Pagina 2 van 3

Re: Water in de auto

Geplaatst: 20 jul 2008, 19:51
door BoMeWm
Herken de de plekjes onder instaplijjsten achter, moet ik snel wat aan doen. Zowel links als rechts.

Re: Water in de auto

Geplaatst: 20 jul 2008, 19:58
door Mac
BOMEWM schreef:Herken de de plekjes onder instaplijjsten achter, moet ik snel wat aan doen. Zowel links als rechts.
Die herken ik ook. Aan beide kanten in de achtersponning dikke roest. Gelukkig onder garantie kunnen laten spuiten.
Daarnaast ook een hele vette roestplek aan de onderkant van de motorkap. Deze was al bezig om naar de bovenkant te gaan. Ook onder garantie laten spuiten.

Nu wist wel iemand (ik weet niet meer wie) me te vertellen dat er een x aantal jaren garantie op roest zit op elke BMW en dat ze het daarom gratis zouden hebben gefixt. Kan iemand dit bevestigen? Zo ja, gewoon naar een willekeurige dealer gaan en laten spuiten!
(gaat natuurlijk niet op voor steenslag en beschadigingen)

Re: Water in de auto

Geplaatst: 20 jul 2008, 19:58
door Griffendahl
Volgens mij 6 jaar...

Re: Water in de auto

Geplaatst: 08 aug 2008, 23:07
door luca
Ook mijn wagen ( 320 D 2001) heeft bij regenweer last van natte vloermatten, vooral die achter de bestuurderskant staat regelmatig blank.
De deurrubbers zijn getest, afwateringsscherm in deurpanelen waren goed gehecht. Met de tuinslang op de portieren komt er geen druppel binnen. Evenmin bij en na een beurt in de carwash.

Echter...bij miezerregen in stilstand zijn de vloermatten vooraan meteen vochtig, achter de bestuurder zoals gezegd gewoon blank.

Gisteren reed ik gedurende een dik halfuur in een stortbui...Resultaat: vloermatten vooraan KURKDROOG.......achteraan KLETSNAT !!!

Ook heb ik de indruk dat de standpositie van de wagen ( linkerwielen of rechterwielen op de stoep) waterinsijpeling beinvloedt.

Herkent iemand deze problemen ?

Re: Water in de auto

Geplaatst: 13 aug 2008, 16:16
door habanero
luca schreef:Ook mijn wagen ( 320 D 2001) heeft bij regenweer last van natte vloermatten, vooral die achter de bestuurderskant staat regelmatig blank.
De deurrubbers zijn getest, afwateringsscherm in deurpanelen waren goed gehecht. Met de tuinslang op de portieren komt er geen druppel binnen. Evenmin bij en na een beurt in de carwash.

Echter...bij miezerregen in stilstand zijn de vloermatten vooraan meteen vochtig, achter de bestuurder zoals gezegd gewoon blank.

Gisteren reed ik gedurende een dik halfuur in een stortbui...Resultaat: vloermatten vooraan KURKDROOG.......achteraan KLETSNAT !!!

Ook heb ik de indruk dat de standpositie van de wagen ( linkerwielen of rechterwielen op de stoep) waterinsijpeling beinvloedt.

Herkent iemand deze problemen ?
Er zitten rubberen afdicht doppen/afdichtingen in de bodemplaat, deze willen nog wel eens kwijtraken en dan komt er water binnen. Veel merken hebben er last van, heb dit al met meerdere merken/auto's gehad.

Re: Water in de auto

Geplaatst: 13 aug 2008, 18:39
door AlpinaDrachten
Als ie lekt moet ik gewoon bij de deur lekken. Heb je dit echt goed gechecked? Met tuinslang? Haal je binnenpaneel eraf en doe je voorraam open. Kijk naar binnen terwijl je rusig water over je achterdeuren laat lopen. Je moet het ergens naar binnen zien gaan! Ik had het bij mijn drukknopjes van het binnenpaneel. Hier zit een inimini rubbertje in. Deze miste en er kwam ondankts dit kleine dingetje toch behoorlijk water naar binnen.

Succes met de zoektocht

Re: Water in de auto

Geplaatst: 13 aug 2008, 22:35
door luca
AlpinaDrachten schreef:Als ie lekt moet ik gewoon bij de deur lekken. Heb je dit echt goed gechecked? Met tuinslang? Haal je binnenpaneel eraf en doe je voorraam open. Kijk naar binnen terwijl je rusig water over je achterdeuren laat lopen. Je moet het ergens naar binnen zien gaan! Ik had het bij mijn drukknopjes van het binnenpaneel. Hier zit een inimini rubbertje in. Deze miste en er kwam ondankts dit kleine dingetje toch behoorlijk water naar binnen.

