Dringende vraag betreft alarm inbouwen bmw f10

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
MacJackDaniels
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 mei 2015, 22:45

Re: Dringende vraag betreft alarm inbouwen bmw f10

Bericht door MacJackDaniels » 12 sep 2019, 18:48

Vreemd, hij zei echt software moest uit duitsland komen want daar had die met bmw gebeld. En als dat niets werd moest er een hele andere/nieuwe head unit in. Heb het gesprek nog opgeslagen op mijn mobiel.
Laatst gewijzigd door MacJackDaniels op 27 sep 2019, 06:25, 1 keer totaal gewijzigd.

ehombie
Berichten: 1454
Lid geworden op: 25 nov 2016, 13:12
Locatie: Venlo-Venray

Re: Dringende vraag betreft alarm inbouwen bmw f10

Bericht door ehombie » 13 sep 2019, 06:52

Volgens mij had je een administratie medewerker aan de lijn...
Klinkt eerder als:
- we hebben een blundertje begaan en u mag het betalen
- of het zit in de compatibiliteit icm gebrek aan software know how (waar source veel meer zicht op heeft)
- ze gaan het onderdelen kanon afvuren om hem aan de praat te krijgen...

Probeer gewoon door te vragen waarom ineens die headunit? wat is mis met die oude? Hij deed het nog bij aflevering. (Hebben we het over cic/nbt systeem)?

Hoop dat source nog wat input kan geven n.a.v. offerte onderdelen.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

Gebruikersavatar
Source
Berichten: 2834
Lid geworden op: 22 apr 2014, 13:30
Locatie: Rotterdam

Re: Dringende vraag betreft alarm inbouwen bmw f10

Bericht door Source » 13 sep 2019, 09:08

Ze hebben het alarm geprogrammeerd en kennelijk is dat gefaald op de head unit. Nu hebben ze hulp uit Duitsland nodig om de head unit weer aan de praat te krijgen. Als dat niet lukt mag de klant een nieuwe head unit betalen.

Overigens de dak module hoeft niet altijd vervangen te worden, hangt van de uitvoering van de auto af, dus die zou ik zeker terug vragen.

Het alarm wat je hebt gekozen is alles behalve goed. Je had beter voor een Defa kunnen gaan, is dan wel after market maar velen malen beter dan een BMW alarm.

Je mag mij het gesprek eens mailen op info@seeitconsultancy.com
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

MarcF11
Berichten: 60
Lid geworden op: 06 dec 2018, 12:21
Locatie: Zeist

Re: Dringende vraag betreft alarm inbouwen bmw f10

Bericht door MarcF11 » 13 sep 2019, 10:01

Volgens mij heb ik een af-fabriek BMW alarm. In welke opzichten is een BMW alarm slechter dan een Defa?
Blinde BMW-eigenaar (ik laat me rijden)
G30 540I xDrive High Executive M-Sport, karbonschwarz, 2018
Mitsubishi Pajero 2300 Turbo Diesel 1984
Exen:
F10 535I Luxury Line 2014
Saab 9-3 Coupé 2.0 T S automaat 1999
Saab 9-5 Aero Automaat 2007

MacJackDaniels
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 mei 2015, 22:45

Re: Dringende vraag betreft alarm inbouwen bmw f10

Bericht door MacJackDaniels » 13 sep 2019, 12:18

Ben ik dan verplicht een nieuwe head unit te betalen? Nee toch..?

Is hun fout neem ik aan. 10% wil ik nog wel extra betalen, 200 euro. Maar geen 1500.

En de dakmodule, bedoel je de oude terugvragen?

Inmiddels nog niets gehoord vandaag, ga dalijk zelf eens bellen.
Gesprek doorsturen zal weinig zin hebben, enigste wat erin staat is dat hij zei van de software en headunit, daarna ben ik zelf langs gegaan om ze eens recht in t gezicht aan te kijken maar ik moest positief blijven want we moesten eerst de software afwachten.

