Thijs op zoek naar E90 2005-2008

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
thijsjuhhh92

Thijs op zoek naar E90 2005-2008

Bericht door thijsjuhhh92 » 25 jun 2015, 11:03

Hallo allemaal!

Ik zal mij eerst even voorstellen, mijn naam is Thijs en kom uit brabant.
Na zo'n 4 jaar in een Golfje 4 te hebben gereden die inmiddels de 300.000km bereikt heeft vind ik het tijd worden voor iets anders.

Nu ben ik al een tijdje de bekende marktplaatsen aan het afspeuren naar een leuke BMW e90 (2005-2008)
Ik ben echter wat huiverig met auto's van marktplaats i.v.m. historie en dergelijke.
Heeft er een oud opaatje in gereden of iemand die er wel van hield om altijd iets meer gas dan de rest te geven, je kent het wel :gay:

Zijn er bepaalde dingen waarvan jullie zeggen, hier moet je zeker op letten bij het bezichtigen van de auto?
Of hebben jullie nog andere tips? Dan hoor ik het graag!

Ook had ik een vraagje over het navigatiesysteem. Allereerst vindt ik het zeer mooi staan, dus een BMW met navi gaat zeker mijn voorkeur naar uit. Echter zit er nogal een prijsverschil in dezelfde BMW met of zonder ingebouwde navi. Mijn vraag was of er iemand weet wat je nu nog meer met dat scherm kunt doen behalve navigeren, aangezien deze waarschijnlijk nooit (vanaf bijv. 2006) ge-update zal zijn ;) Dus heeft het dan verder nog een meerwaarde vergeleken een E90 zonder inbouw navi.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! :)

Bart70
Contacteer:

Re: Thijs op zoek naar E90 2005-2008

Bericht door Bart70 » 25 jun 2015, 11:08

Welkom hier Thijs !

Verstandige overstap ;)

Ik kan je helaas niet verder helpen, maar zou zeggen, speur het E90 gedeelte even door, dan vind je al een hoop info verwacht ik.

Mocht je vragen hebben over het forum, en/of hulp hierbij nodig hebben, stuur dan even een pm naar een van de moderators, we zullen je dan zo spoedig mogelijk proberen te helpen.

Zoek je meer info over een bepaald onderwerp of probleem, probeer dan ook even de zoekfunctie hier op het forum, deze voorkomt meestal het eventueel onnodig starten van een nieuw topic en verschaft je vaak de juiste info die je zoekt.

Verder wens ik je natuurlijk heel veel succes met je zoektocht en zie ik graag de fotootjes en info voorbij komen als je er eentje hebt gevonden :duim:

p.s. ik heb je topictitel even gewijzigd voor het overzicht hier

Blackthunder

Bericht door Blackthunder » 25 jun 2015, 11:36

Welkom Thijs!

Misschien handig als je het volgende nog even vermeld zodat de mensen die je willen helpen, weten waar ze naar moeten zoeken
- Benzine/Diesel/LPG
- Budget
- Max kilometerstand
- Kleur
- Eventuele opties

thijsjuhhh92

Bericht door thijsjuhhh92 » 25 jun 2015, 12:04

@Bart70 Heb net inderdaad de E90 sectie deels doorgelezen. Staan inderdaad een hoop info in!

@Blackthunder :

Ik zit te denken aan een benzine daar ik +/- 10.00 km pj jaar rijdt.
mijn budget zit ergens tussen de 9 en 11K
Max. km 150.000
Kleur liefst zwart.
qua opties zat ik dus te dubben wat betreft de ingebouwde navi.
Maar ik had in de e90 sectie al gelezen dat het misschien wel veel slimmer was om dit niet te nemen, daar dit systeem verouderd is, het niet altijd meteen wil werken als carkit en er niet altijd een AUX aansluiting aanwezig is.

Misschien dan toch slimmer om er een zonder i-drive te nemen en later zelf een radio met navi in te bouwen. :driving:

thijsjuhhh92

Bericht door thijsjuhhh92 » 26 jun 2015, 13:12

Ik liep vanmiddag tegen deze aan:

http://www.vanderheidendealeroccasions. ... o=gallerij

Hij heeft i-drive, dus ik wil een Dension 500 + bluetooth laten inbouwen.
(bij http://navigatie-inbouw.nl/)
Verder zitten alle onderhoudsboekjes erbij, dus dit komt betrouwbaar over. (denk ik ? :gek: )
Zou altijd dealer onderhouden zijn. Ziet er van buiten wel zeer basic uit maar 4 nieuwe velgjes doen al veel goeds denk ik.

Vinden jullie het wat?

