TheBommer - E61 535D Touring

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
TheBommer

TheBommer - E61 535D Touring

Bericht door TheBommer » 30 mei 2018, 09:50

Goedemorgen!

Na enige tijd het forum te volgen zonder account leek het mij wel zo netjes om mezelf voor te stellen.
Sinds Februari dit jaar ben ik voor het eerst BMW gaan rijden. Ivm de vele kilometers die ik hier zakelijk mee ga rijden en het feit dat ik van sportief rijden houd is de keuze gevallen op een BMW 535D E61 Touring uit 2005.
Ik moet zeggen dat een achterwiel aangedreven auto de rijervaring echt verbeterd (moet nog wel oppassen met gas geven in de bochten bij nat wegdek).

Op dit moment zit ik bij Tunex en wordt de automaat gespoeld, roetfilter verwijderd en gechiptuned.
Verwacht vermogen wordt hierdoor verhoogd van 272pk naar een geschatte 350pk. Mij gaat het vooral om de vermindere motorslijtage en het lager brandstofverbruik.

Afbeelding
Afbeelding

Quadrantz

Re: TheBommer - E61 535D Touring

Bericht door Quadrantz » 30 mei 2018, 10:09

Welkom TheBommer! Dikke 535D heb je daar :duim:

Ik rij het kleinere broertje (530D) :).

Over Tunex lees/hoor je wisselende verhalen over chiptuning. Ik ben er zelf geweest met mijn vorige auto (E46 320D) om de automaat te spoelen en daar erg tevreden over. Hoeveel km's heeft die nu gelopen?

Check ook vooral even de andere kwaaltjes die bekend zijn (oa Swirlflaps, PanoDramadak, spruitstuk, luchtbalgen, slechte accu zorgt voor rare storingen, etc.).

Veel plezier hier en met de bimmer :duim:

TheBommer

Bericht door TheBommer » 30 mei 2018, 11:34

Bedankt voor de tips!
Hoor zelf ook wisselende verhalen, een paar mensen uit mijn omgeving hebben er wel goeie ervaringen mee.
Omdat te tegelijkertijd ook de automaat kunnen spoelen gaf voor mij de doorslag om het toch te proberen.

Spruitstuk, swirlflaps en accu zijn vervangen door de vorige eigenaar.......
Hij heeft nu 300.000 gelopen en de bedoeling is om hem in ieder geval richting te 500.000 te rijden. Met extra onderhoudbudget moet dat goed mogelijk zijn volgens meerdere monteurs.

Owja, ik zal ook op bimmerfest aanwezig zijn, wellicht ontmoet ik sommige forumleden :-)

mieske90
BimmerPortal Team

Bericht door mieske90 » 19 jun 2018, 08:44

Welkom op het forum,

Je wagen ziet er heel netjes uit, zeker voor die kilometerstand.
Die 500.000 km ga je makkelijk halen met de juiste onderhoud op zijn tijd.

Als je iets zoekt kun je het beste de zoekfunctie rechtsboven gebruiken.
Als er vragen of opmerkingen zijn over het forum neem gerust contact met een van ons, wij helpen je graag.

Vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
Veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E61 een keer op één van onze meetings/events.
Dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events :driving:
Afbeelding
Volgende evenement:

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”