E39 Bluetooth retrofit vanaf Siemens Bit II

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
patjuh1978

Re: E39 Bluetooth retrofit vanaf Siemens Bit II

Bericht door patjuh1978 » 15 jul 2014, 18:10

parrot 9200 mki.. werkt perfect.

BartS

Bericht door BartS » 17 aug 2014, 18:16

Marcel RSD schreef:Als er ooit telefoon heft ingezeten, dan zullen de speakerdraden er ook nog wel liggen. Volgens mij is het een kwestie van erbij zetten op de huidige aansluitingen op de speaker ?
Wat ik begrepen heb is de BMW speaker voorzien van een dubbele aansluiting, dus dit zou zo ook moeten werken.
Ik hoor daar verschillende verhalen over. sommige zeggen dat je dan de boel sloopt en andere zeggen dat het gewoon kan.
Meh, MPG is just hippie stuff.
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!

BartS

Bericht door BartS » 21 aug 2014, 11:28

Ik heb even het een en ander rond gevraagd en ook op een ander forum wat vragen gesteld maar ik kom er nog niet uit!

Zie ook dit topic
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1601774

BMtouring

Bericht door BMtouring » 09 sep 2014, 09:13

De BM54 kun je ook voorzien van je telefoonaudio zodat deze via de normale speakers komt ipv via het aparte geklungel van de dubbele coax onzin. Theoretisch kan de bm24 dat ook maar kost meer externe schakelarij om 'm zover te krijgen dat ie die audio input weergeeft.

Dan kun je dus idd gewoon je speakers vervangen voor betere (check de duitse sites, beter en veel goedkoper dan de overtrokken marketing en prijzen van die amerikanen).

Check de pinout van een BM54 en je ziet telefoon-in in een van de kamers (net als CD in, aux in, nav in etc)

Wel moet je iets meer doen aan de schakeling dan alleen mute. Mute schakelt de radio wel stom maar de phone in niet actief, daar moet een andere pin voor geschakeld worden.

Als je je telefoon niet hoeft op te laden of in een houdertje hoeft te hebben liggen dan heb je idd die cradle eject dinges niet nodig. Wel een drukknopje maken om te pairen maar dat doe je toch niet vaak.

Laat je niet gek maken door alle halve info op diverse fora, meer dan de helft van de schrijvers weet niet meer dan van horen zeggen, een deel heeft het wel opgelost maar schrijft dat niet en er zijn er maar heel weinig die het goed en volledig beschrijven en online zetten.

Maar het kan dus idd wel.

Heb zelf BIT II er uitgegooid en een Nokia bluetooth carkitje er in gezet. 1 knopje zichtbaar. Audio via de speakers, maar geen nummers in het beeldscherm van de auto. Het is maar hoe en hoeveel je belt in de auto.

BartS

Bericht door BartS » 09 sep 2014, 12:26

Echter heb ik geen navigatie dus als het goed is ook geen bm54 of bm24. dus dan is het denk ik niet mogelijk? heb je een uitgebreide handleiding hoe het werkt met een bm54 want ik zat toch te denken om OEM navigatie in te bouwen in combi met bluetooth en nieuwe speakers, voor de OEM look maar wel beter geluid en handsfree kunnen bellen.

O en nog een tip voor pasklare E39 speakers van een duits merk dan :P?

Marcel RSD

Bericht door Marcel RSD » 09 sep 2014, 16:03

http://www.m5board.com/vbulletin/e39-m5 ... ons-3.html

http://www.m5board.com/vbulletin/e39-m5 ... one-2.html

Zomaar een paar plaatsen met wiring uitleg en installatie opmerkingen + onderdelen.

Maar om je auto een complete retrofit voor de navigatie te geven ? Dan praat je toch al gauw over > € 1000 alleen voor de navigatie en audio.
Dan zou ik toch gaan nadenken over een aftermarket unit, of je doet de e39 nooit meer weg ?
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506

Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats

BartS

Bericht door BartS » 09 sep 2014, 16:59

Ben sowieso niet van plan de E39 snel weg te doen, daarbij komt dat ik hem relatief goedkoop heb aangeschaft. dus als ik een andere auto zou kopen met dezelfde opties dan ben ik een stuk meer kwijt dan die 1500 euro die nav + bluetooth en audio gaat kosten.

Bedankt iig voor de linkjes ga ze is bestuderen!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”