Mijn naam is Koen, en ik heb 'n maandje geleden een E39 530d touring gekocht. Heerlijke wagen, ben er net mee terug uit Istrie waar ik met vrouw en kinders twee weekjes heb rondgetoerd. De teller staat nu bijna op 3 ton. Er moet nog wel het een en ander aan gebeuren, zoals er leren stoelen in monteren en de binnenstrips van nep notenhout vervangen door zilverkleurige modellen, of verven of sealen, daar zijn we nog niet uit. De auto heeft 9 jaar (!) stilgestaan in een verwarmde loods, dus was eigenlijk een schuurvondst.
Koen - E39 touring 530d
Koen - E39 touring 530d
Hi beste BMW fans!
Mijn naam is Koen, en ik heb 'n maandje geleden een E39 530d touring gekocht. Heerlijke wagen, ben er net mee terug uit Istrie waar ik met vrouw en kinders twee weekjes heb rondgetoerd. De teller staat nu bijna op 3 ton. Er moet nog wel het een en ander aan gebeuren, zoals er leren stoelen in monteren en de binnenstrips van nep notenhout vervangen door zilverkleurige modellen, of verven of sealen, daar zijn we nog niet uit. De auto heeft 9 jaar (!) stilgestaan in een verwarmde loods, dus was eigenlijk een schuurvondst.
Daarom zijn sommige rubbers in mindere staat, en heeft tijdens de vakantie de blaasbalg van de luchtvering het begeven. Helaas duurde het 5 werkdagen om zo'n onderdeel van Duitsland naar Kroatie te krijgen. Ik hoop hier meer kennis op te doen om onze BMW helemaal op te knappen, en er zo nog jaren "freude am fahren" mee te hebben!
Re: E39 touring 530d
Welkom Koen!
Dat is geen verkeerde schuurvangst
. Op mijn 530D staat ook bijna 3ton (nog 5K te gaan).
Veel plezier hier en met de bimmer, foto's zien we graag
Dat is geen verkeerde schuurvangst
Veel plezier hier en met de bimmer, foto's zien we graag
-
BmwE36Touring
Re: E39 touring 530d
Welkom op het Bimmerportal Forum.
Wij zijn gek op foto's
mocht je er nog een paar hebben zien wij deze maar al te graag tegemoet!
Mocht je nog vragen hebben over iets dan kan je altijd terecht bij een van de moderators(die in het groen gemarkeerd zijn).
Zoek je iets, probeer dan altijd eerst even de zoekfunctie rechtsboven!
Veel lees plezier hier op het forum.
Wij zijn gek op foto's
Mocht je nog vragen hebben over iets dan kan je altijd terecht bij een van de moderators(die in het groen gemarkeerd zijn).
Zoek je iets, probeer dan altijd eerst even de zoekfunctie rechtsboven!
Veel lees plezier hier op het forum.
BMW E30 318i Sedan 1989, Zelfgemaakte kleur blauw. [X]
BMW E30 316i Coupe 1985, Champagne kleur [X]
BMW E36 323i Coupe 1995, Zwart [X]
BMW E36 318i Touring 1997, MontrealBlauw[X]
>Bmw E36 325 TDS Touring Automaat 1998 M-Techniek CosmosSchwartz<
BMW E30 316i Coupe 1985, Champagne kleur [X]
BMW E36 323i Coupe 1995, Zwart [X]
BMW E36 318i Touring 1997, MontrealBlauw[X]
>Bmw E36 325 TDS Touring Automaat 1998 M-Techniek CosmosSchwartz<
- mieske90
- BimmerPortal Team
Re: Koen - E39 touring 530d
Welkom Koen,
Ik zal zwijgen over foto's
vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E39 een keer op één van onze meetings/events.
dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events
Ik zal zwijgen over foto's
vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E39 een keer op één van onze meetings/events.
dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events
Dank voor de vriendelijke ontvangst!
Nog zo'n 6.5k te gaan tot de 3 ton. Ben d'r wel heel blij mee, vooral die luchtvering is heerlijk, en de wagen schijnt zelfs getuned te zijn, er zit iig 'n plaatje van AC Schitzner naast m'n navi. Die navi zit wel op 'n vervelende lage plek, dus ga ik binnenkort op zoek naar een moderne, en grote, navi om die op de juiste plek te installeren.
Ben er vandaag ook achter gekomen dat m'n sleutel tegen zeewater kan. Ik nam even een duik in zee bij een strandje hier vlakbij, en dacht opeens "heb ik m'n sleutel wel in de tas gestopt? Noop, zit nog netjes in de zak van m'n zwembroek."
Gelukkig deed, en doet, de sleutel 't nog steeds, en is ie 'n stuk mooier geworden.
't Was een stoffig lelijk ding, en nu is ie weer mooi donker zwart en glans 't BMW embleempje mooi.
Foto's gaan zeker nog volgen, en naar 'n meeting wil ik ook 's gaan. Hopelijk komt er 's eentje hier dichterbij dan Limburg.
Nog zo'n 6.5k te gaan tot de 3 ton. Ben d'r wel heel blij mee, vooral die luchtvering is heerlijk, en de wagen schijnt zelfs getuned te zijn, er zit iig 'n plaatje van AC Schitzner naast m'n navi. Die navi zit wel op 'n vervelende lage plek, dus ga ik binnenkort op zoek naar een moderne, en grote, navi om die op de juiste plek te installeren.
Ben er vandaag ook achter gekomen dat m'n sleutel tegen zeewater kan. Ik nam even een duik in zee bij een strandje hier vlakbij, en dacht opeens "heb ik m'n sleutel wel in de tas gestopt? Noop, zit nog netjes in de zak van m'n zwembroek."
Foto's gaan zeker nog volgen, en naar 'n meeting wil ik ook 's gaan. Hopelijk komt er 's eentje hier dichterbij dan Limburg.
- mieske90
- BimmerPortal Team
Haha ik denk dat je dat niet te vaak moet doen, zwemmen met je autosleutels.
Aankomende zondag is in Venray BimmerFest indoor.
Misschien leuk om langs te komen.
Meld je wel even aan via het evenementen forum.
Aankomende zondag is in Venray BimmerFest indoor.
Misschien leuk om langs te komen.
Meld je wel even aan via het evenementen forum.