Gladen one 165 tweeter vervangen?

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
Martin-E46

Gladen one 165 tweeter vervangen?

Bericht door Martin-E46 » 27 nov 2019, 23:05

Ik ben van plan om het geluid in de voordeuren van mijn 323ci cabrio uit 2000 te upgraden met de Gladen one 165 kant en klare speakers + tweeters. Ik weet dat er al veel over verteld is in de forums, maar ik vraag mij het volgende af.

De tweeter past niet in het binnenpaneel... daar zitten standaard een speakertje voor midden tonen en een tweeter (soort driehoek). Maar hoe krijg ik de nieuwe tweeter hier ingebouwd? Dit past blijkbaar wel bij een sedan, maar niet in een cabrio/coupé.

Volgens mij heb ik de standaard geluidsinstallatie (niet harman kardon, anders zou dit op de roostertjes moeten staan toch?). Is dan alleen de speakers vervangen ook voldoende? Ik zie het niet zitten om te gaan zagen etc. en dan alles te verprutsen om de tweeters te vervangen.

cjjvisserM3

Re: Gladen one 165 tweeter vervangen?

Bericht door cjjvisserM3 » 19 feb 2020, 16:16

Je zou de tweeter gewoon aan de deur kunnen plakken met lijm en verstevigen met dempingsmateriaal voor speakers. Als het goed is, is de diameter correct voor de tweeter.
Wellicht kan je meteen ook de midrange speaker meenemen. Ik heb gekozen voor een combinatie van een composet van Audio System R165 EVO icm met een Audio System SQ5 midrange speaker.

Josh330

Re: Gladen one 165 tweeter vervangen?

Bericht door Josh330 » 20 feb 2020, 08:53

Ik heb zelf ook een Gladen One 165 set in mijn E46 met standaard audio. Ik heb de tweeters zelf in het isolatie materiaal vast gemaakt. Dit paste prima en zit er ondertussen alweer meerdere maanden goed in. Mist dit hetzelfde is als bij coupe en sedan/touring

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”