Bedankt Max!!
Kleine update betreffende de 335...
Vorige week van start gegaan met de motor, begonnen met het demonteren van de intercooler incl alle buizen(alles was vet van de olie door de jaren heen).
Alle verbindingen aan de drukzijde van de turbo waren nat/vies, besloten om meteen maar door te gaan en het inlaatspruitstuk los te trekken om te zien of daar nog wat mis was met als gevolg;
Zoals je kunt zien, een aardige natte bende rondom de kop bij het inlaatspruitstuk, even op adem komen en een plan van aanpak maken. Nu 1.5 week later heb ik het volgende vervangen, of staat in de planning voor komende week:
Kleppendeksel pakking
Inlaatspruitstuk pakkingen
Swirlflap delete
Olie toevoer leidingen turbo’s
Alle vacuum en carterventilatie pakkingen/slangen/appendages
Grotere intercooler
Oem intercooler buizen/verbindingen vervangen door siliconen/alu
Motor olie/filter
Ik ben vast nog wat vergeten! M.a.w de 335 staat al bijna 2 weken in de garage zonder organen, rustigaan bouw ik alles terug en hopelijk mag hij na het weekend weer draaien! Hier een foto van de nieuwe (tweedehands) intercooler:
Al met al, een flinke klus! Gelukkig is de 335 niet mijn daily waardoor ik alle tijd kan nemen om hem GOED te behandelen!
Heel sporadisch wilde de 335 wel eens in noodloop gaan bij extreem belasten, na de wagen opnieuw te starten was het direct over. Bleek een vacuum/boost probleempje te zijn, dit zal na mijn onderhoudsbeurtje ook verholpen zijn
Tevens mist hij ook alle sieraden, momenteel ligt het volgende bij de spuiter:
Spiegels (lijsten hoogglans zwart kappen zelf kleur van de auto)
Raamlijsten (hoogglans zwart)
Dakrails (hoogglans zwart)
Front splitters (hoogglans zwart)
Alle grilletjes onderkant voor bumper (hoogglans zwart)
Diffuser (hoogglans zwart)
Achterlichten (MINIMAAL gesmoked bij de tinter, echt met het blote oog niet te zien tenzij je ze naast origineel legt. Anders wordt het te pauper!)
Mistlamprn voor (gesmoked vrij donker)
Ook hier zal ik vast nog wel wat vergeten zijn! Het lijkt momenteel wel een sloper, aangezien nagenoeg de hele auto is gedemonteerd. Maar zodra alles weer een voor een terug is gemonteerd, is hij wel helemaal af!!
Ik ben alleen nog zoekende naar oem motorkap en kofferklep embleem
Laat de meetings maar weer komen