mijn naam is Tom, kom uit het oosten van het land (waar de beste B-wegen zijn
Voorheen heb ik altijd Peugeot gereden. Eerst een 205 XS 1.4, toen een 1.9 GTI.
Die GTI heb ik nog, en houdt ik. Wat een machine is dat, zo puur. Omdat ik nogal van sleutelen houdt heb ik er een 2.0L van een 306GTI in gelegd, met 167pk. Op 860kg is dat genoeg om met het zweet tussen je billen de krapste bochtjes op 3 wielen door te brengen.
Omdat de GTI toe is aan nieuwe lak en hier en daar een beetje plaatstaal, was ik opzoek naar een wat modernere dagelijkse auto. De E46 kwam op mijn pad en na de proefrit was ik verkocht aan het geluid van de zes stampende zuigers. Daarnaast is de auto netjes uitgerust met een M-tech 2 pakket, sportonderstel (fabrieksaf), navigatie, vol-lederen sport interieur, airco, stoelverwarming, de hele mikmak.
De auto stond bij aankoop op 16" winterbanden. Deze liggen nu in de stalling en zijn vervangen voor een set 18" Style 135 met Vredestein Ultrac Satin banden, welke overigens een aanrader zijn. Ze zijn relatief stil en bieden op droog en vooral op nat een indrukwekkende hoeveelheid grip.
Bij aankoop zaten er imitatie M-spiegels op, die ik vrij rap vervangen heb voor de originele rechthoekige. Een andere aanpassing is het plaatsen van een origineel M-stuur.
Dan resten de plannen de komende tijd;
-andere versnellingsbak (de synchro van de derde gang is versleten)
-koppeling vervangen (icm een solid mass vliegwiel).
-rubbers achterzijde vervangen.
Om dat laatste plan te vergemakkelijken en verkorten heb ik een ander subframe erbij gekocht en die laten stralen+coaten en daarna een setje vers rubber erin geperst.
Je zult vast meer van me horen, gezien NCSExpert etc al geinstalleerd zijn!
Groet,
Tom!
PS: foto's volgen