Achterlicht E90 break
Achterlicht E90 break
Ik heb een achterlicht die ingewerkt is in de achterklep die niet werkt.
Lampje vervangen werkt niet dus heb ik alles even uitgemeten.
Blijkt dat ik geen stroom heb op die bepaalde achterlicht (de naastliggende achterlichten werken wel !!).
Ik heb de zekeringen al nagekeken en alles is goed.
Kabelbreuk?
Lampje vervangen werkt niet dus heb ik alles even uitgemeten.
Blijkt dat ik geen stroom heb op die bepaalde achterlicht (de naastliggende achterlichten werken wel !!).
Ik heb de zekeringen al nagekeken en alles is goed.
Kabelbreuk?
Re: Achterlicht E90 break
Heb je de wagen al uitgelezen? Heb je al een andere achterlicht unit geprobeerd? Dan ben je er zo achter.
Het zou ook nog water/vocht kunnen zijn rond de accu die eventuele kortsluiting veroorzaakt maar ik weet niet of de E90 hier ook gevoelig voor is. Meestal brengen accuproblemen wel meer dingen mee dus het zal waarschijnlijk niet, maar dit uitsluiten kan ook geen kwaad.

Het zou ook nog water/vocht kunnen zijn rond de accu die eventuele kortsluiting veroorzaakt maar ik weet niet of de E90 hier ook gevoelig voor is. Meestal brengen accuproblemen wel meer dingen mee dus het zal waarschijnlijk niet, maar dit uitsluiten kan ook geen kwaad.
||| BMW F36 420i LCI ‘19
Sport |||

320ciE46 schreef:Heb je de wagen al uitgelezen? Heb je al een andere achterlicht unit geprobeerd? Dan ben je er zo achter.![]()
Ik heb de unit al verwisseld met de "andere" zijde,zelfde resultaat.
En de kabelboom al gecontroleerd op het scharnierpunt? Daar willen draden nog wel eens breken dus dat is het controleren waard.
Bij E9X komt het niet heel erg vaak voor, maar bij E61 wel.
Bij E9X komt het niet heel erg vaak voor, maar bij E61 wel.
--BMW E90 318i HB 2007-- "sold"
-- BMW E46 M3 QP SMG 2003-- “sold”
Bedankt voor jullie antwoorden!!
Kan je me een foto geven van deze "scharnierpunt"?
Kan je me een foto geven van deze "scharnierpunt"?
Naar waar gaat die bekabeling?gaat die rechtstreeks van lamp naar schakelaar?
Helaas is het niet zo makkelijk en simpel zoals vroeger haha
.
Door het openen en sluiten van de kofferklep kan in de loop der jaren je kofferbedrading doorschuren. Het is dus slim om de kabelboom van je scharnierpunt te bekijken, ik heb ff paar foto's voor je gemaakt. Als je dat rubberen hoesje aan de kant haalt door die even uit de kant van de auto te halen. dan kun je voor het gemak even die bindings-tape weghalen, doe dit wel voorzichtig zodat je geen draden kan beschadigen
Het hoesje

De draden

De draden zonder de tape, hier kijken of je geen gebroken draden ziet zitten.

.
Door het openen en sluiten van de kofferklep kan in de loop der jaren je kofferbedrading doorschuren. Het is dus slim om de kabelboom van je scharnierpunt te bekijken, ik heb ff paar foto's voor je gemaakt. Als je dat rubberen hoesje aan de kant haalt door die even uit de kant van de auto te halen. dan kun je voor het gemak even die bindings-tape weghalen, doe dit wel voorzichtig zodat je geen draden kan beschadigen

Het hoesje

De draden

De draden zonder de tape, hier kijken of je geen gebroken draden ziet zitten.

--BMW E90 318i HB 2007-- "sold"