Jan met een E30 320i

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
Jan150

Jan met een E30 320i

Bericht door Jan150 » 09 dec 2015, 18:18

Hallo Forum

Wie ben ik: Jan E30 320i
Kom uit Regio: Noord/Holland
Sinds kort in bezit van: 320i EDE Luxery Line upgrade

Op zoek naar een forum kwam ik al Googelend deze tegen en leek mij interessant om bij aan te sluiten.
Ik ben jaren Honda rijder, heb o.a. een S2000 maar kan het na het vertrek van mijn Accord niet meer bij Honda vinden; dus op zoek naar een gelijkwaardig (of beter?) alternatief. En heb deze (mijn eerste) BMW 320i met zeer weinig KM (17000) aangeschaft. Wat een geweldige auto.
De Twin Turbo bromt er vrolijk op los en met het leer interieur en sportstoelen is het zeer comfortabel 'wonen' in deze BMW. De eerste grote rit staat op het programma voor 2016 wintersport in Italy, voor nu helaas niet echt lange afstanden.
Met de afstanden die ik (wij mijn vrouw en ik) hebben gereden onder andere een 'rondje Ijselmeer' om te wennen en de auto te leren kennen is mij 1 ding opgevallen. Het volume van de verkeersinformatie blijft hoog ook als ik deze laag zet. Bij de volgende is het weer hoog en kan de instelling niet vinden. Wellicht een keer terug naar de garage om advies? of weet iemand hoe dit zit. Verder fantastich. De volgende keer zal ik een foto bijvoegen.

Met groet aan allen van het Forum,

Jeremy

Re: Jan met een E30 320i

Bericht door Jeremy » 09 dec 2015, 18:41

Welkom op het forum Jan! Ik ga ervan uit dat je een F30 hebt, en geen E30? :)

Qua volumeregeling op de F30 is dit waarschijnlijk te vinden via het radio menu en dan 'options' via de iDrive. Ik heb zelf kort een 130i gehad met (weliswaar een oudere versie van) iDrive, maar met de TP functie kon ik geloof ik ook het volume instellen. Ik vond het zelf erg irritant dus heb de TP functie daarom ook uitgezet, dit kun je ook altijd doen uiteraard. Of en hoe het volume opgeslagen wordt weet ik niet. Misschien moet je de gewijzigde instellingen eerst opslaan voor je teruggaat in het menu.

Voor nu, heel veel plezier op het forum en we zijn altijd benieuwd naar fotootjes van de wagen natuurlijk!

mieske90
BimmerPortal Team

Re: Jan met een E30 320i

Bericht door mieske90 » 09 dec 2015, 21:30

Welkom Jan,

Foto's van je wagen zijn altijd welkom, die van je S2000 trouwens ook ;)

als je iets zoekt kun je het beste de zoekfunctie rechtsboven gebruiken.
als er vragen zijn over het forum neem gerust contact met een van ons, wij helpen uw graag.

vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E30 een keer op één van onze meetings/events.
dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events :driving:

PS ik heb je topic-naam gewijzigd om het overzicht te bewaren.
Afbeelding
Volgende evenement:

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”