Het echte sleutelwerk doe ik allemaal zelf.
Echter heb ik niet de middelen om de auto uit te lezen of uit te lijnen bijvoorbeeld.
Daarvoor moet ik wel naar de garage.
Stem mee! Sleutel jij aan je eigen BMW?
Re: Stem mee! Sleutel jij aan je eigen BMW?
BMW E39 528ia Cosmosschwarz
-
Heb 24/7 de beschikking over volledige werkplaats met bruggen en werkkuil/remtestbank/spelingsdetector.
Ben oa. bedrijfsautotechnicus/auto electricien/diagnosetechicus maar dit is wel merkgebonden.
Zit zowat 40 jaar in dit vak incl. 12 jaar wegenwacht ervaring.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het niet leuk vind om aan mijn eigen spullen te moeten werken ik weet niet hoe dat komt maar als het nodig is doe ik het; omdat ik ook (nog een jaar) deeltijdbranweerman ben heb ik er ook de tijd nog niet voor en schaf mede daarom altijd knappe betrouwbare auto's aan.
Bij de diagnosticering loop je tegenwoordig wel tegen het probleem van de communicatie (uitlezen, updaten, testen, parameters bekijken/vergelijken met de eerste keer toen er nog niets mankeerde) met de voertuigen.
Ik zeg ook wel eens: schoenmaker hou je bij je leest, onderdelen vervangen kan (bijna) iedereen alhoewel ik al veel meegemaakt heb van klanten die dachten het wel even zelf te kunnen.
Gewoon onderhoud, APK, olie, remmen etc. doe ik natuurlijk altijd zelf.
Ben oa. bedrijfsautotechnicus/auto electricien/diagnosetechicus maar dit is wel merkgebonden.
Zit zowat 40 jaar in dit vak incl. 12 jaar wegenwacht ervaring.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het niet leuk vind om aan mijn eigen spullen te moeten werken ik weet niet hoe dat komt maar als het nodig is doe ik het; omdat ik ook (nog een jaar) deeltijdbranweerman ben heb ik er ook de tijd nog niet voor en schaf mede daarom altijd knappe betrouwbare auto's aan.
Bij de diagnosticering loop je tegenwoordig wel tegen het probleem van de communicatie (uitlezen, updaten, testen, parameters bekijken/vergelijken met de eerste keer toen er nog niets mankeerde) met de voertuigen.
Ik zeg ook wel eens: schoenmaker hou je bij je leest, onderdelen vervangen kan (bijna) iedereen alhoewel ik al veel meegemaakt heb van klanten die dachten het wel even zelf te kunnen.
Gewoon onderhoud, APK, olie, remmen etc. doe ik natuurlijk altijd zelf.
Kleine dingen doe ik zelf
Kleine dingen doe ik zelf zoals remolie ,olie verversen, filters, Bmw Z4 35i 2009 

528i 2011 De fijnste auto tot nu toe
De 316i van 1992 was een project auto,, juist aangeschaft om met mijn zoon te klussen.
Sinds een jaar doen we helaas haast niets meer : /
Sinds een jaar doen we helaas haast niets meer : /
It's nice to be important, but more important to be nice!!