Goede dag iedereen. Ik ben Levi en ik ben 21 jaar. Mijn forumnaam is Leffe, maar zo heet ik niet in het echt hoor haha (het is enkel een koosnaam die mijn vrienden me met een reden hebben gegeven) ;-) haha. Ikzelf ben afkomstig van de Kempische stad Turnhout. Ikzelf ben een beetje opgegroeid met BMW en we hebben er zelf al veel gehad in de familie. Mijn grootmoeder heeft jaren gereden met een e30 318icoupé, en ben een beetje opgegroeid met die wagen, en vannaf toen zijn een beetje de BMW microben overgegaan op mij :-)
Toen ik 18 jaar was ben ik begonnen met een BMW e23 735ia van 1985, en heb me toen gaan verdiepen in het bmw gebeuren. Na hier een aantal jaren mee gereden te hebben, ben ik overgestapt op een BMW e36 316i van 1992, die ik namelijk net aangeschaft heb. Heb deze wagen overgekocht van de eerste eigenaar, en heeft 116.000 originele kilometers op de teller.
De eerste eigenaar was een oude man en heeft waarschijnlijk nooit veel en heel traag met deze wagen gereden, en dat merk je ook aan de onderdelen die hier nog op zaten. Hij had nog nooit kosten gehad aan deze wagen zei hij (ziet er ook nog zeer goed uit), maar had dan nog wel de originele distributieriem, waterpomp enz.... eigenlijk was er aan de motor nooit iets vervangen, buiten de olie en de filters.
Maar daar ben ik al meteen werk van gaan maken, waardoor de motor nu helemaal uiteen ligt, om de koppakking te vervangen en nog vele andere onderdelen, namelijk:
-distributieriem (en de bijhorende spanrol en rollementen)
-waterpomp
-inlaat- en uitlaatspruitstuk pakking
-thermostaat (want deze was er ooit uit gehaald...? )
-olie en oliefilter, luchtfilter...
-rotor+rotorkap
-vers koelwater
-cilinderkop word gevlakt en de kleppen worden gerodeerd
-V-riem
-en enkele kleine prulletjes...
Levi - E36 316i 1992
Re: Mezelf even voorstellen en mijn E36 316i 1992
...even verder via een nieuw bericht, want anders gaat het eerste een boek worden denk ik.
Dus morgen zou ik de bestelde onderdelen mogen gaan halen in de autoshop, waardoor ik morgen waarschijnlijk heel vroeg uit de veren ga zijn tot in het holst van de nacht, om de e36 terug in topstaat te verkrijgen. (wat de motor betreft al).
Heb ik jullie al iets verteld over de carrosserie?...nee ik denk nog van niet...dus hier komt ie: deze e36 heeft altijd droog gestaan in een schuur en heeft nergens een tipje roest te bespeuren. Hij heeft alleen een kleine deuk onderaan de rechter voordeur, maar als je dit niet weet valt het nauwelijks op. En dat is ook de enige opmerking over de staat van de carrosserie.
De eerste eigenaar van deze mooie e36 was een boer, dus het interieur ziet wel een beetje vuil, maar na een goede stoombeurt of andere reiniging is dit weer een proper interieur. Toen ik de wagen kocht zag deze enorm vuil en ook langs de buitenkant en tussen elk spleetje en opening vond je wel een hoop zand en...jaja... serieuze spinnen!!!! Ben het een paar keer op het lopen moeten zetten, want als je zo onder de auto ligt, lekker rustig, en daar komt opeens een lekkere dikke zwarte 8-potige vetzak aanlopen,,,, ooeehhh bwaa, toen was ik toch wel effe heel snel weg!!! hahaha
nenee, maar kortom betreft het een roestvrije en nagenoeg deukvrije (buiten de deuk in de rechter deur) e36, van 1992, van de eerste eigenaar, met 116.000 originele kilometers op de teller.
Heb de wagen onlangs laten keuren in Belgie, en hij had enkel een opmerking over de achterste stalen remleidingen, ter hoogte van de achteras. dus dat is ook weer een puntje dat ik de komende maanden ga aanpakken.
Dus beste mensen hier op het forum, voor nu een hele aangename kennismaking!! zal jullie effe een virtuele handdruk geven
(dit lijkt toch op een handdruk ergens...) en ga me effe bezig houden met te zoeken naar wat mooie foto's van de e36...ben zo terug! 
Dus morgen zou ik de bestelde onderdelen mogen gaan halen in de autoshop, waardoor ik morgen waarschijnlijk heel vroeg uit de veren ga zijn tot in het holst van de nacht, om de e36 terug in topstaat te verkrijgen. (wat de motor betreft al).
Heb ik jullie al iets verteld over de carrosserie?...nee ik denk nog van niet...dus hier komt ie: deze e36 heeft altijd droog gestaan in een schuur en heeft nergens een tipje roest te bespeuren. Hij heeft alleen een kleine deuk onderaan de rechter voordeur, maar als je dit niet weet valt het nauwelijks op. En dat is ook de enige opmerking over de staat van de carrosserie.
De eerste eigenaar van deze mooie e36 was een boer, dus het interieur ziet wel een beetje vuil, maar na een goede stoombeurt of andere reiniging is dit weer een proper interieur. Toen ik de wagen kocht zag deze enorm vuil en ook langs de buitenkant en tussen elk spleetje en opening vond je wel een hoop zand en...jaja... serieuze spinnen!!!! Ben het een paar keer op het lopen moeten zetten, want als je zo onder de auto ligt, lekker rustig, en daar komt opeens een lekkere dikke zwarte 8-potige vetzak aanlopen,,,, ooeehhh bwaa, toen was ik toch wel effe heel snel weg!!! hahaha
nenee, maar kortom betreft het een roestvrije en nagenoeg deukvrije (buiten de deuk in de rechter deur) e36, van 1992, van de eerste eigenaar, met 116.000 originele kilometers op de teller.
Heb de wagen onlangs laten keuren in Belgie, en hij had enkel een opmerking over de achterste stalen remleidingen, ter hoogte van de achteras. dus dat is ook weer een puntje dat ik de komende maanden ga aanpakken.
Dus beste mensen hier op het forum, voor nu een hele aangename kennismaking!! zal jullie effe een virtuele handdruk geven
Op de laatste foto zie je hoe de e36 er nu bijstaat, de motor ligt helemaal open, wachtend op de koppakking die ik morgen pas kan plaatsen samen met de nieuwe distributieriem en de rest van de spullen. Dus het word een lange nacht denk ik, maar morgen is het weer speeltijd voor mij!! haha
en tegen morgen avond... 
- LtCoolerooney
mooi man. een 25 jarige auto over kunnen kopen van de originele eigenaar, en weinig op de teller!
wordt het je daily driver? en heb je nog plannen wat betreft interieur/exterieur?
verder veel plezier morgen!
wordt het je daily driver? en heb je nog plannen wat betreft interieur/exterieur?
verder veel plezier morgen!