Succes met de zoektocht
Hallo, je raad opvolgend spoot ik nog eens met volle kracht met de tuinslang ( de test met de carwash leverde niks op) op de ramen en verwijderde ik nog eens het binnenpaneel van de achterdeur links, daar waar de vloermat dus na een regenbui regelmatig blank staat. Ik merkte daar een vochtig plekje rond een van de drukknopjes waar je het over hebt, maar verder kleefde de folie nog perfect aan het binnenpaneel...

Echter, bij het verwijderen van het binnenpaneel van de voordeur (bestuurder) stelde ik vast dat de folie onderaan over een grote lengte was losgeraakt. Het was erachter ook serieus nat. Wellicht moet het water vandaar binnengestroomd zijn naar de achterkant van de wagen via de deurdorpel met ook soms een natte plek onder de bestuurderszetel.

Ik verlijmde het dampscherm weer en na een felle regenbui van deze avond was de boel nog lekker droog. De volgende dagen zullen uitsluitsel brengen.
Nu, met het prachtige zomerweer van deze zomer was dit makkelijk te achterhalen natuurlijk :-).

Ik dank je hartelijk voor je doeltreffende tip.

Luca

Re: Water in de auto

Geplaatst: 13 aug 2008, 22:48
door Dutch Delight
Ik herhaal t nog maar eens. Wanneer je je deurpanelen verwijderd en ook de binnenbekleding ervan (schuim), dien je dit te vervangen en opnieuw compleet af te kitten.

Re: Water in de auto

Geplaatst: 13 aug 2008, 22:49
door bjornc
tenzij je het schuim er in 1 stuk af kunt krijgen?

(refereer eigenlijk naar mijn raammechanisme DIY)

Re: Water in de auto

Geplaatst: 13 aug 2008, 22:51
door Dutch Delight
bjornc schreef:tenzij je het schuim er in 1 stuk af kunt krijgen?

(refereer eigenlijk naar mijn raammechanisme DIY)
Ja ook dan. Bij elke wijziging hierin dus ook het weghalen van het schuimpaneel moet dit vervangen worden + opnieuw afkitten.

Re: Water in de auto

Geplaatst: 14 aug 2008, 22:39
door Franky
Ik heb ze voor mijn bmw ook moeten vervangen (deuren moesten inwendig worden schoongemaakt) Ik heb bij BMW geinformeerd en die gaf aan dat je butylkit moet gebruiken. Dus geen siliconenkit of wat dan ook. Butylkit blijft elastisch en plakkerig.

Oude kitlaag verwijderen (trek je er zo af) en dan over dezelfde lijnen nieuwe kit aanbrengen. Voorzichtig aandrukken met je duimen of met een rolllertje.

De isolatie kostte 19,95 per stuk.

Zoals hier al terecht werd gezegd, vooral onderin zorgvuldig kitten en aanndrukken en controleren of de gaatjes voor de afwatering niet dicht zitten.

Ik raad je ook aan om de vloerbedekking los te maken en er een droger op te zetten ofzo. De isolatie van de vloerbedekking werkt als een spons en het water kan er maanden onder blijven staan.

Re: Water in de auto

Geplaatst: 11 nov 2010, 12:58
door Holographic91
Heb zelf geen last van water in de auto, maar vroeg me af? Heb nu sierlijsten gemonteerd, en soms past een rubber niet perfect waardoor er wat water in de deur zou kunnen lekken. Kan dit nu uit de deur lopen?, want zie aan de onderzijde van de deur geen gaten zitten waar het weg kan lopen, alleen een zwarte ronde 'knop'

Re: Water in de auto

Geplaatst: 25 dec 2011, 21:52
door Paul`
[/quote]

Er zitten rubberen afdicht doppen/afdichtingen in de bodemplaat, deze willen nog wel eens kwijtraken en dan komt er water binnen. Veel merken hebben er last van, heb dit al met meerdere merken/auto's gehad.[/quote]

Heb ook natte vloermat onder de bestuurderskant van mijn 330ci uit 2001.
Dop is inderdaad versleten. Is een nieuwe dop de oplossing?
Of kan het nog meerdere oorzaken hebben?

Re: Water in de auto

Geplaatst: 26 dec 2011, 10:58
door buutnhuus
ik heb/had er ook last van, en ik heb dus een nieuwe schuimmat gekocht voor achter de deurpaneel. deze moet je goed dichtplakken vooral aan de onderkant.
ook moet je wanneer je je deurpaneel terugplaats even kijken of je aan de onderkant van je deurpaneel propjes gebruikt waar rubberen ringetjes omheen zitten.
deze ringetjes zorgen ervoor dat de gaten voor de propjes in je deur zelf worden afgedicht... :duim:

Re: Water in de auto

Geplaatst: 26 dec 2011, 13:57
door Paul`
Dit lijkt me sterk dat het door de deur komt!

Alleen onder de stoel waar de achterpassagier zit is nat en de dop onder de bodemplaat is gescheurd.
Als het via de deur binnen zou moeten komen, moet er toch meer nat zijn?

Weet iemand eigenlijk de functie van zo'n afdichtingsdop?