Pagina 2 van 2

Re: 330d start slecht bij koud weer + blauwgrijze rook

Geplaatst: 29 mar 2015, 19:19
door Turmalin
Perfecte tips. Bedankt Rob, ik heb er nooit eerder aan gedacht om iets los te draaien met een momentsleutel
Ik wil binnenkort ook eens die gloeibougies vervangen. Heb ze ook al lang in mijn lijstje foutcodes staan.

Re: 330d start slecht bij koud weer + blauwgrijze rook

Geplaatst: 02 apr 2015, 19:45
door martinus83
Dank voor de reacties. Ik heb wel eens gloeibougies vervangen ja, en dat ging behoorlijk moeizaam in de vw TDI toen..
Ik zal kijken of ik ergens de auto uit kan laten lezen, misschien bij een mede forummer?

Re: 330d start slecht bij koud weer + blauwgrijze rook

Geplaatst: 17 feb 2016, 11:07
door martinus83
Dit jaar weer gehakkel en rook, maandag met de BMW naar Thieu van Ratingen in Boekel.
Zal neerkomen op nieuwe gloeibougies en regeleenheid. (totaal zon 260 euro incl aan materiaal)
Als dat zo is meteen de inlaat bekijkendie er dan toch af gaat. Kijken hoe vervuilt die is, en hoe de staat van de wervelkleppen is. Maar gezien mijn gehele inlaat pas 85.000 km oud is zal dat wel meevallen.

Re: 330d start slecht bij koud weer + blauwgrijze rook

Geplaatst: 17 feb 2016, 11:39
door Quadrantz
Ik zou die krengen er altijd uit halen, al helemaal als de boel toch open ligt.

De kosten van de motor reviseren\vervangen is toch ietsje hoger als de blanking plates ;).
Bij m'n vorige 320D en huidige 530D heb ik ze gelijk laten vervangen, rijdt een stuk relaxter :)

Re: 330d start slecht bij koud weer + blauwgrijze rook

Geplaatst: 17 feb 2016, 20:19
door JdM
Ik heb onlangs zelf mijn regeleenheid en gloeibougies vervangen, kostte me totaal 131 euro via Ebay. Ze kwamen alle zes zonder problemen los, ik had meer moeite met de regeleenheid vervangen omdat de bedrading daar echt onmogelijk van is aangesloten aan de onderkant met lekker korte kabels..

Re: 330d start slecht bij koud weer + blauwgrijze rook

Geplaatst: 18 feb 2016, 10:39
door martinus83
JdM schreef:Ik heb onlangs zelf mijn regeleenheid en gloeibougies vervangen, kostte me totaal 131 euro via Ebay. Ze kwamen alle zes zonder problemen los, ik had meer moeite met de regeleenheid vervangen omdat de bedrading daar echt onmogelijk van is aangesloten aan de onderkant met lekker korte kabels..
Hey,
Kan het inderdaad ook zelf doen, tis ook voor een groot deel tijdgebrek waardoor ik het maar laat doen, als het nodig is in ieder geval. Maar volgens de specialist moet je heel je inlaat verwijderen? volgens hem is hij er zón 1,5/2 uur mee bezig, ik waarschijnlijk het dubbele...

Over de wervelkleppen; ik wil inderdaad geen risico lopen maar 85.000 km is nog niks toch? En met wervelkleppen is vermogenstechnisch gezien nog altijd beter heb ik ooit begrepen.