kleppendeksel pakking lekt steeds
- tattoodennis
- Contacteer:
kleppendeksel pakking lekt steeds
Beste mannen
Ik heb een probleempje met de BMW E46 Cabriolet 323 2001, bij aankoop was de kleppendekselpakking niet goed dus deze is netjes vervangen toen ik de auto had. Maar nu sinds een paar weken lekt hij weer als een gek, het is vooraan bij de vin en de olie druipt naar beneden en slaat door windval tegen spruitstuk aan. En dat stinkt erg hahaha,
Nou heeft monteur na gegeken en die geeft aan dat hij weer vervangen moet worden, of eventueel kleppendeksel want oude is misschien krom (plastic he).
Maar welke pakking is nou het beste voor de BMW E46 323/325 uit 2001?
Kan de deksel ook krom zijn?
Of is er iets anders waardoor hij steeds lekt?
Uitgelezen en gaf wel iets aan van MAP COOLING steeds....
Thanks alvast
Mvg DEnnis
Ik heb een probleempje met de BMW E46 Cabriolet 323 2001, bij aankoop was de kleppendekselpakking niet goed dus deze is netjes vervangen toen ik de auto had. Maar nu sinds een paar weken lekt hij weer als een gek, het is vooraan bij de vin en de olie druipt naar beneden en slaat door windval tegen spruitstuk aan. En dat stinkt erg hahaha,
Nou heeft monteur na gegeken en die geeft aan dat hij weer vervangen moet worden, of eventueel kleppendeksel want oude is misschien krom (plastic he).
Maar welke pakking is nou het beste voor de BMW E46 323/325 uit 2001?
Kan de deksel ook krom zijn?
Of is er iets anders waardoor hij steeds lekt?
Uitgelezen en gaf wel iets aan van MAP COOLING steeds....
Thanks alvast
Mvg DEnnis
BMW 325Ci Cabriolet 2002 (sold)
BMW 323Ci Cabriolet 2001 (sold)
Audi A4 2.0i Avant 2002 (sold)
BMW 520i E60 sedan 2003 (sold)
BMW 525i E61 touring 2005 FOR SALE
Re: kleppendeksel pakking lekt steeds
/De foutcode bij het uitlezen betekent, map cooling thermostat control circuit, open circuit.
Waarschijnlijk is de door de DME aangedreven thermostaat kapot...Het hoeft niet te betekenen dat deze in zijn geheel niet meer functioneert, hoogstwaarschijnlijk is de openingstemperatuur voor de wagen begint te koelen hoger. Dient wel gerepareerd te worden natuurlijk.
Over je koppakking durf ik eerlijkheidshalve weinig te zeggen.
Als je mij je VIN nummer doet toekomen dan kan ik wel voor je opzoeken wat de juiste OEM koppakking is voor jouw BMW.
Waarschijnlijk is de door de DME aangedreven thermostaat kapot...Het hoeft niet te betekenen dat deze in zijn geheel niet meer functioneert, hoogstwaarschijnlijk is de openingstemperatuur voor de wagen begint te koelen hoger. Dient wel gerepareerd te worden natuurlijk.
Over je koppakking durf ik eerlijkheidshalve weinig te zeggen.
Als je mij je VIN nummer doet toekomen dan kan ik wel voor je opzoeken wat de juiste OEM koppakking is voor jouw BMW.
- tattoodennis
- Contacteer:
Oke duidelijk, de BMW garage zei dat het niet erg was en dat er niets aan gedaan hoefte te worden.
Over de KLEPPENdekselpakking stja wat is vinnr? hahahahaha
Over de KLEPPENdekselpakking stja wat is vinnr? hahahahaha
Dat vind ik dan wel een slecht advies van BMW, persoonlijk lijkt het mij ook een sterk verhaal dat de BMW dealer het niet nodig acht een onderdeel dat bij het uitlezen als defect aangewezen wordt te laten zitten. Het betekent namelijk dat je motor warmer wordt dan gebruikelijk alvorens hij begint met koelen....dit valt dus terug te vertalen naar een hogere slijtage....In een extreem geval kan slechte motorkoeling, motorschade tot gevolg hebben...dus....
Je vin-nummer zijn de laatste 7 tekens van je framenummer, hierop kun je op sites als realoem.com en dergelijke de juiste onderdelen (onderdeelnummers) voor je auto opzoeken.
Je vin-nummer zijn de laatste 7 tekens van je framenummer, hierop kun je op sites als realoem.com en dergelijke de juiste onderdelen (onderdeelnummers) voor je auto opzoeken.
- tattoodennis
- Contacteer:
Dan zal ik nogmaals naar de BMW garage gaan en eens kijken wat hij daar over te zeggen heeft, had zelf namelijk op google ook al gekeken naar Map Cooling en daar gaven ze ook aan dat er een thermostaat vervangen moest worden.
