Schurend/schrapend geluid tijdens koude start

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
dw70

Re: Schurend/schrapend geluid tijdens koude start

Bericht door dw70 » 11 jan 2013, 17:24

bij mij werd het geluid ook een stuk minder naarmate de auto opwarmde. Tot de klap kwam en de hele motorruimte onder de vezels zat van de multiriem..

P.s. die van mij heeft 128K op de teller. Dat het advies er was om deze na 100K te wisselen wist ik niet.

Kan dus wel kloppen die info over het zekerheidshalve uitwisselen... :gekdoen:
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

jodokus

Bericht door jodokus » 11 jan 2013, 17:30

Wat heftig joh! Verder geen schade opgelopen? Het geluid duurt bij mij echt niet langer dan 2-3 seconden, maar is wel steeds vaker aanwezig.... Nooit bij warme motor.

dw70

Bericht door dw70 » 11 jan 2013, 17:38

het wordt steeds erger. Maar als je denkt: ach het is het dynamolager en dat vervang ik als ik er meer tijd voor heb (dus na de winter als de pekel en zo weg is) en je haalt dat niet....weet je wel wat het was! :-)

Ik heb puur geluk gehad, want ik had een andere storing staan en begon mijn luchtfilter te demonteren daarvoor en toen zag ik geen kunststof rol meer en dacht.....dit kan nooit de bedoeling zijn. Ik had hem niet meer kunnen starten. Gelijk ander werk aan de winkel. De auto heeft het tot thuis in de garage gehaald blijkbaar.

Geen gevolgschade in ieder geval.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”