Gebruikersavatar
Source
Berichten: 2834
Lid geworden op: 22 apr 2014, 13:30
Locatie: Rotterdam

Re: Dringende vraag betreft alarm inbouwen bmw f10

Bericht door Source » 13 sep 2019, 13:30

Jij kan niet verplicht worden om een nieuwe head unit te betalen. Op de offerte staat dat niet genoemd. Er staat een prijs voor het inbouwen van een alarm dat dien je te betalen en niet meer. De dealer zou kundig genoeg moeten zijn om dit tot een goed eind te brengen als ze daarin niet slagen dan ligt dat niet bij jou.

Inderdaad van de dak module. Horen ze gewoon terug te geven of geld van de offerte af.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

MacJackDaniels
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 mei 2015, 22:45

Re: Dringende vraag betreft alarm inbouwen bmw f10

Bericht door MacJackDaniels » 13 sep 2019, 14:02

Ja de oude spiegel krijg ik wel terug, ben benieuwd of ik de dakmodule ook terug krijg. Die was athans niet kapot, al weet ik niet waar die voor dient?

Kleine update, heb bmw net gebeld en hij zei dat de software geholpen had, ze zouden straks nog een paar keer testen of het alarm het doet en dan kon ik hem ophalen, ben benieuwd.

En betreft het originele alarm, als alles goed verloopt nu laat ik sowieso nog een alarm klasse 5 instaleren met volgsysteem.
Mochten dieven iets proberen zou de auto blokeren en niets meer kunnen en moest ik hem unlocken met een code voordat die weer rijden kan werd mij verteld.

MacJackDaniels
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 mei 2015, 22:45

Re: Dringende vraag betreft alarm inbouwen bmw f10

Bericht door MacJackDaniels » 13 sep 2019, 17:56

Zojuist de auto opgehaald. 180 euro duurder uitgevallen maar alles werkt. Hier kan ik nog mee leven. 9 en half uur aan bezig geweest lieten ze me zien, en hij gaf me 3 uur cadeau. Joepie!

Heb alle onderdelen terug gekregen, sloten, dakpaneel en binnenspiegel.
Is dit nog te verkopen, ook de sloten bijv.?

En even een vraag betreft alarm laten afgaan, kan ik dit coderen dat ik het alarm kan laten afgaan via de sleutel? Heb 4 knopjes, openen, dichtdoen, kofferbak en comming home? (Lichten aan doen)

emiel23
Berichten: 54
Lid geworden op: 04 apr 2011, 22:20

Re: Dringende vraag betreft alarm inbouwen bmw f10

Bericht door emiel23 » 21 sep 2019, 12:00

Je kan tegenwoordig ook een gps tracker kopen, deze kan je al voor een paar tientjes krijgen bij bv aliexpress, en met een praidpay telefoon kaartje kan je voor een paar euro per maand altijd zien waar jou tracker is.

Als de auto dan weg wordt gehaald kan je in elk geval zien waar hij is.

€ 13,39 19%OFF | Mini Waterdichte Builtin Batterij GSM GPS tracker ST-901 voor Auto motorfiets voertuig 3G WCDMA apparaat met online tracking software
https://s.click.aliexpress.com/e/D5xoQhpA

MarcF11
Berichten: 60
Lid geworden op: 06 dec 2018, 12:21
Locatie: Zeist

Re: Dringende vraag betreft alarm inbouwen bmw f10

Bericht door MarcF11 » 23 sep 2019, 10:33

Jongens en meisjes die handig genoeg zijn om de auto zonder al te veel schade geopend en gestart te krijgen zullen ook altijd wel even willen checken of de auto is voorzien van een volgsysteem. Het gsm-signaal van zo'n goedkoop trackertje kunnen ze dan al snel waarnemen en ondermijnen.
Voorkomen is volgens mij beter dan genezen. Maak het ze niet te makkelijk zeggen ze dan en daar ben ik het helemaal mee eens. Werp barrières op, maak het onaantrekkelijk om de auto te stelen.
Als ze hem stelen en hij wordt later ergens teruggevonden, weet jij dan wat ze er allemaal mee hebben uitgevreten in de tussentijd? Dan zul je bij die auto nooit meer het gevoel hebben wat je voorheen had.
Volgens mij kun je er dus beter voor zorgen dat de kans dat ze de jouwe meenemen zo klein mogelijk is.
Blinde BMW-eigenaar (ik laat me rijden)
G30 540I xDrive High Executive M-Sport, karbonschwarz, 2018
Mitsubishi Pajero 2300 Turbo Diesel 1984
Exen:
F10 535I Luxury Line 2014
Saab 9-3 Coupé 2.0 T S automaat 1999
Saab 9-5 Aero Automaat 2007

