedoeld? degene voor of degene na de kat? En dit kwam niet uit de uitlezing terug.
p.s. de waardes van 3 en 4000 toeren waren goed, echter van stationair niet:
hc ppm vol 899
co 9,254
cocor 9,25
Lambda 0,737
De auto heeft vandaag aan een werkende kast gezeten (brainbee 6000) en op de kast was uit te lezen:
- Signaal meetdraad luchtmassameter
- Signaal zender inlaatbrug
De kast is vervolgens gereset en het probleem lijkt nu weer (bijna) verdwenen.
echter stinkt de auto al een tijdje best naar rotte eieren en zit die 4 gasmeting me ook niet lekker.
Er was hier nog iemand die zei dat ik mn lambdasonde moest vervangen, maar welke word daarmee bedoeld? degene voor of degene na de kat? En dit kwam niet uit de uitlezing terug.
p.s. de waardes van 3 en 4000 toeren waren goed, echter van stationair niet:
hc ppm vol 899
co 9,254
cocor 9,25
Lambda 0,737
-
Killerbean
Vandaag een ebruikte complete uitlaat (van voor naar achter) gekocht.
Deze was ook met lambda sondes.
de uitlaat ga ik in deze dagen vervangen en dan mijne erondervandaan.
Hebben jullie nog tips omtent een 2e hands uitlaat eronder hangen ?
Bijvoorbeeld even ontkolen ed?
Deze was ook met lambda sondes.
de uitlaat ga ik in deze dagen vervangen en dan mijne erondervandaan.
Hebben jullie nog tips omtent een 2e hands uitlaat eronder hangen ?
Bijvoorbeeld even ontkolen ed?
-
Killerbean
Nou ik weet het echt niet meer op dit moment !
Vanavond de andere uitlaat gemonteerd met sensoren en al. De problemen zijn nogsteeds exact hetzelfde.
in lage toerentallen wanneer ik plankgas geef eventjes hikken , dan inhouden en dan pas gaan (niet altijd)
HELP !!!!!!
Vanavond de andere uitlaat gemonteerd met sensoren en al. De problemen zijn nogsteeds exact hetzelfde.
in lage toerentallen wanneer ik plankgas geef eventjes hikken , dan inhouden en dan pas gaan (niet altijd)
HELP !!!!!!
-
Roy323Ci
Rotte eieren lucht doet me denken aan een inwendig defecte kat?
-
Killerbean
ja inderdaad, of de lambda sonde.
Ik heb dus vanavond een compleet andere uitlaat onder mijn auto gehangen (een jongere)
dus van voor naar achter. en volgens mij is de lucht dan ook wel minder geworden, echter het inhouden e.d. niet. (|
Ik heb dus vanavond een compleet andere uitlaat onder mijn auto gehangen (een jongere)
dus van voor naar achter. en volgens mij is de lucht dan ook wel minder geworden, echter het inhouden e.d. niet. (|