BMWe46Mike

Bericht door BMWe46Mike » 26 jun 2015, 14:59

Welkom.

Ik ben zelf een maand of 2 geleden overgestapt naar een e90 325 met navi professional.
Ik vind het een hele fijne auto.

Ik had ook een paar wensen voor mijn toekomstige auto:
Navi profesional
Parkeersensoren achter
Xenon
Lichtpakket
en een 6 cilinder.

Het was lang zoeken, maar toch 1 gevonden.

De auto die jij laat zien, heeft navi business dit is een vereenvoudigde versie van de prof. uitvoering, bij de business variant heb je alleen maar pijltjesnavi, bij de prof zie je ook de kaart (wat voor de rest het verschil is durf ik je niet te zeggen, maar is vast te vinden op google).
Je zou zelf natuurlijk altijd een prof. scherm op de kop kunnen tikken en inbouwen, het is duurder om een e90 te kopen zonder navi, dan moet je je hele dashboard vervangen, dat kost wel wat meer.
Ik zelf vind het systeem gewoon goed, ok je google maps navi op je telefoon heeft meer functies, maar met de navi navigeer je ook naar plaats van bestemming en nog duidelijk ook, en je kunt het systeem elk jaar updaten.
En als je de professional uitvoering hebt heb je geloof ik altijd een aux ingang. Ik zou dus als ik jou was een auto zoeken met iDrive, ook omdat het (vind ik) een stuk mooier staat.

Er staan genoeg e90's op het net, van heel kaal tot heel vol, vandaar dat prijzen ook zo verschillen. En het gros van de e90's zijn ex leaseautos dus vaak ook wat simpelere velgen, maar ook dit is iets wat je later zelf kunt veranderen.

Maak voor je zelf eerst een lijstje met welke opties er volgens jou ''echt'' op moeten zitten, dat zoekt al een stuk makkelijker.

En heb vooral GEEN haast, zoek rustig naar wat je echt wilt.

Succes met je zoektocht

Favoloso

Bericht door Favoloso » 26 jun 2015, 15:25

De meerwaarde van je navigatiesysteem hangt deels af van de rest van de opties op de auto.

- Standaard kun je met een iDrive systeem veel makkelijker en veel meer instellingen van je auto wijzigen.
- Tevens zit je media e.d. ook in het iDrive systeem dus je scrollt op het scherm veel makkelijker door al je muziek of radiozenders.
- Als er bluetooth in de auto zit kun je met dit systeem je nummers zoeken en bellen etc.
- Als je parkeersensoren hebt wordt dit visueel weergegeven in het scherm.

Vergeet ik nog iets?

Ik heb bij aanschaf ook getwijfeld maar ben 100% tevreden dat ik toch voor een duurdere versie met iDrive ben gegaan.

Wat betreft die auto die je gevonden hebt: Goeie garage, een vriend van mij heeft daar nu z'n 4e BMW gekocht en is zeer goed te spreken.
BMW E87 LCI | 116i 122 pk | 2009

thijsjuhhh92

Bericht door thijsjuhhh92 » 26 jun 2015, 17:54

Ah nu ga ik dan toch weer twijfelen,

Had eerlijk gezegd niet zo stil gestaan bij de verschillen tussen Navi Prof en Navi Business.
Het formaat van het scherm wil ik dan wel voor lief nemen ( het is namelijk iets kleiner ). Maar dat hij geen kaartweergave heeft is misschien wel vervelend weet niet of iemand hier ervaringen mee heeft?

Wat betreft de rest van de verschillen, zijn volgens mij niet zo interessant aangezien ik toch een Dension wil laten inbouwen. Weet ook niet of iemand ervaring heeft met de Dension + bluetooth. Heb http://navigatie-inbouw.nl/ gemaild maar nog geen reactie ontvangen, met de vraag of als ik hun zo'n ding laat inbouwen of ik dan met mijn i-drive door de mappen structuur van mijn harde schijf/USB stick kan bladeren en of ik handsfree kan bellen en daarvoor de toetsen op het stuurwiel gebruiken. Dit vind ik wel voornaam.

Mocht dit namelijk allemaal kunnen, en de pijlen navigatie is niet vervelend nijg ik toch wel naar de auto van bovenstaande advertentie.

thijsjuhhh92

Bericht door thijsjuhhh92 » 26 jun 2015, 18:35

Toch nog even verder gezocht. Misschien is dit wel iets! :amen: incl. Navi pro en ingebouwde bluetooth.
Is dan wel een jaartje ouder en ietsie meer km's maar ach..

http://www.cpetersautos.nl/BMW/3-SERIE/ ... o=gallerij

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”