Gebruikersavatar
malle pietje
Berichten: 384
Lid geworden op: 11 jan 2014, 20:08
Locatie: Soest

Re: Dringende vraag betreft alarm inbouwen bmw f10

Bericht door malle pietje » 02 okt 2019, 12:46

emiel23 schreef: 21 sep 2019, 12:00 Je kan tegenwoordig ook een gps tracker kopen, deze kan je al voor een paar tientjes krijgen bij bv aliexpress, en met een praidpay telefoon kaartje kan je voor een paar euro per maand altijd zien waar jou tracker is.

Als de auto dan weg wordt gehaald kan je in elk geval zien waar hij is.

€ 13,39 19%OFF | Mini Waterdichte Builtin Batterij GSM GPS tracker ST-901 voor Auto motorfiets voertuig 3G WCDMA apparaat met online tracking software
https://s.click.aliexpress.com/e/D5xoQhpA
Dat is interessante materie! Heb je er zelf eentje en/of weet je hoe dat exact werkt? Installeren, prepaid sim kaartje erin? Belt die app dan het prepaid nummer om te weten waar hij is? Hoe werkt dat?

MarcF11
Berichten: 60
Lid geworden op: 06 dec 2018, 12:21
Locatie: Zeist

Re: Dringende vraag betreft alarm inbouwen bmw f10

Bericht door MarcF11 » 11 okt 2019, 12:40

Al nagedacht waar je dat dingetje gaat verstoppen dan?
Blinde BMW-eigenaar (ik laat me rijden)
G30 540I xDrive High Executive M-Sport, karbonschwarz, 2018
Mitsubishi Pajero 2300 Turbo Diesel 1984
Exen:
F10 535I Luxury Line 2014
Saab 9-3 Coupé 2.0 T S automaat 1999
Saab 9-5 Aero Automaat 2007

Kuupertie
Berichten: 769
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:51
Locatie: Ommen

Re: Dringende vraag betreft alarm inbouwen bmw f10

Bericht door Kuupertie » 12 okt 2019, 05:06

Panic button coderen heb ik nog niet gevonden.
Het beste is iemand opsluiten zonder sleutel. Als je met de sleutel in de auto gaat zitten, wordt het alarm niet geacitveerd.

De meeste trackers moeten 12v krijgen om op te laden .... of je moet hem elke keer uit de auto halen om op te laden.
Er is een hidden 12V aansluiting onder je dashkastje. Wellicht is bij het interieurfilter een mooie plek voor de tracker
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R

Gebruikersavatar
Bart70
Berichten: 10824
Lid geworden op: 15 dec 2013, 12:36
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Dringende vraag betreft alarm inbouwen bmw f10

Bericht door Bart70 » 12 nov 2019, 14:16

Het is heel beroerd, maar wat je ook doet, als ze hem mee willen nemen doen ze dat toch wel, het is de trieste waarheid.

Ik heb de sleutel in een speciaal hoesje en een aftermarket anti diefstalsysteem, maar dit is alleen maar om het voor mezelf veiliger te laten voelen en het stelen wordt iets moeilijker, maar tegenhouden doe je het niet.

Er is eigenlijk maar 1 perfecte manier, goed verzekeren tegen taxatiewaarde en zorgen dat je aan de gestelde voorwaarden voldoet. Daarmee voorkom je geen diefstal, maar wel financiele tegenslag.

Tegenwoordig knippen ze gewoon overal de wagen open, doe je niets tegen, en je zit met een bak schade, dan hopen dat ze het zo doen dat hij meteen total loss is.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Techniek”