Het prettige bericht in m'n mailbox dat ik me kon aanmelden op het forum.
Ik ben Danny(WN), categorie gepensioneerd, rij sinds 1971 BMW, ben een amateur sleutelaar met 3 heel goede monteurvrienden en vormden met een 4e persoon een sleutelclub. Hadden een redelijk ruime loods met brug, die sinds 2016 helaas niet meer tot onze beschikking staat.
Dat is ook één van de reden dat we ( mijn vrouw hoort er ook bij) , na 14 jaar, van onze 92-er E34 Touring, M50b25 helaas afscheid hebben genomen. De 4 APK afkeurpunten met zoveel werk, aankomende reparaties(dubbelmassa koppeling, stuurhuis, niveauvering) gaven aan om dat niet meer te doen.

En dan nu een oriënt blauwe E39(M54B30) automaat(onze eerste), 2001, 315xxx op de teller met mooie extra's. Geen open dak, maar zijn we ook nooit gewend geweest.

Het is bekend dat elk type bmw zo z'n bekende 'eigenaardigheden' heeft. Om (dure) reparaties hopelijk voor te zijn en aanwijzingen te krijgen op zaken te letten, vind ik het lid zijn van het forum erg prettig en nuttig.
Ik heb al wat zaakjes mee gekregen, zoals de waterafvoer bij het schutbord moet in de gaten worden gehouden, anders water in de rembekrachtiger en zelfs in de motor, Maar waar precies, wat moet ik demonteren om het te vinden?
Het reservoir van de stuurbekrachting moet vanwege een zeefje onderin een keer worden vervangen. Vraag is: wanneer?
En onder het inlaatspruitstuk zou een filter moeten zitten? Houdt dat verband met de carterventilatie waar op gelet moet worden?
Bij deze al vragen aan de ervaren leden: Kan ik een lijstje krijgen van die 'oppas' dingetjes?
Ben nog niet goed op de hoogte met de indeling van het forum; wellicht horen mijn vragen gepost te worden op een andere plek.
Tot zo ver eerst maar. Groeten, Danny