Alweer een probleem :(

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
kayano
Berichten: 121
Lid geworden op: 05 feb 2014, 00:00

Re: Alweer een probleem :(

Bericht door kayano » 14 apr 2014, 13:55

rob75 schreef:Klopt, een deze motor heeft een gaskabel, maar de gasklep wordt elektronisch gestuurd. Op het gasklephuis zit een (dubbele) potentiometer om de stand van het gaspedaal te bepalen en daarmee de stand van de gasklep. De gasklep wordt via een elektromotor verdraaid.

Zou best kunnen dat de potentiometer defect/vuil is of een hoge overgangsweerstand heeft, aangezien de CC het wel goed doet.

Groet,
Rob
Ik ga het vanavond uit laten lezen dan laat ik het weten, als er iets mis is met de gaspedaal komt dat dan ook voor tijdens het uitlezen

kayano
Berichten: 121
Lid geworden op: 05 feb 2014, 00:00

Re: Alweer een probleem :(

Bericht door kayano » 14 apr 2014, 19:01

rob75 schreef:Klopt, een deze motor heeft een gaskabel, maar de gasklep wordt elektronisch gestuurd. Op het gasklephuis zit een (dubbele) potentiometer om de stand van het gaspedaal te bepalen en daarmee de stand van de gasklep. De gasklep wordt via een elektromotor verdraaid.

Zou best kunnen dat de potentiometer defect/vuil is of een hoge overgangsweerstand heeft, aangezien de CC het wel goed doet.

Groet,
Rob
4


Vandaag bij de monteur geweest hij denkt dat het de gasklep kan zijn.
Kan een gasklep de klachten veroorzaken waar ik last van heb

Gebruikersavatar
Jeremy
Berichten: 2221
Lid geworden op: 14 jan 2013, 22:56
Locatie: Zonnigste stukje Nederland

Re: Alweer een probleem :(

Bericht door Jeremy » 14 apr 2014, 19:24

Dat kan zeker, waarschijnlijk vuil door de jaren heen. Bij mijn twee E46 heb ik één keer ook een vuile gasklep gehad en één heb ik preventief laten schoonmaken.

kayano
Berichten: 121
Lid geworden op: 05 feb 2014, 00:00

Re: Alweer een probleem :(

Bericht door kayano » 14 apr 2014, 19:36

320ciE46 schreef:Dat kan zeker, waarschijnlijk vuil door de jaren heen. Bij mijn twee E46 heb ik één keer ook een vuile gasklep gehad en één heb ik preventief laten schoonmaken.
hmm oke kan dit een dure grap zijn

rob75
Berichten: 1003
Lid geworden op: 05 mar 2009, 12:48

Re: Alweer een probleem :(

Bericht door rob75 » 14 apr 2014, 19:45

Wat liet het uitlezen zien dan? Je kunt de stand van het gaspedaal aflezen door de live-data uit te lezen. Heel simpel: geen gasgeven: geeft waarde 0, gaspedaal helemaal intrappen geeft waarde 100%. Ook opletten of de waardes tussenin ook logisch zijn en netjes oplopen wanneer je het pedaal voor een kwart, de helft en driekwart intrapt.

Denken dat het iets is lijkt mij lastig.....

Groet,
Rob

Gebruikersavatar
Jeremy
Berichten: 2221
Lid geworden op: 14 jan 2013, 22:56
Locatie: Zonnigste stukje Nederland

Re: Alweer een probleem :(

Bericht door Jeremy » 14 apr 2014, 22:00

Half uurtje werktarief dus tussen de €30.- en €60.- afhankelijk waar en door wie.

kayano
Berichten: 121
Lid geworden op: 05 feb 2014, 00:00

Re: Alweer een probleem :(

Bericht door kayano » 15 apr 2014, 08:42

rob75 schreef:Wat liet het uitlezen zien dan? Je kunt de stand van het gaspedaal aflezen door de live-data uit te lezen. Heel simpel: geen gasgeven: geeft waarde 0, gaspedaal helemaal intrappen geeft waarde 100%. Ook opletten of de waardes tussenin ook logisch zijn en netjes oplopen wanneer je het pedaal voor een kwart, de helft en driekwart intrapt.

Denken dat het iets is lijkt mij lastig.....

Groet,
Rob
Hij heeft de gas gemeten idd. Maar zoals ik zeg heb er neit veel verstand van. Er waren drie dingen die hij aan het opmeten was de eerste twee was goed en bij de derde blijkbaar van t gasklep kwam geen signaal af zei hij

rob75
Berichten: 1003
Lid geworden op: 05 mar 2009, 12:48

Re: Alweer een probleem :(

Bericht door rob75 » 15 apr 2014, 11:05

Dan zal het de gaskleppositiesensor zijn. Die is volgens mij niet los te vervangen, alleen het hele gasklephuis. MIsschien dat schoonmaken kan en helpt.

Succes,

Rob

kayano
Berichten: 121
Lid geworden op: 05 feb 2014, 00:00

Re: Alweer een probleem :(

Bericht door kayano » 15 apr 2014, 11:12

rob75 schreef:Dan zal het de gaskleppositiesensor zijn. Die is volgens mij niet los te vervangen, alleen het hele gasklephuis. MIsschien dat schoonmaken kan en helpt.

Succes,

Rob
ja ik denk ook dat hij eerst gaat proberen om het schoon te maken.

kayano
Berichten: 121
Lid geworden op: 05 feb 2014, 00:00

Re: Alweer een probleem :(

Bericht door kayano » 18 apr 2014, 14:30

Beste mensen,

Gisteren uitgelezen foutmelding vanos
Vandaag ergens anders uitgelezer foutmelding vanos

Dus het probleem is toch de vanos, weet iemand hier een goede monteur die vanos kan reviseren omg noord brabant

dit was de foutmelding : Control VANOS, End-pos. Fault, inlet camshaft (OBDII: P1519)

matheeuwissen
Berichten: 3712
Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
Contacteer:

Re: Alweer een probleem :(

Bericht door matheeuwissen » 18 apr 2014, 15:01

Serge heeft pas geleden zijn vanos gedaan. Komt uit Breda...
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

kayano
Berichten: 121
Lid geworden op: 05 feb 2014, 00:00

Re: Alweer een probleem :(

Bericht door kayano » 21 apr 2014, 21:43

iemand bekend met deze foutcode ": Control VANOS, End-pos. Fault, inlet camshaft (OBDII: P1519)

bofkont
Berichten: 4527
Lid geworden op: 03 mar 2008, 12:37
Locatie: Stormwind city

Re: Alweer een probleem :(

Bericht door bofkont » 22 apr 2014, 20:52

Wat ik al eerder heb aangegeven, ga nu eens een keer naar een echte specialist ipv maar blijven gokken.
Helaas kost dat geld, maar je wilt toch graag een lekker rijdende bmw?

Dus neerzetten die wagen en een gedegen uitgebreide diagnose laten stellen door iemand die weet wat hij doet.
http://www.vandijkautomobielen.nl/ zit volgens mij aardig bij je in de buurt.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe

kayano
Berichten: 121
Lid geworden op: 05 feb 2014, 00:00

Re: Alweer een probleem :(

Bericht door kayano » 22 apr 2014, 22:28

Zaterdag gaat ie naar Patrick in Naaldwijk

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”