Mijn naam is Roy Boertien.
In september heb ik dan eindelijk een Bmw gekocht. Omdat ik thuis een gezinsuitbreiding krijg, moest er een grotere auto komen (ik had namelijk een 3 deurs ford focus met 360.000km op de klok op lpg).
Ik werk zelf bij een gasinbouwbedrijf en heb daardoor al heel wat bmw's voorbij zien komen. En weet daardoor dat bmw goede motoren bouwt die ook nog eens super goed geschikt voor lpg zijn.
In NL kon ik niet echt veel leuk aangeklede tourings vinden dus toch maar bij de buren (DE) gezocht. Hier zag ik dus mijn 328 staan met alles wat ik er sowieso in wil (climatronic, cruise controle, 6 cilinder, half leer) en daarnaast nog wat leuke extra's (open dak, automatisch dimmende binnen en buiten spiegels, regensensor, xenon).
Er moesten wel wat kleine dingetje gebeuren, en daar is de prijs dan ook naar. De remleidingen achter waren verroest (volgens mij bekend probleem), evenals de olieniveau sensor heb ik vervangen. Ook heb ik gelijk de olie vervangen en de versnellingsbak olie (ondanks dat dit niet noodzakelijk is, maar gezien de leeftijd wel een must ivm viscositeit).
Ook heb ik er gelijk lpg ingebouwd. Deze motor lust nogal wat en op benzine niet te doen (ik rij zeker 600km per week).
Na een aantal weken verder werd het tijd voor winterbanden. Ik had er originele velgen op zitten maar die worden enorm snel smerig (na 1 dag heen en weer rijden bij dit weer) dus op MP een andere set op gezocht. Ik vond een set van een 1 serie met runflat banden (niet dat ik dat wou) maar het zat er wel op. deze velgen vind ik toch wel een stuk mooier staan en nog originele bmw velgen ook!
voor de rest nog wel wat dingen op mijn verlanglijst, maar dat komt later.
Oude Velgen:

Nieuwe Velgen: