Pagina 8 van 24

Re: De koppeling

Geplaatst: 26 aug 2009, 20:56
door muller1007
CDV laten verwijderen. Klusje van niks: tien minuten werk, incl ontluchten en een klein beetje vloeistof bijvullen.
Het resultaat is SUPER. Veel meer controle over je koppeling.
:amen:

Re: De koppeling

Geplaatst: 27 aug 2009, 12:11
door bibic
Hoe heb jij ontlucht?

Groeten,
Bibic

Re: De koppeling

Geplaatst: 27 aug 2009, 13:17
door 320driver
Er zit een ontluchtingsschroef in de buurt van je CDV, kijk anders even op de foto's aan het begin van dit topic :!

Re: De koppeling

Geplaatst: 27 aug 2009, 15:24
door bibic
Uhum dat had ik begrepen :P Bedoelde eigenlijk met of zonder powerbleeder en met nadruk op HOE zonder powerbleeder.

Re: De koppeling

Geplaatst: 27 aug 2009, 15:25
door 320driver
Oh ik dacht al dat MOET je toch weten :+

Re: De koppeling

Geplaatst: 28 aug 2009, 16:27
door aelse
Gisteren de aircopomp vervangen.
In één keer de cdv laten verwijderen.

Wat een genot. M'n maag komt eindelijk eens een keer tot rust :P

Je merkt echt het verschil. Aanrader voor iedereen!!

Re: De koppeling

Geplaatst: 28 aug 2009, 18:48
door bjornc
Ik moet de vrouw nog omlullen, die heeft er kennelijk geen last van dat dat kreng er in zit.

Re: De koppeling

Geplaatst: 31 aug 2009, 19:30
door 320driver
Niet zeiken gewoon doen :+

Re: De koppeling

Geplaatst: 09 sep 2009, 09:18
door jos82
Vandaag ook de CDV laten verwijderen.
Echt wat een verschil, ik had ook altijd moeite met schakelen van 1 naar 2, vooral als je het snel wil. Hij koppelt nu zoals een auto moet koppelen. Ik zeg ook iedereen die hem heeft, gooi hem eruit. P.S ik was 30E kwijt, valt wel mee dacht ik zo.

Re: De koppeling

Geplaatst: 14 sep 2009, 00:52
door ///M 330Ci
HeZz schreef:Hij (CDV) zat er dus idd niet in, hoorde van mijn zwager wel dat de E46 altijd minder fijn schakelende bakken heeft.
Kwestie van gewenning dus.
Moeilijkheid is echter dat ik het idee heb dat het aangrijpingspunt steeds anders is.......
We leren er maar mee leven.
De E46 bakken schakelen idd minder fijn dan in de E36.
Koppelingen voelen naar mijn idee redelijk gelijk aan, vind ze beide fijn werken.
De olie die in een E36 bak moet is ATF. Dit is zeer dunne olie.
Hierdoor schakelen ze heerlijk, trefzeker met heel weinig weerstand en absoluut niet hakerig.

Helaas is dit bij de E46 bakken allemaal wat minder goed.
Al is het geen ramp en gaat het schakelen nog steeds best lekker, zo goed als bij de E36 is het zeker niet.
Je leert er idd mee leven en rijden, maar zo zou het niet moeten zijn.

Wel een interessant idee, ATF-olie in een E46 bak. Ben benieuwd hoe het rijd, vast wel beter.
Aleen is de bak waarschijnlijk niet voor zulke dunne olie ontworpen, ik ga het risico in ieder geval niet nemen :X

Volgende keer als ik bij de dealer ben zal ik eens vragen of ze dit wel eens hebben gedaan.

Re: De koppeling

Geplaatst: 17 sep 2009, 13:20
door nlx3513
Klinkt allemaal top, ik ga het asap ook proberen.
Maar ik zet toch mijn vraagtekens hierbij...
Waarom zetten ze in München dat ding er dan überhaupt in?

Re: De koppeling

Geplaatst: 17 sep 2009, 13:25
door Griffendahl
Misschien net zo'n raadsel als waarom hij niet meer zit in de E9x... ;) ??

Re: De koppeling

Geplaatst: 17 sep 2009, 13:42
door Henton
Ik heb hem er ook uit laten halen, alleen weet ik nog niet hoe het rijd want hij staat momenteel stil in de garage zonder computer erin..

Re: De koppeling

Geplaatst: 22 okt 2009, 21:07
door kees roeleveld
Deze klep zit er niet voor niets, hij zorgt er namelijk voor dat de schokgolfjes worden opgevangen als het pedaal is ingetrapt.
Je voelt dan trillingen en fibraties niet in het koppelingspedaal die worden veroorzaakt door het vliegwiel/druklager/drukgroep.

Re: De koppeling

Geplaatst: 22 okt 2009, 21:13
door bjornc
Griffendahl schreef:Misschien net zo'n raadsel als waarom hij niet meer zit in de E9x... ;) ??
:zwaai:
@kees Roeleveld

Nou? Heb je daar ook een verklaring voor? ;)