Odelot- E46 1999

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
Odelot

Odelot- E46 1999

Bericht door Odelot » 30 dec 2015, 22:34

Hoi mensen,

Ik ben nieuw hier en zal me even voorstellen. Mijn naam is Mark, woonachtig in Brabant en sinds vanmiddag in het bezit van een nette E46 uit 1999.
Ik was al een poos aan het zoeken voor een E39, maar goede zijn moeilijk te vinden. Of afgetrapte, gepimpte bakken met astronomische kilometerstanden, of youngtimers die meestal behoorlijk aan de prijs zijn.
Vanmiddag liep ik op marktplaats tegen een leuke, zwarte E46 aan met een nette kilometerstand en de complete onderhoudshistorie.
Ik ben de 4e eigenaar. De eerste 4 jaar heeft hij 1 eigenaar gehad, daarna 12 jaar bij dezelfde eigenaar, en voor mij is hij een half jaar in het bezit geweest van een pastoor (echt waar). De pastoor heeft er een hoop aan versleuteld. Onder andere 4 nieuwe velgen met bouten, 4 nieuwe michelin all weather banden, een nieuwe after market radio met bluetooth en telefoonbediening, hij heeft net een oliewissel gehad, ruitenwissers zijn vervangen,1nieuwe, originele bmw sleutel (180 euro bij de dealer!) met afstandsbediening erin gebouwd, airco heeft een servicebeurt gehad, nieuwe, originele mattenset etc.
Mede doordat er een sluitende onderhoudshistorie bij zat heb ik hem gekocht.

Ik wilde hem zakelijk gaan rijden als youngtimer, mijn vrouw rijdt een citroen saxo, maar ik denk dat ik zelf in mijn eigen auto blijf rijden en dat mijn vrouw maar met de bmw moet gaan rijden. De saxo ruimen we dus maar op.

Zelf rijdt ik een fiat punto evo uit eind 2011 die ik nieuw aangeschaft heb. Die ruim ik zoiezo niet op want die zit zo dik in de opties en is perfect onderhouden, mede omdat ik hem zakelijk rijdt. Ik ben trouwens (foto) lasser van beroep, en doe dit al bijna 9 jaar op freelance/zzp basis. Vandaar dat ik dus zakelijk kan rijden ook.

De punto:

Afbeelding

Vind het altijd wel leuk om een beetje aktief te zijn op forums, op de grande punto club ben ik o.a. moderator, dus ik dacht, ik ga me zelf hier ook even voorstellen, samen met de bmw.

Van de bmw hoop ik (of mijn vrouw dus) wel een aantal jaren plezier te hebben. Onderhoud zal niet op bezuinigd worden in elk geval, en we laten hem lekker origineel zoals hij nu is.

Zal morgen ofzo wel echte foto's maken, momenteel heb ik alleen screenshots uit een filmpje wat ik met mijn telefoon gemaakt heb.

De E46:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is een erg net exemplaar. Alleen links in het voorscherm bij het spatbord zit een naar deukje, maar dat laat ik er wel uithalen. Had er overigens graag xenon in gehad (origineel), maar dat zat er helaas niet op. Omdat hij er verder zo strak uitzag kon ik hem niet laten staan. De koffer is zo netjes, daar heeft volgens mij nog nooit wat in gelegen. Gereedschapset is helemaal compleet. De lederen bekleding is helemaal strak en mat, geen instapslijtage. Geen kaalgekloven stuur ook. Kortom bijna helemaal naar mijn zin.

Het is trouwens een 323.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Odelot op 03 jan 2016, 15:57, 4 keer totaal gewijzigd.

Ovanjole

Re: Odelot- E46 1999

Bericht door Ovanjole » 30 dec 2015, 23:07

Hey Odelot,

Welkom op het forum! Voor zo ver ik het kan zien heb je een mooie 323 daar! Rijd wel even anders als een Fiat denk ik? Ik heb ook nog een tijd gezocht naar een mooie e39 met m-pakket en de goede opties, helaas zijn deze bijna niet te verkrijgen of je betaald de jackpot.
Ben je nog van plan een en het ander te veranderen aan de auto? En weet je al een beetje wat de knelpunten zijn van de e46 diesels? Ze hebben namelijk een paar nare dingetjes die je wel even moet aanpakken.

Als je het leuk vind kan je altijd een showroom aanmaken in het e46 gedeelte van het forum. Zoek je iets, de zoekfunctie zit rechtsboven.
Heb je vragen, dan kan je altijd bij een van de moderators terecht:-)

Voornu; veel plezier alvast van de auto, en ook op het forum! :duimen:

Vr gr Olivier

Ovanjole

Bericht door Ovanjole » 30 dec 2015, 23:09

Btw, wat is foto lasser?