De laatste nr zal ik eens opzoeken en eens kijken op real oem of anders even de BMW garage laten kijken. Die weten het vast wel, maar de reparatie laat ik mooi doen door iemand anders. Want BMW vraagt 95 euro ex BTW per uur hahahaha, en die andere monteur kost me een kleine tattoo
De laatste nr zal ik eens opzoeken en eens kijken op real oem of anders even de BMW garage laten kijken. Die weten het vast wel, maar de reparatie laat ik mooi doen door iemand anders. Want BMW vraagt 95 euro ex BTW per uur hahahaha, en die andere monteur kost me een kleine tattoo
Nee BMW weet dit nummer niet, BMW vraagt meestal aan jou het nummer haha!
Misschien had ik even duidelijker moeten zijn, maar dit staat op je kentekenpapieren onder het kopje chassisnummer...en van deze hele code moet je de laatste zeven tekens hebben ( 2 letters en 5 cijfers).
Betalen in tattoo's is een strak plan
Ik doe zo goed als alles zelf aan de auto, en als ik 'm al wegbreng dan al helemaal niet naar BMW. Veel te duur haha
Misschien had ik even duidelijker moeten zijn, maar dit staat op je kentekenpapieren onder het kopje chassisnummer...en van deze hele code moet je de laatste zeven tekens hebben ( 2 letters en 5 cijfers).
Betalen in tattoo's is een strak plan
Ik doe zo goed als alles zelf aan de auto, en als ik 'm al wegbreng dan al helemaal niet naar BMW. Veel te duur haha
Als er een pakking kapot is gegaan moeten de delen waar de pakking tussen komt altijd gevlakt worden of in ieder geval goed gecontroleerd worden op oneffenheden.
Doet men dit niet krijg je dus het probleem wat jij had dat je binnen no time weer een nieuwe pakking kan plaatsen.
Doet men dit niet krijg je dus het probleem wat jij had dat je binnen no time weer een nieuwe pakking kan plaatsen.
Is alles met het goede moment (nm) aangedraaid?
Bij mijn e30 heb ik het zonder momentsleutel gedaan. Resultaat: dolgedraaide bout.
Onlangs bij mijn e46 hetzelfde klusje gedaan met momentsleutel en geen probleem. Na paar 100 km nog een keer checken met momentsleutel.
Bij mijn e30 heb ik het zonder momentsleutel gedaan. Resultaat: dolgedraaide bout.
Onlangs bij mijn e46 hetzelfde klusje gedaan met momentsleutel en geen probleem. Na paar 100 km nog een keer checken met momentsleutel.
Zoals al eerdre gezegd, als nieuwe pakkingen gaan lekken is er naar alle waarschijnlijkheid iets mis met de pasvlakken. Dus of de cilinderkop heeft een beschadigd vlak of het kleppendeksel heeft een beschadiging. Andere oplossing is een krom kleppendeksel. Kortom alles goed (laten) controleren. Gebruik een rij om de pasvlakken te controleren.
Een momentsleutel om e.e.a. aan te draaien is altijd het beste. Maar voor deze constructie is een beetje gevoel ook mogelijk het kleppendeksel goed vast te zetten.
Oh ja, voordat je begint te schroeven, eerst even kijken waar het lekt.
Succes,
Rob
Een momentsleutel om e.e.a. aan te draaien is altijd het beste. Maar voor deze constructie is een beetje gevoel ook mogelijk het kleppendeksel goed vast te zetten.
Oh ja, voordat je begint te schroeven, eerst even kijken waar het lekt.
Succes,
Rob
In BMW documentatie wordt ook aangegeven dat je bij kleppendeksellekages normaal gesproken ook het deksel zelf dient te vervangen, omdat deze dan hoogstwaarschijnlijk krom is geraakt (is inderdaad kunststof). In jouw geval lijkt het daar wel op.
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
- tattoodennis
- Contacteer:
De hele kleppendeksel is met momentsleutel aangedaaid, ook volgens een bepaalde richting zei monteur. De monteur gaf al aan dat de deksel misschien krom is, daar gaat hij deze week of volgende week even naar kijken idd met een vlakke ondergrond of rij. Als de deksel idd krom is word er een andere deksel en pakking op gedaan, dan is het probleem hopelijk opgelost en dan probleem nr 2 van map cooling even goed na laten kijken.
Ik zal het nr eens opzoeken en posten hiero
Ik zal het nr eens opzoeken en posten hiero
Bij montage ook even wat RTV (vloeibare pakking) in de scherpe hoek overgangen smeren wil ook wel eens helpen.
De pakking ligt dan net niet goed aan. Kleppendekselpakking idd alijd even natrekken nadat hij een paar keer warm is geweest. Ik zou dat overigens altijd met een moment sleutel doen op het gespecificeerde moment en in de juiste volgorde
De pakking ligt dan net niet goed aan. Kleppendekselpakking idd alijd even natrekken nadat hij een paar keer warm is geweest. Ik zou dat overigens altijd met een moment sleutel doen op het gespecificeerde moment en in de juiste volgorde
If you always do what you always did, you always get what you always got!
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8