Maarten E46 318I 2001

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
djrevo

Maarten E46 318I 2001

Bericht door djrevo » 13 mei 2016, 09:01

Goedemorgen mede forumleden,

Mijn naam is Maarten en ben woonachtig rondom Nijmegen.
Heb vanaf dat mijn ouders een BMW E36 gekocht hebben, altijd een passie gehad voor BMW's.
Vandaar dat ik vorig jaar mijn eerste BMW e46 318i coupé uit 2001 (voor facelift) gekocht heb.

De auto rijd verder perfect, heeft in de 2ton gelopen, maar zou makkelijk nog het dubbele aan kunnen.

Ik hou ervan om te knutselen aan de auto, dat is dan ook echt een hobby voor mij. Helaas een dure hobby.
Heb al een aantal dingen gedaan aan de auto:
- Schroefset/koppelstangen gemonteerd
- H7 xenon verlichting, helaas nog zonder projectors (lampen zitten ver naar beneden afgesteld, geen hinder), projectors gaan eraan komen.
- RVS uitlaat op maat bij maxi performance
- bekabeling gelegd voor een nieuwe composet en subwoofer. Dit weekend ga ik een focal composet halen en vandaag komt de crunch gpx1000.4 versterker en 2x pioneer ts-w304r subwooofers binnen. Het skiluik ga ik verwijderen en ga de subwoofers in een V vorm voor het skiluik bouwen (eigen behuizing) samen met led verlichting.
- De velgen waren zilver kleurig, helaas was de voorste laag eraf aan het bladderen. Ik heb de velgen over gespoten met foliatec (spuitfolie). Dit is nu mat zwart en ziet er zeer strak uit.
- RGB led ringen voor in de koplampen gemonteerd. Dit zit nu rechtstreeks op de accu aangesloten, aangezien de stadslichten te weinig stroom voorzien. Dit ga ik aanpassen met een ralais (moet ik nog aansluiten), spoeltje aandruiven met het stroom vanuit de stadslichten en dan het hoofdstroom rechtstreeks vanuit de accu.
- Led verlichting rondom en in het interieur.
- Nieuwe banden

Ik ga binnenkort nog wat onderhoud aan de auto plegen. Zo heb ik nieuwe castrol edge olie gehaald met een nieuw oliefilter en ga ik binnenkort een K&N inleg filter halen aangezien deze makkelijk schoon te maken zijn.

Nu heb ik sinds kort wat problemen met de auto, zo hoor ik iets tikken tijdens het gas geven. Als je achter het stuur zit, lijkt het helemaal vanuit links voor te komen. Zo brand nu ook vaak het koelvloeistof dashboard lampje. Bij het opstarten van de auto blijft dit heel even aan staan, zeg een 30 seconde. Nu blijft wel de KVS op hetzelfde punt staan. Hier zal ik een topic voor openen.

Ik hoop hiermee dat ik een goede indruk heb gegeven van wie ik ben en wat voor auto ik heb.

Hieronder wat foto's van voor de verlaging:

Met vriendelijke groet,
Maarten
Laatst gewijzigd door Leen op 24 feb 2020, 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: niet werkende link(s) verwijderd.

mieske90
BimmerPortal Team

Re: Maarten E46 318I 2001

Bericht door mieske90 » 15 mei 2016, 14:25

Welkom Maarten,

Complimenten voor je voorstel-topic :duim:
Een echt liefhebber zo te lezen, je gaat nog veel plezier met je wagen beleven :ja:

als je iets zoekt kun je het beste de zoekfunctie rechtsboven gebruiken.
als er vragen zijn over het forum neem gerust contact met een van ons, wij helpen uw graag.

vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E46 een keer op één van onze meetings/events.
dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events :driving:
Afbeelding
Volgende evenement:

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”