Dennis - E46 320CI, E39 M5, E36 323Ti

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
DennisH

Dennis - E46 320CI, E39 M5, E36 323Ti

Bericht door DennisH » 24 jan 2017, 21:12

Hallo,

Mijn naam is Dennis en ik kom uit de omgeving van Arnhem. Nadat ik al veel gelezen heb op het forum me ook maar geregistreerd. Sinds ik op mijn 17de in een E36 M3 mocht meerijden ben ik BMW fan en heb er dan ook al aardig wat gehad. Nadat de lease van mijn 1 serie 2,5 jaar geleden afliep besloten om maar weer te gaan kopen. Vanwege het zakelijke rijden moest het een youngtimer worden en dan meteen maar een goeie een M3 of M5! Na lang zoeken een prachtige E39 M5 gevonden met 59000 km en deze gekocht. Maar toen kwam het, zo'n mooie M5 ga je natuurlijk niet in de winter rijden dus meteen maar op aanraden van een vriend van me die een auto bedrijf heeft (dezelfde als die mij op mijn 17de meenam in de M3) een 323Ti compact gekocht en geen moment spijt van gehad. Wat een lol kan je hebben met zo'n auto. De compact is ondertussen zo goed als circuit waardig geworden en daardoor ook niet meer te gebruiken als dagelijks vervoer dus begon de zoektocht deze zomer weer opnieuw, er moest een auto bij komen maar wat ? De bedoeling was eigenlijk een E46 M3 te kopen maar deze zijn ondertussen zo in prijs gestegen dat ik dat maar even uit me hoofd zette (die gaat er zeker nog komen ;) ).Dus maakte ik een nieuw eisen lijstje en deze keer zou ik voor wat meer comfort gaan, zo moest het een automaat zijn, de auto moest stoelverwarming en sowieso een schuifdak hebben. En zo kwam het dat ik eind November een prachtige E46 320Ci zag in het alpinweis, alle denkbare opties en van eerste eigenaar, dus 5 December samen met dezelfde vriend van het autobedrijf naar Duitsland gereden en mezelf maar een Sinterklaas cadeautje gedaan en wat ben ik er blij mee! De auto is precies wat ik zocht een heerlijke auto om gewoon mee te cruisen. Er mankeren nog wel een paar dingetjes aan maar daar heb ik al aardig wat informatie over kunnen vinden dus dat gaat wel goed komen, het scheelt ook dat ik een vriend met een autobedrijf heb waardoor het vaak allemaal relatief goedkoop te doen is. Ik hoop dat dit een beetje is wat bedoelt word met voorstellen en anders hoor ik het vast wel.

:) :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mieske90
BimmerPortal Team

Re: Dennis - E46 320CI, E39 M5, E36 323Ti

Bericht door mieske90 » 26 jan 2017, 20:18

Welkom Dennis,

Ten eerste een leuk geschreven voorstel-topic :duimen:

Een hele mooie collectie heb je daar :amen:
Heb je nog plannen met je wagens of ga je ze zou houden?

Als je iets zoekt kun je het beste de zoekfunctie rechtsboven gebruiken.
Als er vragen of opmerkingen zijn over het forum neem gerust contact met een van ons, wij helpen je graag.

Vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
Veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en 1 van je wagens een keer op één van onze meetings/events.
Dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events :driving:
Afbeelding
Volgende evenement:

DennisH

Re: Dennis - E46 320CI, E39 M5, E36 323Ti

Bericht door DennisH » 29 jan 2017, 15:45

Dank je,

Om een keer naar de meetings te komen lijkt me super leuk dus ik ga het in de gaten houden.

Over of ik nog wat aan de auto's ga veranderen,

De M5 blijft gewoon standaard en word alleen technisch goed bijgehouden.

De compact is al een hele hoop aan gedaan maar er blijft uiteraard genoeg over. Mijn lijstje voor dit jaar zal voornamelijk bestaan uit het plaatsen van een rolkooi en de auto technisch bij houden. Mocht ik tegen een M3 motor aanlopen dan zal deze gekocht en geplaatst worden, lukt dit niet dan gaan we misschien eens kijken naar nokkenassen voor de M52.

De prioriteit ligt op dit moment bij de pas aangekochte E46. De remmen zullen als eerst aan de beurt zijn en vervangen worden door 330 exemplaren, heb dit bij de compact ook gedaan en is een super upgrade. Daarna zal het hele koelsysteem en inlaattraject aangepakt worden en omdat het oog ook wat wil ga ik nog op zoek naar een mooie set wielen, ik twijfel nog tussen 18 of 19 inch, ook ga ik een 330 gril en nieuwe uitlaat sierstukken plaatsen.

Genoeg te doen dus, de gril gister opgehaald bij de dealer dus daar eerst maar eens mee beginnen vandaag.

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”