Ik wil me graag even voorstellen, Mijn naam is Erik. Ik ben 24 jaar en kom uit Friesland. Ik ben een echte BMW liefhebber, al van kleins af aan. Ik ben sinds vandaag pas lid van deze geweldige site maar ik bekijk de site al een aantal jaren. Voor leuke weetjes en tips, etc. Ik ben sinds een jaar de trotse eigenaar van eenmooie BMW 3-Serie Sedan Special Executive uit eind 2003 een overgang model. Met een commonrail systeem, een Facelift en minder dan 170.000 KM op de teller.
Ik heb tot nu toe nooit problemen gehad met de auto. Hoe koud het weer tot nu toe is geweest hij start in 1 x zonder haperen. Na 5 dagen stil staan ook geen probleem. Start wederom in 1 keer. Tot u raad het al gisteravond (Kerstnacht).
Ik zou de auto starten na 2 dagen stil te hebben gestaan en hij maakt een opstartend geluid(zoals normaal), opeens begint ie te haperen en doet niks meer. De sleutel terug gedraaid en nog een keer geprobeerd. Ik draai de sleutel in het contact om. En opeens springen de koplampen aan (terwijl de verlichting knop niet aan staat) en begint de interieur verlichting te knipperen. En maakt de motor(waarschijnlijk de start motor) een tikkend geluid( TIK-TIK-TIK) maar doet niks. Ik draai de sleutel weerom en haal de sleutel uit het contact. Toen hoorde ik in het dashboard een soort gebrom?
Ik denk vast een lege accu niks aan de hand. De vriendin gebeld startkabels aangesloten en gaan! Nou niet dus, hij deed helemaal niks. Alleen het zelfde als eerder, een tikkend geluid, de koplampen die aanspringen en de interieur verlichting die knippert en het gebrom in het dashboard is er weer.
De auto maar laten staan en met de vriendin haar auto maar naar het gene toe gereden waar ik moest wezen. Vandaag weer een poging gedaan tot starten. De verlichting begint te knipperen maar de motor(startmotor) tikt bijna niet meer. maar nu begint mijn ABS-lampje overdreven te knipperen en komt er een alarm geluid uit mijn boordcomputer.
Heeft iemand een idee wat het kan zijn? Mijn accu lampje heeft voor de tijd nooit gebrand en ook heb ik niks aanlaten staan in de auto. Hoe kan het dan dat de auto van de 1 op andere dag niet meer start zonder enige waarschuwing of problemen?
Ik denk zelf dat de accu op is, ik heb gekeken bij de accu en hij ziet er als nieuw uit. Maar wel met een rare aanslag op de bovenkant in het midden van de accu. Maar ik kan niet vinden waar het weg komt. En de plastic behuizing van de accu ziet er nog uit als nieuw? Maar als de accu op is, is het dan niet raar dat de radio, elektrische ramen, schuifdak, interieur lampen en koplampen etc. het dan nog wel gewoon doen? En had ik dan niet een brandend accu lampje moeten hebben in mijn dashboard?
Hopelijk kan iemand mij helpen voordat ik straks geld uitgeef aan zinloze reparaties die niet de oorzaak van het probleem zijn