Odelot

Bericht door Odelot » 30 dec 2015, 23:25

Dankje Olivier!

De bmw is een 323i, benzine :)

Knelpunten weet ik niet echt. Hoop er zo min mogelijk mee te maken uiteraard, maar daarvoor heb ik me ook aangemeld hier :)

Ja, de bmw is een heel andere klasse dan de fiat uiteraard. Ik heb wel wat ervaring met het rijden in bmw's. Had al in een 750 IL gereden en in een E39 AC schnitzer. Dat waren destijds nieuwe auto's. Maar dat was eind jaren 90 :)

Fotolasser is het lassen van onderdelen of werkstukken die nadat je klaar bent inwendig onderzocht worden door middel van rontgen onderzoek. Je hebt overigens ook veel andere soorten ndo onderzoeken mbt laswerk. Niet derstructief onderzoek noemen ze kortweg ndo trouwens. De puntjes krijg ik niet boven de O trouwens, want mijn toetsenbord is niet goed denk ik :)

Bedankt voor de tip van de showroom trouwens!

Ovanjole

Odelot e46 1999

Bericht door Ovanjole » 30 dec 2015, 23:52

Ja ergens tijdens mijn schrijven dacht ik opeens dat je een diesel had :bang:
Heeft vast iets te maken met het feit dat ik vanochtend om 4 uur uit bed moest en nu nog wakker ben :|
Over de benzine versies weet ik helaas een stuk minder tenzij het een :///m: betreft. Maar genoeg kennis te vinden hier!

Wel vette wagens heb je gereden vroeger! Heb je daar ook nog fotootjes van toevallig?

Lastig verhaal over dat lassen, even googelen... :)

Odelot

Bericht door Odelot » 31 dec 2015, 00:57

Haha ja zal er wel mee te maken hebben inderdaad. Moet ergens nog een paar foto's hebben van de 528. Was een AC Schnitzer uitvoering met van die meerspaaks breedtevelgen. Hij was donkerblauw metallic en het kenteken begon met een T. Dat weet ik nog. Was dus ergens in 1998.

mieske90
BimmerPortal Team

Bericht door mieske90 » 03 jan 2016, 15:19

Alsnog welkom Mark,

Je hebt een mooi specifiek beroep, ik ben jaren lang ook lasser geweest.
Geen foto lasser, maar vond het altijd wel gaaf om te doen.
Tijdens mijn lascursus hebben ze wel is een keer een pijplasstuk getest, die bleek perfect gelast te zijn.
Helaas kon ik daar geen examen in doen anders had ik ook die certificaten gehad.

Je wagen ziet er inderdaad heel netjes uit :duim:

vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E46 een keer op één van onze meetings/events.
dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events :driving:
Afbeelding
Volgende evenement:

Odelot

Bericht door Odelot » 03 jan 2016, 15:52

Hoi Michel,

Bedankt. Leuk dat je ook gelast hebt in het verleden!

Zelf ben ik gecertificeerd voor de lasprocessen 111/135/136 en 138. Alles 6G/HL-O45 en hoeklassen.

Ik heb je pb gelezen btw ;)

mieske90
BimmerPortal Team

Bericht door mieske90 » 03 jan 2016, 16:14

Zo dat zijn een mooi aantal certificaten, ik heb me er toen niet echt in verdiept.
Ik weet wel om die certificaten bij te houden dat het wel veel werk is :duimen:
Afbeelding
Volgende evenement:

Odelot

Bericht door Odelot » 05 jan 2016, 21:48

Nou, de afspraak voor controle van de vanos staat gepland voor a.s. maandag. Ben dus benieuwd!

Odelot

Bericht door Odelot » 12 jan 2016, 17:16

Nou, de vanos is voorzien van nieuwe rubbers en ringen door Patrick. Klasse gedaan. Supersnel en goed.
De auto rijdt stukken beter nu! In zijn 5 kun je gewoon 50 rijden en zonder terug te schakelen versnellen.
Rotondes in 3e versnelling is geen enkel probleem. Veel meer souplesse nu.
Patrick zag ook dat er een slang provisorisch gerepareerd was met tape. De slang na de luchtmassameter. Die heb ik een nieuwe besteld bij Offenga, en komt morgen binnen.

Verder plannen zijn nog nieuwe schokbrekers en het differentieel ophangrubber vervangen.

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”