Pagina 2 van 2

Re: Running costs 330i

Geplaatst: 21 jul 2009, 20:26
door Cliffie
Volgens mij hangt ook veel samen met het aantal kilometers wat je per jaar rijdt.

Zelf ben ik flink aan het orienteren voor een 330(c)i, maar boven de 1000 euro per maand kom ik toch echt niet :)

Tegen de tijd dat ik zeker weet dat de leaseauto weg kan, dan open ik zelf nog wel een topic ;)

Re: Running costs 330i

Geplaatst: 21 jul 2009, 20:30
door Dnl
Ik denk niet eens na bij al de kosten :roll:..
Geniet er liever van ipv steeds met de kosten bezig te zijn! En die verbruikcijfers? Die haal ik nooit! :p

Re: Running costs 330i

Geplaatst: 21 jul 2009, 20:34
door revs
Hallo allemaal,.... 1 op 15 met m'n 330ci....

???

Re: Running costs 330i

Geplaatst: 21 jul 2009, 21:27
door Mooggie
revs schreef:
Hallo allemaal,.... 1 op 15 met m'n 330ci....

???
Volgens autoweek:

330i 2001-2003 H5 gem. verbruik 1 : 11,0 (buiten bebouwde kom 1 : 14,5)
330i 2003-2005 H6 gem. verbruik 1 : 11,0 (buiten bebouwde kom 1 : 14,5)
330i 2001-2005 A gem. verbruik 1 : 10,4 (buiten bebouwde kom 1 : 14,3)

Om 1 : 15 te halen zal je dus erg goed je best moeten doen, maar het is zeker niet onmogelijk nl.

Mijn eigen auto volgens Autoweek:

330d 2001-2003 H5 gem. verbruik 1 : 14,9 (buiten bebouwde kom 1 : 18,9)

En ben momenteel ook bezig met een 'zuinige' tank die waarschijnlijk op ongeveer op 1:20 uit zal gaan komen, maar meestal blijf ik wel steken op de 1:16.

Re: Running costs 330i

Geplaatst: 21 jul 2009, 21:48
door revs
Ik woon binnen de bebouwde kom,niet aan mij besteed dus... (|

Re: Running costs 330i

Geplaatst: 21 jul 2009, 21:49
door bjornc
Had je ook wel een 316 kunnen kopen dus :+
Of doe je net als ik, sprintjes tussen de drempels? (h)
Spoiler: Laat zien
Om er dan vervolgens erg voorzichtig overheen te rijden...

Re: Running costs 330i

Geplaatst: 21 jul 2009, 21:50
door ///M 330Ci
Hebben jullie het over de kosten van een 330?

*stopt snel vingers in de oren* Ik wil het niet weten :+

Maar zo te lezen onderschatten sommige het een beetje.
Het is ook maar net wat je wil, ik kom zelf graag bij de dealer, en dat zal je dan weten ook.

Running costs van 330 = veel
Als je het vergelijkt met een 316

Running costs van een 330 = weinig
Als je het vergelijkt met een M3

Vragen? :P

Re: Running costs 330i

Geplaatst: 21 jul 2009, 22:10
door DJLeonardo
maandlasten:

verzekering (10 jaar schadevrij) 55 euro
wegenbelasting 63 euro (Zuid Holland)
afschrijving 150 euro (gebaseerd op aankoopwaarde en aangenomen verkoopwaarde na 6 jaar gebruik.)


De wat lastiger te voorpellen uitgaven:
onderhoud, banden, beurt 1500 euro per jaar (niet bij de dealer)
125 euro per maand

afhakelijk van de km's (aangenomen: 25.000 per jaar)
benzine 275 euro per maand

uiteraard laat ik tuning, boetes e.d. even buiten beschouwing

totaal per maand 668 euro. Laat het een 100 euro meer zijn maar dan heb je een vrij goeie schatting denk ik.

Re: Running costs 330i

Geplaatst: 21 jul 2009, 22:15
door Griffendahl
Volgens mij moet ik ook maar wat minder gaan rijden en een 330i kopen, kan ik maandelijks flink besparen :+

Re: Running costs 330i

Geplaatst: 21 jul 2009, 22:21
door DJLeonardo
Rijden moet je in een leasehok. Genieten moet je in een BMW ;)

Re: Running costs 330i

Geplaatst: 22 jul 2009, 09:17
door bofkont
Een leasehok kan toch een erg mooie BMW zijn in sommige gevallen :)

Re: Running costs 330i

Geplaatst: 22 jul 2009, 09:34
door Griffendahl
DJLeonardo schreef:Rijden moet je in een leasehok. Genieten moet je in een BMW ;)
Ik geniet liever van alle kilometers die ik rijd... Ook de kilometers die ik voor mijn werkgever rijd.

Re: Running costs 330i

Geplaatst: 22 jul 2009, 09:49
door Opt1mus
running costs 330i ??

Moderatoropmerking Opt1mus

Re: Running costs 330i

Geplaatst: 23 jul 2009, 18:05
door Jan-Willem de Boer
1 op 15 toch echt, maar zoals ik zei, woon-werk verkeer, dus dat is rustig naar de snelweg rijden, snelweg op, en continu op de cruisecontrol... maar het KAN wel.. als je maar wil... ik rijd dan ook niet harder als 100-110, kan je apart vinden, maar als ik 120-130 rij op de linker baan, ben ik alleen maar aant remmen en optrekken, en het scheeld me nog geen 5 minuten dat ik eerder ben op de zaak... En nee, ik ga niet van me meter uit, maar iedere keer bij het tanken de meter op 0 en zien hoever ik kom.... 800 km op 'n tank is bij mij eerder regel als uitzondering....

En toch om terug te komen op onderhoud, maakt het zeeeker wel uit hoe je met je auto omgaat!!! en hoe de vorige eigenaar ermee omging... is toch 1+1=2???? harder rijden, meer slijtage, vaak optrekken/remmen, meer slijtage, netjes warmrijden>minder slijtage.. dus ik heb 100000 keer liever een snelwegauto van een oude bekende, als een "stadsauto" van een onbekende jonge kerel... en onverhoopte kosten kan je altijd hebben, of een maandagmorgen auto kan ook altijd.. maar jullie zijn het toch wel met me eens dat als je ergens normaal en zuinig mee doet, dat het langer meegaat en minder onderhoud hebt?

al met al leuk om jullie ervaringen te lezen betreffende onderhoud enzo...